اولویت ساماندهی خانه مسافرها با استان های گردشگرپذیر است

به گزارش مجله تار و سه تار، جمشید حمزه زاده درحاشیه نشست هم اندیشی روسای جامعه هتل داران استانها، در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: استان هایی مانند گیلان، اصفهان، مازندران و خراسان رضوی که از گذشته در امر گردشگری فعالیت داشته اند در ساماندهی شرایط خانه مسافرها دراولویت هستند.

اولویت ساماندهی خانه مسافرها با استان های گردشگرپذیر است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا 2021 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

وی با بیان اینکه خانه مسافرها درایام پیک سفر می توانند یاری حال هتل داران باشند توضیح داد: درصورت سرریز هتل ها و مراکز اقامتی رسمی می توان از این واحدها استفاده کرد اما شکل بهره برداری از خانه مسافرها نیز باید به گونه ای باشد که به ارتقای کیفیت خدمات دهی یاری نمایند.

حمزه زاده تاکید نمود: استفاده از مراکز رسمی اقامتی باید در بین مردم و گردشگران فرهنگ سازی گردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر بازنگری های لازم درخصوص ضوابط، می بایست قوانین جدید نیز تدوین شده و شیوه های نظارت برفعالیت اینگونه مراکز تعیین گردد چرا که احتمال ایجاد ناهنجاری های اجتماعی وجود دارد.

رئیس جامعه هتل داران ایران با انتقاد ازعملکرد آموزش و پرورش درخصوص جذب گردشگر آزاد توسط مدارس دولتی اظهارکرد: به رغم اینکه در بعضی شهرها اینکار صورت می گیرد، از نظر جامعه هتل داران مدارس دولتی حق ندارند به صورت آزاد گردشگران را جذب نموده و درآمدزایی نمایند .

حمزه زاده با تاکید براینکه درآمدزا کردن مدارس تخلفی آشکار است اعلام کرد: مدارس دولتی فقط در ایام پیک سفر و منحصرا برای فرهنگیان می توانند خدمات ارائه دهند.

وی درخصوص درجه بندی اقامتی مدارس از سوی آموزش و پرورش گفت: این نوع درجه بندی آموزش و پرورش از نظر گردشگری و جهانگردی فاقد ارزش و اعتبار بوده و درعین حال، به فرایند صحیح امتیاز بندی اماکن گردشگری ضربه می زند.

حمزه زاده فعالیت های مهمانسراهای دولتی را نیز مغایر با قانون دانست و اظهار کرد: براساس مقررات و مصوبات هیات دولت ارگانها موظف به واگذاری اینگونه واحدهای اقامتی به بخش خصوصی هستند که متاسفانه روزبه روز شاهد گسترده تر شدن فعالیت این اماکن اقامتی هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 632

به "اولویت ساماندهی خانه مسافرها با استان های گردشگرپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت ساماندهی خانه مسافرها با استان های گردشگرپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید