برنامه ریزی برای افتتاح 12 ایستگاه مترو در سال 1401

به گزارش مجله تار و سه تار، تهران (پانا) - شرکت مترو تهران گفت که با حمایت شورای شهر و شهرداری می توان نسبت به افتتاح بدون تاخیر حداقل 12 ایستگاه در سال آینده اقدام کرد که این امر مستلزم تأمین به موقع منابع مالی است.

برنامه ریزی برای افتتاح 12 ایستگاه مترو در سال 1401

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مدیرعامل شرکت مترو تهران، آخرین شرایط پیشرفت عملیات اجرایی در 3 ایستگاه توحید، بوستان مصاحبه و 17 شهریور (همگی از خط 7) را به صورت میدانی بررسی کردند.

در بازدید از ایستگاه های در حال تکمیل خط 7 مترو، ابتدا ایستگاه تقاطعی توحید که به مرحله افتتاح رسیده است، مورد پیمایش میدانی قرار گرفت و سپس به ایستگاه های بوستان مصاحبه و 17 شهریور که هر دو به پیشرفت 70 درصدی عملیات اجرایی رسیده اند، سرکشی شد.

بررسی برنامه زمان بندی برای افتتاح دو ایستگاه بوستان مصاحبه و 17 شهریور در سال جاری و اندازه بودجه لازم برای تحقق این امر، از جمله مباحث مطرح شده بین مدیران حاضر در بازدید بود؛ همچنین مقرر شد شرکت مترو تهران، لیست آخرین شرایط ایستگاه های در حال تکمیل خطوط 6 و 7 برای سال 1401 به همراه بودجه مورد نیاز و برنامه زمان بندی پیشرفت عملیات اجرایی آنها را ارائه کند تا با حمایت شورای شهر و شهرداری تهران، بتوان نسبت به افتتاح بدون تاخیر حداقل 12 ایستگاه در سال آینده اقدام کرد که این امر مستلزم تامین به موقع منابع مالی است.

در خاتمه این بازدید، توضیحاتی در مورد قراردادهای موجود برای تامین ناوگان حمل و نقل ریلی مرکز مطرح و مقرر شد تا نسبت به اجرای آنها، پیگیری لازم و اقدامات حمایتی از سوی شورای اسلامی شهر تهران صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1917

به "برنامه ریزی برای افتتاح 12 ایستگاه مترو در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای افتتاح 12 ایستگاه مترو در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید