فراوری مداری که به جای الکتریسیته از امواج مغناطیسی استفاده می نماید

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، مدار یادشده که می تواند در انواع رایانه ها و وسایل برقی مورد استفاده قرار بگیرد به جای برق متکی به امواج مغناطیسی است.

فراوری مداری که به جای الکتریسیته از امواج مغناطیسی استفاده می نماید

مزیت استفاده از مدارهای تازه افزایش کارآیی و بهره وری دستگاه های الکترونیکی خواهد بود. رایانه های فعلی برای انجام پردازش های خود برق زیادی مصرف می نمایند و باید تمامی داده های جمع آوری شده را ذخیره نمایند تا بتوانند مجددا به آنها دسترسی یابند. استفاده از الکتریسیته همچنین موجب فراوری گرمای فراوان می گردد.

از همین رو محققان از مدتها قبل به دنبال طراحی مدارهای تازه ای بوده اند که متکی به مصرف الکتریسیته نباشند. انتها بعد از سال ها تحقیق امواج مغناطیسی به عنوان یک جایگزین در این عرصه مطرح شده اند. عدم فراوری گرمای زیاد، مصرف انرژی کمتر و بهره وری و هزینه کمتر مزیت استفاده از روش مذکور است.

برای استفاده از امواج مغناطیسی در مدارهای جدید تغییراتی در طراحی و معماری آنها ایجاد شده و از دیواره هایی در ابعاد نانو و لایه های مغناطیسی برای راهنمایی امواج بهره گرفته شده است. البته هنوز برای کسب اطمینان از ثبات این مدارهای جدید باید آنالیز های بیشتری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 538

به "فراوری مداری که به جای الکتریسیته از امواج مغناطیسی استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مداری که به جای الکتریسیته از امواج مغناطیسی استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید