ترمینال مسافرت دریایی چابهار موجب توسعه روابط ایران با کشور های منطقه می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، ترمینال مجهز مسافرت دریایی در بندر شهید کلانتری چابهار موجب توسعه روابط ایران با کشور های منطقه نظیر عمان، پاکستان و کشور های حاشیه خلیج فارس و اقیانوس هند می گردد.

ترمینال مسافرت دریایی چابهار موجب توسعه روابط ایران با کشور های منطقه می گردد

به گزارش خبرنگار از ، آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در حاشه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور گفت: پروژه ساخت و تجهیز پایانه بین المللی مسافر دریایی بندر شهید کلانتری با صرف هزینه ای بالغ بر 55 میلیارد ریال در فضایی به مساحت 10 هزار مترمربع و زیربنای چهار هزار مترمربع اجرا شده است.

بهروز آقایی اضافه کرد: این پایانه شامل 2 سالن مجزا جهت مسافران ورودی و خروجی است که در مرحله نخست در سال 1395 برای راه اندازی خط چابهار- مسقط با ظرفیت یک سفر در هفته و 200 مسافر در هر سفر و در مرحله بعد توسعه خط مذکور و راه اندازی خطوط جدید به سایر کشور های راه اندازی شد.

وی توضیح داد: در زمان راه اندازی نخستین کشتی مسافری با 27 نفر مسافر از عمان وارد چابهار شد و در برگشت نیز 23 نفر مسافر از چابهار به عمان عزیمت کردند.

مدیرکل بنادر و دریا نوردی سیستان و بلوچستان بیان نمود: در طول فعالیت این پایانه حدود هزار مسافر جابجا شده و براساس ظرفیت آن پذیرش همزمان 600 مسافر را دارد.

وی اضافه کرد: برای رعایت الزامات امنیتی و رفاه حال مسافران، تجهیزات ایکس ری و کنترلی مدرن خریداری و نصب شده و این پایانه یکی از مجهزترین ها در کشور است و باید برای جابجایی مسافر مورد استفاده قرار گیرد.

آقایی بیان نمود: جابجایی مسافر و ورود و خروج گردشگر به وسیله دریا در چابهار موجب رونق مالی و افزایش سهم گردشگری دریایی می گردد و این امر اشتغال بومیان را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: فعال سازی خط مسافری دریایی چابهار- کراچی، چابهار- گوادر و چابهار با کشور های همسایه آبی می تواند فعالیت این پایانه را رونق دهد.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور خواست که برای فعالیت مجدد این پایانه مسافری اقدامات لازم را انجام دهد تا تمامی موانع و مسائل پیش رو را بر طرف گردد.

وی بیان نمود: چابهار و کنارک با دارا بودن 300 کیلومتر مرز آبی در محرومیت زدایی و توسعه سواحل مکران نقش مهمی دارند و پس از راه اندازی این پایانه درخواست های متعددی برای راه اندازی خط مسافری دریایی بین چابهار و بنادر کشور های عمان و پاکستان داشته ایم.

آقایی اضافه کرد: همسایگی با افغانستان، پاکستان، کشور های حوزه دریای عمان و خلیج فارس و وجود فرهنگ مشترک ساکنین استان سیستان و بلوچستان با کشور های یاد شده می تواند پس از برطرف مسائل بخشی از مشکل حمل ونقل را مرتفع می نماید.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 180

به "ترمینال مسافرت دریایی چابهار موجب توسعه روابط ایران با کشور های منطقه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمینال مسافرت دریایی چابهار موجب توسعه روابط ایران با کشور های منطقه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید