کوشش چین برای افزایش دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسن

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس جمهور چین اظهار داشت، چین کوشش های خود را برای همکاری بین المللی ضد همه گیری افزایش می دهد و یاری می نماید تا واکسن کووید 19 برای مردم کشورهای در حال توسعه و مقرون به صرفه باشد.

کوشش چین برای افزایش دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اظهار داشت، چین کوشش های خود را برای همکاری بین المللی ضد همه گیری افزایش می دهد و یاری می نماید تا واکسن کووید 19 برای مردم کشورهای در حال توسعه و مقرون به صرفه باشد.

رئیس جمهور چین تأکید کرد که تقویت همکاری بین المللی در زمینه تحقیق و توسعه، فراوری و توزیع واکسن ها و افزایش قابلیت دسترسی و مقرون به صرفه بودن آنها در کشورهای در حال توسعه به طوری که هرکسی در دنیا بتواند به واکسن های مورد احتیاج خود دسترسی پیدا نموده و از عهده آن برآید، مهم است.

شی جین پینگ گفت: مردم و زندگی آنها باید در اولویت اول قرار داشته و کوشش های بیشتری در زمینه به اشتراک گذاشتن اطلاعات و کنترل جمعی، تقویت بهداشت عمومی و همکاری پزشکی و تقویت نقش سازمان دنیای بهداشت (WHO) انجام گردد.

به گفته وزارت امور خارجه چین ، چین برای بیش از 160 کشور و سازمان بین المللی در سراسر دنیا مواد بهداشتی ضد اپیدمی تهیه نموده و به بیش از 100 کشور و سازمان بین المللی واکسن می دهد.

در هفته گذشته ، کشورهای آفریقایی از جمله کامرون، سومالی و موریس دسته جدیدی از واکسن های کووید 19 را که توسط سینوفارم چین فراوری شده دریافت کردند.

چین همچنین فراوری واکسن مشترک را در کشورهایی از جمله اندونزی، برزیل، امارات متحده عربی، مالزی، پاکستان و ترکیه شروع نموده است.ایمنی و اثربخشی واکسن های چینی در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است، ده ها کشور مجاز به استفاده از واکسن های چینی شده اند.

رییس جمهور چین در انتها یادآور شد، همبستگی و همکاری برای ایجاد آینده ای از سلامت و امنیت ضروری است و چین به همکاری خود با سازمان دنیای بهداشت و سایر کشورها، تعهد خود در زمینه ساخت واکسن ها به عنوان یک کالای عمومی دنیای احترام می گذارد و یاری بیشتری به کشورهای در حال توسعه می نماید تا با ویروس مبارزه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1609

به "کوشش چین برای افزایش دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش چین برای افزایش دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید