بهترین و تازه ترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟

به گزارش مجله تار و سه تار، بهترین باقلوا فروشی های استانبول

باقلوا معروف ترین و خوشمزه ترین دسر و شیرینی ترکیه است و هم مردم محلی و هم توریست ها عاشق طعم آن هستند. در ترکیه انواع مختلفی از باقلوا وجود دارد که قبلا در مطلبی جداگانه در مورد آن مفصل صحبت کنیم. امروز اما می خواهیم در مورد بهترین باقلوا فروشی های استانبول صحبت کنیم. این شیرینی خوشمزه مطمئنا یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید برای دوستان و عزیزانتان به یادگار بیاورید. به همین دلیل حتما دوست دارید از بهترین قنادی ها و باقلوا فروشی های استانبول این شیرینی ها را خریداری کنید تا از تازگی و طعم و کیفیت آن ها مطمئن باشید. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین و تازه ترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟

باقلوا فروشی کاراکوی گولوگلو | Karaköy Güllüoğlu

خانواده گولوگلو از سال 1820 تاکنون کسب و کار تهیه و فروش باقلوا را در استانبول مدیریت می کنند. به همین دلیل با این تجربه دور و دراز به خوبی می دانند که یک باقلوای خوب و باکیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد. این خانواده اولین مغازه شان در کاراکوی را در سال 1949 افتتاح کردند و به زودی به خاطر کیفیت و طعم فوق العاده باقلواهایشان شهرت زیادی در شهر پیدا کردند. این قنادی به اعتقاد بسیاری از مردم محلی و همین طور توریست ها بهترین باقلوای استانبول را ارائه می کند.

  • آدرس: Karaköy Güllüoğlu, Rıhtım Caddesi, Karaköy

باقلوا فروشی کوشکِروگلو | Köşkeroğlu

کسانی که به نظرشان باقلوای کلاسیک بیش از حد شیرین است و به دنبال طعم شیرین متعادل تری هستند در قنادی کوشکروگلو حسابی می توانند دلی از عزا دربیاورند. این مکان که یکی از بهترین باقلوا فروشی های استانبول است تعادل بسیار خوب و ملایمی بین طعم شیرینی، عسل و کره به وجود آورده است. در این قنادی می توانید بهترین، تازه ترین و لذیذترین باقلواها را امتحان کنید و مقداری نیز به عنوان سوغات همراه بیاورید. همیشه صفی طولانی از مردم محلی برای خرید باقلوا در مقابل این قنادی صف کشیده اند که خود نشان دهنده کیفیت و محبوبیت محصولات آن است.

  • آدرس: Köşkeroğlu, Mumhane Caddesi, Karaköy

باقلوا فروشی کونیالی پاستانسی | Konyalı Pastanesi

یکی دیگر از مشهورترین باقلوا فروشی های استانبول کونیالی است که اگرچه در مقایسه با سایر قنادی های سنتی شهر گران تر است، اما چشم انداز بی نظیری به تنگه بسفر دارد. به همین دلیل بسیاری از دولتمردان و سیاستمداران، تاجران و مسافرانی که برای کسب و کار و تجارت به شهر آمده اند برای امتحان کردن باقلوا و لذت بردن از منظره و چشم انداز این جا را انتخاب می کنند. از بین طیف متنوع باقلواهای تازه و خوشمزه انتخاب کنید و آن را همراه با یک استکان چای یا یک فنجان قهوه ترک نوش جان کنید و استراحتی دلپذیر و لذتبخش را تجربه کنید.

  • آدرس: Konyalı Pastanesi, Ankara Caddesi, Sirkeci

باقلوا فروشی حافظ مصطفی | Hafiz Mustafa

اگر در خیابان استقلال و حوالی میدان تکسیم هستید و بعد از یک روز گشت و گذار و خرید در خیابان استقلال خسته شده اید به فروشگاه حافظ مصطفی بروید. حافظ مصطفی در میدان تکسیم یکی از قدیمی ترین باقلوا فروشی های استانبول است و بهترین مکان برای سفارش انواع باقلوا و چای است. در این مغازه طیف متنوعی از شیرینی ها و دسرهای ترکی، از راحت الحلقوم های خوشمزه و رنگارنگ گرفته تا آب نبات های میوه ای و صد البته، باقلواهای خوش طعم و لذیذ را می توانید سفارش بدهید. خودِ باقلوا به تنهایی انواع بسیار زیادی دارد و تقریبا اکثر انواع مشهور باقلوا را می توانید در حافظ مصطفی پیدا کنید. اگر قصد خرید سوغاتی دارید این جا یکی از بهترین مکان ها در استانبول است.

  • آدرس: Hafiz Mustafa, Hobyar Mahallesi, Hamidiye Caddesi 84, Eminönü

باقلوا فروشی کاسی بیاض | Kaşıbeyaz Baklava

یکی دیگر از بهترین باقلوا فروشی های استانبول رستوران کاسی بیاض است که با تنوع و کیفیت فوق العاده باقلواهایش شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این رستوران شعبه های زیادی در سرتاسر شهر دارد که البته پیشنهاد ما شعبه نیس پتیه است. چون در این شعبه می توانید برش های باقلوا با طعم هویج و سوتلو نوریه که به معنای نوریه با شیر است را امتحان کنید.

  • آدرس: Nispetiye Mahallesi, Aytar Caddesi, No 31/C, Beşiktaş, İstanbul

باقلوا فروشی امیروگلو | Emiroğlu Baklavacısı

وقتی صحبت از باقلوا باشد و از مردم محلی در مورد بهترین باقلوا فروشی های استانبول بپرسید امیروگلو یکی از اولین مکان هایی است که به شما پیشنهاد می شود. در این فروشگاه طیف متنوعی از باقلوا و دسرهای ترکی را می توانید سفارش بدهید، بنابراین با هر سلیقه و ذائقه ای که باشید می توانید باقلوای مورد علاقه تان را پیدا کنید. اگر به این باقلوا فروشی رفتید به خاطر داشته باشید که علاوه بر باقلوا می توانید شیرینی معروف ترکی، سو بورگی که به معنای بورک آب است را هم امتحان کنید که بسیار خوش طعم است.

  • آدرس: Murat Reis Mahallesi, Nuh Kuyusu Caddesi, No 289/A, Üsküdar, İstanbul

باقلوا فروشی گازیانتپ | Gaziantep Baklavacisi

به اعتقاد خیلی ها، باقلوا فروشی گازیانتپ از نظر باقلوا یک سر و گردن از بقیه قنادی ها بالاتر است و طعم و تازگی آن را در هیچ کجای دیگر نمی توان تجربه کرد. گازیانتپ طیف متنوعی از باقلواهای داغ و تازه و کره ای و لذیذ را به مشتریان ارائه می کند که در کنار یک استکان چای یا قهوه ترک، ترکیبی بی نظیر و رویایی به وجود می آورد. شیرینی باقلواهای گازیانتپ بسیار متعادل است و تناسب و تعادل خوبی بین چربی و شکر وجود دارد که باعث می شود بتوانید تعداد بیشتری باقلوا نوش جان کنید. در هر زمان که دلتان هوس باقلوا کرد می توانید به این مغازه بیایید و باقلواهای خوشمزه را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید.

  • آدرس: Küçükyalı Merkez Merkez Mahallesi, Rüştü Sarp Caddesi, No 25/A, Maltepe, Istanbul

باقلوا فروشی حاجی بوزان | Hacı Bozan Oğulları

یکی دیگر از مشهورترین و بهترین باقلوا فروشی های استانبول حاجی بوزان اوگولاری است که با طیف متنوع و وسیع طعم ها و شکل های باقلوا محبوبیت زیادی بین مردم محلی و همین طور توریست ها پیدا کرده است. در تمام طول هفته، چه روزهای کاری و چه آخر هفته می توانید برای امتحان کردن باقلوا به این مغازه بروید و از باقلواهای مشهوری مثل باقلوای شکلاتی و سوبیت (şöbiyet) لذت ببرید.

  • آدرس: Bahçelievler Mahallesi, İzzettin Çalışlar Caddesi, No 13, Bahçelievler, Istanbul

باقلوا فروشی قاضی بورما | Gazi Burma

گازی بورما توسط دو برادر اهل گازیانتپ در استانبول افتتاح شده و امروزه یکی از بهترین باقلوا فروشی های استانبول است. البته این مغازه در محله پندیک و بخش آسیایی قرار گرفته است و شاید به همین دلیل بسیاری از توریست ها از وجودِ آن بی خبرند. اگر دوست دارید باقلواهای خامه ای، گردویی، پسته ای، شیری و دسرهای دیگر ترکی مثل کنافه را امتحان کنید حتما به قاضی بورما بروید.

  • آدرس: Batı Mahallesi, Dr. Orhan Maltepe Caddesi, No 52/A, Pendik, Istanbul

باقلوا فروشی دیویلی | Develi

بعد از یک روز گشت و گذار در بازار ادویه و محله های اطراف اگر دلتان یک استکان چای تازه دم همراه با باقلوای خوشمزه و تازه خواست حتما به دیویلی بروید. این قنادی نزدیک بازار است و یکی از بهترین باقلوا فروشی های استانبول به حساب می آید. در این قنادی انواع مختلف و متنوعی از باقلوا وجود دارد که انتخاب یک نوع از بین آن ها را واقعا سخت می کند. با این حال، باقلوای کلاسیک با مغزیجات همیشه انتخابی عالی و خوشمزه است. اگر به دنبال باقلوایی متفاوت تر می شد می توانید بلبل یواسی را هم امتحان کنید که داخلش با خمیری خاص و پسته پر شده و بسیار خوشمزه و لذیذ است.

  • آدرس: Develi, Hasırcılar Caddesi 89, Eminönü
منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 208

به "بهترین و تازه ترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و تازه ترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید