بازدید از موزه ها در دوران کرونا چه شکلی است؟

به گزارش مجله تار و سه تار، پس از گذشت ماه ها قرنطینه و تعطیلی، بسیاری از موزه های سراسر دنیا برای بازگشایی برنامه ریزی می نمایند. بعضی از موسسات فرهنگی در چین، کره جنوبی، ژاپن و آلمان هم اکنون شروع به کار نموده اند و تعدادی از مراکز فرهنگی معین شده نیز به زودی در ایتالیا، اتریش، فرانسه و دانمارک فعالیتشان را از سر خواهند گرفت، اما باز شدن دوباره درهای موزه ها به معنای بازدید از این مراکز همچون گذشته نیست.

بازدید از موزه ها در دوران کرونا چه شکلی است؟

به دلیل تعطیلی طولانی مدت، بسیاری از این موسسات فرهنگی خسارات اقتصادی قابل توجه را پیش بینی نموده اند. در ایالات متحده، بسیاری از این موزه ها و گالری ها ناچار به کاهش بودجه، ترخیص کارکنان و کاهش حقوق کارکنان خود شدند.

با این که کاهش قوانین قرنطینه در بعضی از ایالت های ایالات متحده شروع شده است، هنوز هیچ یک از موزه ها و موسسات فرهنگی عظیم این کشور تاریخ بازگشایی اعلام ننموده اند.

در کشورهایی که فرایند بازگشایی تدریجی موزه ها شروع شده نیز قوانین جدیدی از جمله لزوم حفظ فاصله اجتماعی به اجرا درآمده است.

برای بازدید از اغلب این موزه ها، بازدیدنمایندگان ملزم به رزرو آنلاین بلیت هستند و شمار افرادی که می توانند در یک نوبت وارد موزه شوند نیز به شدت کاهش پیدا نموده است.

دربعضی از موزه ها، میزان تب بازدیدنمایندگان پیش از ورود اندازه گیری می گردد. در چین کدهای کیو آر که شرایط سلامت فرد را گزارش می نمایند نیز پیش از ورود آنالیز می گردد.

در ماه مارس، موزه های شانگهای از جمله نخستین موسسات هنری دنیا بودند که پس از تعطیلی موقت، دوباره شروع به کار کردند. در موزه شانگهای نیز تب بازدیدنمایندگان پیش از ورود آنالیز می گردد.

بازدیدنمایندگان نیروگاه هنر واقع در شانگهای نیز هنگام ورود به گالری ملزم به استفاده از ماسک هستند. این موسسه از اواسط ماه مارس بازگشایی شد.

موزه قصر در پکن که یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری چین محسوب می گردد و سالانه 19 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند، این روزها با رعایت فاصله اجتماعی فقط میزبان 5 هزار بازدیدنماینده در هر روز است.

موزه ملی کره واقع در سئول که از ششم ماه می شروع به کار کرد نیز فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است. به این ترتیب در هر نوبت فقط 300 نفر می توانند در سالن اصلی این موزه حضور داشته باشند.

در موزه آلمان که موزه ای مختص علوم و فناوری و واقع در مونیخ است، صندلی های تعیینی برای بازدیدنمایندگان در نظر گرفته شده است.

فعالیت دوباره این موزه از یازدهم ماه می شروع خواهد شد.

بااین حال هنوزر برنامه بازگشایی بسیاری از موزه های مهم دنیا تعیین نیست. درهای موزه دل پرادو در مادرید همچنان به روز بازدیدنمایندگان بسته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 928

به "بازدید از موزه ها در دوران کرونا چه شکلی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از موزه ها در دوران کرونا چه شکلی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید