ایده های کاربردی طراحی آشپزخانه کوچک

به گزارش مجله تار و سه تار، آشپزخانه تنها مکانی برای آشپزی در نظر گرفته نمی گردد و علاوه بر آن موارد استفاده دیگری نیز دارد. در بسیاری از مواقع از آشپزخانه به عنوان مکانی برای صرف غذا و حتی هم نشینی خانواده نیز استفاده می گردد. از این رو طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به طور کلی می توان گفت طراحی آشپزخانه های کوچک نسبت به طراحی آشپزخانه های بزرگ با چالش بیش تری رو به رو می باشد. انتخاب هوشمندانه المان ها و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. توجه به این نکات و سایر جزئیات می تواند در طراحی آشپزخانه ای زیبا به شما یاری کند. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی آشپزخانه کوچک می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های کاربردی طراحی آشپزخانه کوچک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از کابینت براق

استفاده از سطوح براق در طراحی آشپزخانه کوچک از ایده های کاربردی می باشد. چرا که استفاده از این خاصیت در بازتاب نور و بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه به شما یاری می نماید. استفاده از کابینتی که از سطح براق برخوردار است می تواند ایده خوبی برای استفاده در طراحی آشپزخانه کوچک باشد. به کارگیری کابینتی با این ویژگی در طراحی آشپزخانه های مدرن به شما یاری خواهد نمود. در کنار استفاده از این کابینت به فکر استفاده از المان های مات نیز باشید. این ترکیب بدون شک نمایی زیبا ایجاد می نماید.

استفاده از لوستر مناسب

استفاده از وسایل روشنایی مناسب نکته مهمی است که در طراحی آشپزخانه های کوچک باید به یاد داشته باشید. بهترین راه چاره برای استفاده از وسایل روشنایی، استفاده از دو یا سه وسیله روشنایی که از لحاظ شکل و اندازه به هم شباهت دارند، می باشد. بهتر است در جهت ایجاد انسجام در فضای آشپزخانه، از یک لوستر با رنگ مناسب استفاده نمایید. استفاده از دو یا سه وسیله روشنایی در بالای جزیره می تواند در زیبایی آشپزخانه نیز نقش داشته باشد.

استفاده از رنگ آبی

استفاده از طیف مناسبی از رنگ آبی در آشپزخانه می تواند ایده ای بسیار خوب باشد. چرا که این رنگ می تواند با سایر رنگ ها به خوبی تطبیق شده و سازگاری داشته باشد. استفاده از طیف تیره این رنگ باعث ایجاد فضایی چشم نواز می گردد. در صورتی که تمایل به طراحی آشپزخانه ای مدرن دارید، پیشنهاد ما استفاده از طیف روشن مانند آبی پاستیلی می باشد. به کارگیری المان های چوبی در کنار این رنگ بدون شک تلفیقی زیبا به همراه خواهد داشت.

استفاده از طراحی ساده

استفاده از یک طراحی ساده نکته مهمی است که باید در طراحی آشپزخانه های کوچک به آن توجه داشته باشید. استفاده از رنگ های ساده مانند سفید و در کنار آن به کارگیری المان های چوبی می تواند در ایجاد فضایی زیبا به شما یاری کند. نکته مهم در استفاده از طراحی ساده، ایجاد نقطه کانونی در آشپزخانه می باشد. استفاده از یک المان غالب می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

استفاده از رنگ سفید در طراحی آشپزخانه

استفاده از رنگ سفید در طراحی آشپزخانه کوچک یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید انتخاب نمایید. چرا که استفاده از این رنگ در بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضای آشپزخانه به شما یاری خواهد نمود. نکته مهمی که در استفاده از رنگ سفید در طراحی آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، استفاده از المانی با رنگ غالب می باشد. به کارگیری این روش از ایجاد فضایی یکنواخت جلوگیری به عمل می آورد.

استفاده صحیح از کابینت های تیره رنگ

استفاده از رنگ های تیره در طراحی آشپزخانه های کوچک چندان توصیه نمی گردد. اما اگر انجام این کار به خوبی صورت پذیرد می تواند نتیجه خوبی داشته باشد. برای مثال استفاده از کابینت های تیره رنگ که نمایی براق دارند می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد. در کنار استفاده از این کابینت باید به فکر استفاده از رنگ های متالیک مانند طلایی، نقره ای و رزگلد نیز باشید.

استفاده از المان های آنتیک

استفاده از المان های آنتیک، در طراحی آشپزخانه های مدرن ممکن است کار چندان ساده ای به نظر نیاید. استفاده از چنین المانی در طراحی آشپزخانه ای مدرن و کوچک می تواند کنتراست زیبایی ایجاد نموده و نمای زیبایی در آشپزخانه به وجود آورد. استفاده از یک میز چوبی آنتیک می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

انتخاب کفپوش مناسب

استفاده از یک کفپوش مناسب در طراحی آشپزخانه کوچک می تواند نکته مهم و حائز اهمیتی باشد. استفاده از کفپوشی که از رنگ های سیاه و سفید در طراحی آن استفاده شده است، نه تنها در زیبا سازی فضای آشپزخانه، بلکه در ایجاد بافت در این فضا نیز می تواند به شما یاری کند. استفاده از چنین کفپوشی در انواع طراحی ها امکان پذیر می باشد و می توان در کنار سایر رنگ ها از آن استفاده کرد.

استفاده از رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. یکی از ایده هایی که می توانید در انتخاب رنگ مورد استفاده قرار دهید، انتخاب رنگ های سیاه و سفید می باشد. نکته مهم در استفاده از این دو رنگ در طراحی آشپزخانه کوچک عدم استفاده بیش از اندازه از رنگ سیاه می باشد.

استفاده بهینه از فضای آشزخانه

استفاده بهینه از فضای آشپزخانه های کوچک نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید، ایجاد فضایی دنج در گوشه ای از آشپزخانه از طریق ایجاد فضای نشیمن می تواند ایده خوبی باشد. استفاده از رنگ ها برای طراحی این قسمت را نباید فراموش کنید.

استفاده از رنگ سیاه

توجه به جزئیات نکته مهمی است که در انواع طراحی های داخلی باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از المان های سیاه رنگ در طراحی آشپزخانه های کوچک در کنار رنگ های روشن می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد.

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه تاره ترین ایده ها در زمینه طراحی آشپزخانه کوچک می باشد. آیا تا به حال تجربه ای مشابه داشته اید؟ به نظر شما استفاده از کدام ایده می تواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 580

به "ایده های کاربردی طراحی آشپزخانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های کاربردی طراحی آشپزخانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید