تلفن ثابت نباید بدون اطلاع رسانی قطع گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، چنانچه قبض خاتمه یک دوره بیش از 20 هزار تومان باشد و یا در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از 20 هزار تومان باشد و پرداخت نگردد، تلفن به صورت یک طرفه قطع می گردد، اما شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت، به مشترکین اطلاع رسانی نمایند.

تلفن ثابت نباید بدون اطلاع رسانی قطع گردد

با توجه به اینکه صورت حساب تلفن ثابت در دوره های یک ماهه صادر می گردد، لازم است برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورت حساب به صورت ماهانه و در مهلت زمانی معین شده به وسیله سامانه تلفنی 2000 و یا سایت شرکت مخابرات ایران و بعلاوه به وسیله تلفن همراه با کد دستوری ستاره 2020 مربع پرداخت گردد. بعلاوه چنانچه قبض خاتمه یک دوره بیش از 20 هزار تومان باشد و یا این که در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از 20 هزار تومان باشد و صورتحساب پرداخت نگردد، در این دو شرایط تلفن به صورت یک طرفه قطع می گردد.

در این راستا سیدمحمد امامی - مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به دلیل بدهی، به مشترکین اطلاع رسانی نمایند، اظهار کرد: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت براساس مصوبه 3-207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بایستی پس از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به 80 درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع رسانی نمایند.

وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت، اظهار کرد: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به 80 درصد حد نصاب برسد، اپراتور بایستی به مشترک اطلاع رسانی نموده و حداقل 24 ساعت زمان را به عنوان مهلت پرداخت بدهی معین کند.

امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت، توضیح داد: براساس مصوبه چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و معین زمان 72 ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به مقدار مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می تواند تا خاتمه دوره صورتحساب گیری و مهلت های معین شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تاکید بر پرداخت به موقع قبض های تلفن ثابت از سوی مشترکان اظهار کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرایند قطع خطوط تلفن ثابت را براساس مصوبه 3-207 رعایت نمایند. عدم رعایت این فرایند به یژه اطلاع رسانی به مشترکین تخلف محسوب می گردد و مشترکین می توانند درصورت بروز این تخلف و عدم اطلاع رسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 شکایت خود را ثبت و پیگیری نمایند.

به گزارش ایسنا، درنهایت در صورتی که به دلیل پرداخت نکردن بدهی، خط تلفن مشترک، یک طرفه و یا قطع شده است برای تسریع در فرایند اتصال مجدد بهتر است مبلغ صورت حساب را به وسیله سامانه تلفنی 2000 پرداخت نمایند تا تلفن مشترک اتوماتیک وصل گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1800

به "تلفن ثابت نباید بدون اطلاع رسانی قطع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن ثابت نباید بدون اطلاع رسانی قطع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید