تور ارزان اروپا: با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت اول)

به گزارش مجله تار و سه تار، دسرها یکی از محبوب ترین بخش ها در هر وعده غذایی هستند؛ در این میان در سفر به اروپا باید از دسرهای معروفی که در هر کشور وجود دارد، چشید و با مزه آن ها آشنایی پیدا کرد.

تور ارزان اروپا: با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت اول)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

امروزه دسرها یکی از مهم ترین بخش ها در وعده غذایی هستند که هواداران بسیاری دارند. دسر کلمه ای از ریشه فرانسوی desservir و به معنی جمع کردن روی میز است و در اصطلاح به وعده غذایی گفته می گردد که پس از غذای اصلی صرف می گردد. این وعده غذایی شامل غذاها و نوشیدنی های شیرینی مانند کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، فالوده، پودینگ، ماست و .... می گردد که برحسب ذائقه مردم در کشورهای مختلف متغیر است. در این مقاله قصد داریم به معرفی برترین و معروف ترین دسرها در قاره سرسبز یعنی اروپا بپردازیم؛ ما را در این سفر خوشمزه همراهی کنید.

کروکمبوش (Croquembouche)؛ فرانسه

کروکمبوش در واقع کیکی سنتی در فرانسه است که شکلی هرم مانند دارد و از قرار گرفتن نان خامه ای های متعدد در کنار هم و با چسباندن آن ها با کارامل یا آبنبات درست می گردد. این دسر خوش طعم را در سفر به فرانسه حتما باید امتحان کرد.

مدوویک (Medovik)؛ روسیه

این کیک با ظاهر مجذوب نماینده و هوس انگیزی که دارد، یکی از دسرهای معروف کشور روسیه است. برای تهیه این کیک لایه ای، از 5 تا 15 لایه نازک کیک استفاده می نمایند و سپس بین لایه ها از شربت و انواع مغزها پر می گردد و اجازه می دهند چند ساعتی بماند تا شربت کاملا به خورد کیک برود. نتیجه نهایی، کیکی لطیف و سبک و البته بسیار شیرین است که محال است به این راحتی بتوان از آن گذشت.

کیک گوگلوپف (Gugelhupf)؛ فرانسه، اتریش

این کیک یکی از کیک های حلقه ای طرحدار است که داخل آن با کشمش، بادام و دیگر آجیل های متنوع پر می گردد. این کیک شیرینی سنتی قسمت شمال شرقی کشور فرانسه، ناحیه آلزاس است. این کیک را اغلب در روزهای یکشنبه می پزند؛ گفته می گردد این کیک موردعلاقه ماری آنتوانت (واپسین ملکه پیش از انقلاب کبیر فرانسه) بوده که هنگام ازدواج این کیک را از اتریش با خود به فرانسه آورده است. اغلب این کیک را با پودر قند تزیین می نمایند.

کانولیس (Cannolis)؛ ایتالیا

یکی از نمادهای شیرینی پزی در ایتالیا کانولیس است که در تمام طول سال پخت می گردد. این دسر لذیذ با لایه نازکی از خمیر تردد تهیه می گردد و سپس داخل آن با خامه تازه پر می گردد و داخل آن با تکه های شکلات و خلال بادام و پسته پر می گردد. این شیرینی اغلب با آب پرتقال سرو می گردد و یک گزینه عالی برای عصرگاه است.

پوویتیکا (povitica)؛ اسلوونی

پوویتیکا یکی از کیک های رایج در اروپای شرقی است که خاستگاه آن کشور اسلوونی است. این کیک را در مناسبت های خاص و جشن ها سرو می نمایند و اغلب دستورات متنوعی برای آن وجود دارد که حتی خانه به خانه نیز فرق دارد. پودر کاکائو و آجیل هایی همانند گردو از اساسی ترین ترکیبات این کیک است.

Krumkake؛ نروژ

این دسر لذیذ، دسری پرطرفدار است که با لایه های پن کیکی تهیه می گردد. برای فیلینگ این دسر از مواد مختلفی مثل خامه فرم گرفته و انواع میوه ها استفاده می نمایند. این غذا در تابه های دوطرفه مخصوصی پخته می گردد. در بسیاری از قنادی های نروژ می توانید این دسر لذیذ را پیدا کنید.

وافل بلژیکی (Belgian waffle)؛ بلژیک

همچنان که از نام دسر نیز پیدا است، این شیرینی متعلق به کشور بلژیک است و در جای جای این کشور یافت می گردد. این دسر به صورت گرم و به همراه پودر شکر یا نوتلا سرو می گردد و گاهی با خامه و ترکیب آن با میوه های مختلف نیز سرو می گردد.

کیک شاهزاده خانم؛ سوئد

کیک شاهزاده خانم یا کیک پرنسس یکی از کیک های اصیل و سنتی کشور سوئد است که از لایه های کیک اسفنجی، تمشک و خامه تازه تهیه می گردد. پس از آماده شدن، این کیک را با خمیر بادام یا همان Marzipan که به رنگ سبز درآورده اند، می پوشانند و در نهایت آماده سرو کردن است.

Pastel de nata؛ پرتغال

این شیرینی که یکی از دسرهای محبوب در کشور پرتغال است، یک تارت محلی است که با نوعی کاستارد پر می گردد و در همه قنادی ها می توان آن را پیدا کرد و از طعم فوق العاده آن لذت برد. اگر از علاقه مندان به چشیدن طعم های نو باشید، این شیرینی را در کشور پرتغال نباید از دست دهید.

تارت استرهازی (Esterházy torte)؛ مجارستان

تارت استرهازی نوعی کیک و تارت در کشور مجارستان است که شامل چهار یا پنج لایه است و از کرم کره که با وانیل طعم دار شده، تشکیل شده است. دور این کیک اغلب با خلال بادام پر می گردد و طعم و مزه آن بی نظیر است.

Runeberg Torte؛ فنلاند

این کیک کوچک گرد که با آیسنگ و مربا تزیین می گردد، یکی از شیرینی های سنتی فنلاند است که معمولا در روزهای شروع سال آن را همه جا می فروشند. این شیرینی را از سوپرمارکت ها هم می توانید خریداری کنید، ولی بهتر است که نوع خانگی آن را در کافه ها نوش جان کنید.

تارت تاتین (Tarte Tatin)؛ فرانسه

تارت تاتین، در واقع حدود سال 1880 میلادی، بر اثر اشتباهی در هتل تاتین فرانسه تهیه شد و بعدها به نام خواهران استفانی و کارولین تاتین به ثبت رسید. این تارت لذیذ در واقع قرار بود تارت سیب باشد، اما سیب ها بیش از میزان پخته می گردد و او برای جبران اشتباه خود، کوشش می نماید تا روی آن خمیر شیرینی پزی بریزد. در همین زمان بود که این شیرینی خوشمزه و محبوب خلق شد و به نام تارت تاتین، معروفیت پیدا می نماید.

پای سیب هلندی؛ هلند

پای سیب هلندی یک عصرانه عالی و سالم است که طعمی فوق العاده دارد و طعم سیب با عطر عالی دارچین شما را مدهوش می نماید. این دسر لذیذ و فوق العاده را در همه جای هلند می توانید پیدا کنید. از مارمالاد، انواع مرباجات و آجیل نیز برای تزیین آن استفاده می گردد.

Karydopita؛ یونان

یکی از کیک های معروف کشور یونان این کیک است که در واقع کیک گردو است و پس از پخت، شربت غلیظی روی آن ریخته می گردد و برای مدتی به آن استراحت می دهند تا کاملا وارد بافت آن گردد. طعم و مزه این کیک فوق العاده است و با چای عصرانه خوش طعمی خواهد شد.

Quesada Pasiega؛ اسپانیا

Quesada Pasiega در واقع یک چیزکیک لیمویی است که در کشور اسپانیا پخته می گردد. این دسر لذیذ از ترکیب آرد، شیر، تخم مرغ و کره تهیه می گردد و در نهایت و با توجه به ذائقه اندازه کمی لیمو یا دارچین نیز به آن افزوده می گردد.

Varenye؛ روسیه

Varenye در واقع نوعی مربا است که از ترکیبات توت ها یا میوه های مختلف تهیه می گردد که در کشورهای ناحیه بالکان و روسیه طرفدارن بسیاری دارد. اغلب این مربا را به همراه چای و به جای قند میل می نمایند.

لوکومادس (Loukoumades)؛ یونان

این توپ های کوچک هم لوکما و هم لوکومادس نامیده می شوند. این شیرینی کوچک از خمیر سرخ شده درست شده، و در شربت، عسل یا شکلات و گاها کنجد غلتانده می گردد که واقعا خوشمزه است. این شیرینی مانند دیگر غذاهای یونانی بسیار لذیذ است.

پودینگ استیکی تافی (Sticky toffee pudding)؛ انگلستان

پودینگ استیکی تافی دسری خوشمزه و اصالتا اسکاتلندی است که در هر کجای انگلستان قابل دسترس است. این دسر از کیک اسفنجی خیس با خرمای ریزشده تهیه می گردد که در آخر روی آن را با سس تافی می پوشانند و با کاستارد یا بستنی وانیلی سرو می نمایند.

کرم بروله (Crème brûlée)؛ فرانسه

کرم بروله محبوب ترین دسر در جای جای فرانسه محسوب می گردد و دارای ترکیبی غنی از کرم کاستارد با رویه ای کاراملی نازک، ترد و شنماینده است. این کرم بی نظیر یکی از دسرهای معروف در دنیا است.

تیرامیسو (Tiramisu)؛ ایتالیا

تیرامیسو یکی از لذیذترین و معروف ترین دسرها در ایتالیا است که با طعم قهوه محبوبیت بسیاری دارد. این دسر را از بیسکوییت لیدی فینگر که در قهوه فرو برده شده، همراه با کرمی متشکل از تخم مرغ، شکر و پنیر ماسکارپونه که به صورت لایه لایه چیده می شوند، تهیه می نمایند. بافت و طعم این دسر بی نظیر است و در بسیاری از کشورها تهیه می گردد.

کیک جنگل سیاه (Black Forest gateau)؛ آلمان

این کیک لذیذ، گونه ای از کیک گیلاس است که خاستگاه آن منطقه جنگل سیاه در جنوب آلمان است. این کیک یک دسر محبوب در آلمان، اتریش و دیگر کشورها است. این کیک معمولا از چند لایه شکلات و خامه تشکیل شده که در میان آن ها گیلاس یا آلبالو گذاشته می گردد.

شیرینی دانمارکی (wienerbrød)؛ دانمارک

شیرینی دانمارکی از لایه های نازک خمیر به همراه کره، دارچین شکر یا کاسترد تهیه می گردد و از شیرینی های محبوب دانمارک و بسیاری از کشورها است. برخی خانواده ها آب میوه هم به صبحانه خود اضافه می نمایند.

منبع: کجارو / wikipedia.org / gourmandize.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1891

به "تور ارزان اروپا: با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید