بهترین پارک های ملی ژاپن

به گزارش مجله تار و سه تار، پارک های ملی ژاپن

یکی از مجذوب کنندهیت های ژاپن چشم اندازهای مجذوب کننده آن در فصل های مختلف سال است که برای تماشای آن ها می تونید راهی پارک های ملی شوید. ژاپن پارک های ملی زیادی را در خود جای داده که مملوء از مجذوب کنندهیت های طبیعی اند و در آن ها چشم اندازهایی را می بینید که در هیچ جای دیگری از دنیا نمونه اش پیدا نمی شود. در سراسر دنیا پارک های ملی از محبوب ترین مقاصد گردشگری اند و کوله گردان زیادی به هوای این پارک ها باروبندیل سفر می بندند. می خواهیم درباره بهترین پارک های ملی ژاپن حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

بهترین پارک های ملی ژاپن

پارک ملی شیرتوکو | Shiretoko National Park، هوکایدو

این پارک که از سایت های میراث طبیعی دنیاست در میان طبیعت بکر خود جنگل باستانی، اقیانوس و گونه های نادر حیوانی را جای داده است. در جنگل باستانی 5 دریاچه پراکنده شده اند که به پنج دریاچه شیرتوکو معروف اند و آنقدر محبوب اند که هر سال 500 هزار نفر گردشگر از آن ها تماشا می کنند. در کنار این دریاچه ها دو راستا طبیعت گردی هست که با پیاده روی در آن ها از مجذوب کنندهیت های طبیعت و دریاچه لذت می برید.

پارک ملی اوگاساوارا | Ogasawara National Park، توکیو

این پارک ملی در جنوب توکیو و در جزایر اوگاساوارا واقع شده است و به خاطر اکوسیستم مخصوص و متفاوت خود به گالاپاگوس شرق معروف است. تنها راه رسیدن به این پارک ملی این است که از توکیو به سمت این شبه جزیره قایق بگیرید البته از آنجایی که فاصله پارک تا توکیو حدود 1000 کیلومتر است یک روز طول می کشد تا به این منطقه برسید. با این حال، می توانید به تورهای گردشگری ملحق شوید تا جانورانی را ببینید که فقط متعلق به همین ناحیه هستند.

پارک ملی نیکو | Nikko National Park، استان های توچیگی، گونما و فوکوشیما

پارک ملی نیکو در منطقه کوهستانی متعلق به کمربند آتشفشانی جای دارد و از آنجایی که در سه استان مختلف جای گرفته چشم اندازهای متنوعی از آبشارها و دریاچه ها دارد. این پارک ملی یکی از بهترین نقاط ژاپن برای تماشای زیبایی های رنگارنگ پاییز است و گردشگران زیادی همین که پاییز به نیمه می رسد راهی این پارک می شوند. این پارک یکی از زیباترین بخش های ژاپن و محبوب ترین مقاصد گردشگری ست و در کنار چشم اندازهای زیبا تعداد زیادی عبادتگاه دارد که در لیست میراث دنیای یونسکو قرار دارند. ورود به این پارک رایگان است و ماجراجویان زیادی برای کوهنوردی، طبیعت گردی، اسکی، گلف و استراحت در ریزورت های چشمه های آب گرم اونسن به این اینجا می فرایند. در میان پارک های ملی ژاپن پارک ملی نیکو با چشم اندازهای بی بدیل یکی از بهترین مکان ها برای طبیعت گردی است.

پارک ملی جزایر کراما| Kerama Islands National Park، اوکیناوا

وقتی صحبت از بهترین پارک های ملی ژاپن می شود مطمئنا یکی از آن ها پارک ملی جزایر کراما است. اگر می خواهید از اقیانوس های زیبا و صخره های مرجانی لذت ببرید راهی پارک ملی جزایر کراما شوید. گردشگران زیادی از شهر اوکیناوا به سمت پارک ملی می فرایند تا از دو جزیره محبوب و دورافتاده آن یعنی جزیره زمامی (Zamami Island) و جزیره توکاشیکی (Tokashiki Island) تماشا کنند. پارک ملی از این جزایر کراما و همچنین صخره های مرجانی اطراف تشکیل شده و آب های زلال و کریستالی اقیانوس این ناحیه از محبوب ترین نقاط دنیا برای غواصی ست. در این پارک ملی حتی می توانید در ماه هایی از سال به تورهای تماشای نهنگ ها ملحق شوید و این جانوران خارق العاده را از نزدیک تماشا کنید.

پارک ملی اسو کوجو | Aso Kujū National Park، اوئیتا

این پارک ملی در مرکز جزیره کیوشو قرار گرفته و مهمترین جاذبه آن کوه آتشفشانی اوسو (Mount Aso) است که یکی از بزرگ ترین دریاچه های آتش فشانی دنیا را در خود جای داده است. گردشگران زیادی برای تماشا دهانه آتشفشانی این کوه و تماشای یکی از کمیاب ترین آتشفشان های فعال دنیا به بالای این کوه می فرایند. در این پارک، کوه آتشفشانی به طور دائم گازهایی را در هوا منتشر می کند و گاهی که غلظت گازها خیلی زیاد می شود بالا رفتن از آن ممنوع است. کسانی که مسائل تنفسی دارند بهتر است قید رفتن به بالای کوه را بزنند!

پارک ملی شیکوتسو- تویا | Shikotsu-Tōya National Park، هوکایدو

این پارک در جنوب غربی هوکایدو قرار گرفته و آتشفشان ها و دریاچه های زیادی دارد که به راحتی از فرودگاه نیو چیتوز در شهر ساپورو قایل دسترسی هستند و به دلیل دسترسی راحت به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن تبدیل شده اند. از مهمترین جاذبه های پارک دو دریاچه آتشفشانی و دو آتشفشان است از طرفی در پارک راستاهای آتشفشانی و نشانه هایی از فعالیت های آتشفشانی وجود دارد که تماشای آن ها برای گردشگران مجذوب کنندهیت خاصی دارد. در این پارک می توانید از کوهنوردی، صخره نوردی و همینطور تماشای چشم اندازهای زیبایی که از طریق فوران آتشفشان ها شکل گرفته لذت ببرید. بعد از طبیعت گردی و گردش در طبیعت بکر این ناحیه به سراغ شنا در چشمه های آب گرم بروید تا خستگی تان در برود.

پارک ملی فوجی-هاکونه-ایزو | Fuji-Hakone-Izu National Park، توکیو، استان های یاماناشی، کاناگاوا و شیزوئوکا

این پارک ملی بلندترین کوه ژاپن یعنی کوه فوجی را در خود جای داده و فاصله نزدیک آن تا توکیو باعث شده که نسبت به همه پارک های ملی ژاپن بیشترین تعداد گردشگر را داشته باشد. پارک به 4 منطقه بزرگ تقسیم می شود و هر کدام از این منطقه ها چشم اندازهای منحصربفرد خود را دارند که با توجه به راحتی و سلیقه خود می توانید برای گشت و گذار به آن سمت بروید مثلا برای شنا در چشمه های آب گرم به منطقه هاکونه بروید و برای لذت بردن از غذاهای دریایی تازه راهی شبه جزیره ایزو شوید. مهمترین جاذبه این پارک بدون شک کوه مجذوب کننده و نمادین فوجی است اما در کنار آن، پارک بسیاری از جنبه های طبیعت مثل کوهستان، دریاچه، جزیره، جنگل های سرسبز و … را در خود جای داده و از زیباترین پارک های ملی ژاپن است.

منبع: wow-j.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1929

به "بهترین پارک های ملی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پارک های ملی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید