انتشار فراخوان جشنواره تئاتر اصفهان

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیر امور هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان جزئیات فراخوان سی و سومین جشنوارۀ تئاتر استان را اعلام کرد.

انتشار فراخوان جشنواره تئاتر اصفهان

به گزارش از ، حمید شهرانی مدیر امور هنر های نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با همکاری انجمن هنر های نمایشی این استان، به منظور ایجاد بستری مناسب برای حضور و مشارکت گروه های نمایشی اصفهان، سی و سومین دوره از جشنواره تئاتر استانی اصفهان را برگزار می نماید.

وی در ادامه بعضی از شرایط شرکت در این جشنواره را چنین شرح داد: تنها آن دسته از گروه هایی که از آذرماه 1399 تا آبان ماه 1400 اجرای عمومی نمایش های خود را به خاتمه رسانده باشند، می توانند متقاضی حضور در جشنواره شوند.

مدیر امور هنر های نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: گروه هایی که به علت شیوع ویروس کرونا پیروز به اجرای عمومی اثر خود نشده اند هم در صورت اخذ مجوز از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش، با ارائۀ تعهد اجرایی در اولین فرصت مناسب، می توانند به اسم متقاضی در جشنواره شرکت نمایند.

شهرانی یادآور شد: سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان به صورت رقابتی برگزار می گردد و صرفاً مختص تئاتر های صحنه ای، با نمایشنامه های ایرانی یا اقتباسی است.

وی اضافه نمود: هیئت داوران این جشنواره موضوعاتی نظیر امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی ملی و شعار سال با منظره دنیای، بعلاوه بهره گیری از شیوه ها، شگرد ها و جریانات روز تئاتر دنیا را در اولویت قرار خواهند داد.

مدیر امور هنر های نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره شیوه برگزاری این جشنواره هم شرح داد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، جشنواره در آبان ماه 1400 یا با حضور تماشاگر به صورت زنده، یا بدون حضور تماشاگر با اجرای زنده برای داوران و پخش از سامانه های مجازی برگزار می گردد و روش سومی هم هست که در آن، هیئت داوران، فیلم آثار را می بینند و نمایش های منتخبی که به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا می نمایند، معرفی خواهند کرد.

شهرانی توضیح داد: نمایش های راه یافته به سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان، بر اساس حجم دکور، لباس، تعداد بازیگران و عوامل اصلی نمایش و بعلاوه کیفیت آثار، به تشخیص ستاد برگزاری جشنواره یاری هزینه دریافت می نمایند.

مدیر امور هنر های نمایشی استان اصفهان از هنرمندان خواست تا برای شرکت در این جشنواره تا تاریخ 10 مهرماه سال جاری فرم درخواست را در درگاه جامع تئاتر (پورتال استانی) تکمیل نموده و مجوز کتبی نویسنده، ناشر یا مترجم نمایشنامه، چهار نسخه لوح فشرده با کیفیت از اثر و مجوز اجرای نمایش یا تأییدیه شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان اصفهان را به دبیرخانه دائمی تئاتر استان اصفهان تحویل دهند.

وی اطلاع داد: پس از انجام مرحله بازبینی آثار دریافتی، سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان اصفهان را به یکی از سه روشی که گفته شد از 9 تا 13 آبان ماه برگزار خواهیم کرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1720

به "انتشار فراخوان جشنواره تئاتر اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار فراخوان جشنواره تئاتر اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید