جاذبه های گردشگری خرمشهر Khorramshahr

به گزارش مجله تار و سه تار، بندر خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان در محل ملتقای رود کارون و اروند در نزدیکی منطقه استوایی قرار گرفته است . از شمال به اهواز ، از مشرق به بندر ماهشهر ، از طرف جنوب به آبادان و خلیج فارس و از طرف مغرب به کشور عراق محدود و ارتفاع آن از سطح دریا 8 متر است .نام قدیم آن محمره بود که در سال 1314 به خرمشهر مبدل گشت. هر سال در ایام نوروز این شهر مقصد مسافران زیادی از تمام کشور می باشد . در خرمشهر در تعطیلات نوروز، شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در ساحل رودخانه کارون برای لنج و قایق سواری هستیم. همچنین بازارهای خرمشهر شاهد استقبال بسیار خوب مسافران است و از رونق مالی قابل قبولی برخوردار است.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای دیدنی خرمشهر بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری خرمشهر Khorramshahr

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

موزه جنگ

ساختمان موزه جنگ خرمشهر در سال 1309 هجری شمسی احداث و تا خاتمه جنگ به عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می شد. در سال 1375، مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این ساختمان مستقر شد و در حال حاضر از آن به عنوان موزه جنگ استفاده می گردد که مجموعه ای از آثار به جای مانده سرداران شهید حماسه مقاومت خرمشهر را به نمایش گذاشته است. همچنین این موزه دارای کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سالن نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید گمنام است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

مسجد جامع خرمشهر

مسجد جامع خرمشهر که نمادی از مقاومت است در روز 31 شهریور سال 1359 به خاطر فاصله کم با مرز شلمچه از اولین مناطقی بود که مورد جمله عراقی ها نهاده شد و یکی ازتنها ساختمان هایی بود که در این شهر، پس از بازپس گیری به صورت نیمه سالم باقی مانده بود و همچنین چون این مسجد در زمان مقاومت قبل از اشغال مرکز فرماندهی و تدارکات و گردهمایی مدافعان شهر بود، لقب نماد مقاومت را به خود گرفت که در حال حاضر نیز بین بازماندگان جنگ و علاقمندان به تاریخ جنگ ایران و عراق به همین عنوان شناخته می گردد.

پل دنیا آرا (پل دوم خرمشهر)

پل دوم خرمشهر (شهید دنیا آرا) با طراحی زیرسازه پلی که بر روی کانال حفار (کانال ارتباطی بین کارون و بهمن شیر) با فاصله مناسب از پل قدیمی و جهت بازسازی شهرستان خرمشهر احداث شد.

پل قدیم خرمشهر

ساخت این پل در سال 1338 خورشیدی بر روی رودخانه کارون شروع و در سال 1349 به خاتمه رسید. این پل در زمان جنگ تحمیلی به منظور جلوگیری از ورود دشمن متجاوز به جزیره آبادان تخریب و پس از جنگ بازسازی شد.

قصر فیلیه

این قصر متعلق به یکی از حاکمان محلی خوزستان بوده و در ابتدای منطقه شلمچه در محلی به نام فیلیه در مجاورت رودخانه اروند واقع شده بود.این بنا اوج هنر آجرکاری دوره قاجار را به نمایش می گذاشت ولی متاسفانه توسط یک ارگان نظامی در آذرماه 1389 تخریب شد.

جزیره مینو خرمشهر

نام قدیم این جزیره ˈ صلبوخ ˈ به معنی ریگ بود. این جزیره از شرق با ایران و از غرب با عراق هم مرز است .جزیره مینو در ساحل اروندرود و در فاصله چند کیلومتری خرمشهر قرار گرفته است. بزرگترین قطر جزیره دو هزار و 600 متر و مساحت آن هشت هزار و 170 مترمربع می باشد که سراسرپوشیده از نخلستان است.طبیعت بکر و نخلهای بی شمار این جزیره اکوسیستم مناسبی برای زیست پرندگان مهاجر بوجود آورده است .همچنین نیزارهای انبوه این جزیره پناهگاه حیوانات وحشی از جمله گراز است.

مضیف حاج عبدالله

مضیف حاج عبدالله یکی از زیباترین مضیف های کشور است که در جزیره مینو در شهرستان خرمشهر واقع شده است. این مضیف در باغی بزرگ و زیبا به مساحت پانزده هزار متر مربع نهاده شده است و شامل دو باب مضیف گروهی و جمعی، دو باب مضیف خانوادگی، پنج باب مضیف کوچک و یک چایخانه سنتی می گردد.

اسکله قایقرانی خرمشهر

یکی از اتفاق های خوبی که در شهرستان خرمشهر افتاد ساخته شدن اسکله تفریحی روی رود کارون بود. در حال حاضر این اسکله محل مناسبی برای تفریحات آبی و گذراندن اوقات فراغت ساکنان این شهر و گردشگران است. در حدود 100 لنج و 170 قایق در این اسکله قرار دارند و آماده خدمت رسانی به گردشگران اند.

کشتی زمان جنگ اروند صغیر

رودی که از مینوشهر عبور می نماید را اروندصغیر نیز می نامند، اروند صغیر این روزها آماده پذیرایی از گردشگران است. حتی بخش هایی از این رود به صورت پیش ساخته با ایجاد بعضی تسهیلات، به گردشگران خدمات می دهد. کشتی باقی مانده از زمان جنگ در اروند صغیر نیز یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه تاریخی در جنوب ایران است. در واقع این کشتی پتانسیل آن را دارد که همانند کشتی یونانی واقع در جزیره زیبای کیش مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

تالاب ناصری خرمشهر

تالاب ناصری را که با نام های تالاب نیشکر و تالاب خرمشهر نیز می شناسند در 16 کیلومتری شمال خرمشهر قرار گرفته است.در این تالاب ماهی هایی همچون ماهی بیاح، شانک، شلج، بوشلمبو و آبزیان دیگری مانند میگو و خرچنگ آب های شیرین زندگی می نمایند و ماهیگیران می توانند به صید انواع ماهی بپردازند. طبیعت تالاب ها آرامش را به شما هدیه می دهند و گیاهان با رویش سبز خود زندگی را به ارمغان می آورند. گیاهان علف شور و گز در حاشیه تالاب ناصری می رویند و به مکانی برای زندگی جانوران گوناگون تبدیل شده اند. در این تالاب ضمن ماهیگیری می توانید به قایق سواری بپردازید و از دیدن مناظری رویایی نهایت لذت را ببرید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 577

به "جاذبه های گردشگری خرمشهر Khorramshahr" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری خرمشهر Khorramshahr"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید