جشنواره سفره های ایرانی به میزبانی شیراز برگزار می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از برگزاری جشنواره سفره های ایرانی به میزبانی شیراز اطلاع داد.

جشنواره سفره های ایرانی به میزبانی شیراز برگزار می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا تابستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

موید محسن نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز، از برگزاری جشنواره سفره های ایرانی به میزبانی شیراز اطلاع داد و گفت: این برنامه 25 تا 27 آذرماه با مشارکت استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان در 8 منطقه کشور برگزار می گردد که استان فارس منطقه هفتم این جشنواره است.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره در 8 منطقه در سطح ملی با هم رقابت می نمایند، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ ها و آداب و رسوم هر استان است و در کنار آن بعضی صنایع دستی که در پخت غذا استفاده می گردد، نیز معرفی می گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه این جشنواره در باغ ملی شیراز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری اجرا می گردد، اضافه کرد: از دیگر اهداف این جشنواره معرفی خوراک های سنتی به رستوران های سنتی و مدرن در سطح شهر شیراز و دیگر شهرها است تا از این طریق تجاری سازی خوراک های سنتی نیز شروع گردد.

محسن نژاد با بیان اینکه بسیاری از این خوراک ها از نظر فراوری و مواد اولیه کم هزینه تر از غذاهای معمول هستند، اعلام نمود: این امر علاوه بر احیا خوراک های سنتی برای مردم هم به صرفه تر و سالم تر است.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای شرکت در این جشنواره وجود ندارد، توضیح داد: کسانی که سال گذشته در جشنواره خوراک های سنتی استان فارس شرکت کردند و دیگر کسانی که توانمندی ارائه خوراک های سنتی را دارند، می توانند برای شرکت در این جشنواره اقدام نمایند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه در این جشنواره امکان فروش خوراک ها نیز وجود دارد، اعلام کرد: این امر می تواند انگیزه بیشتری برای شرکت در این جشنواره باشد.

محسن نژاد در پاسخ به این سئوال که آیا برگزاری نمایشگاه تخصصی گردشگری ملغی شده است، گفت: تاریخ برگزاری نمایشگاه تخصصی گردشگری به دو دلیل به تعویق افتاده است و در نخستین فرصت این نمایشگاه در شیراز برگزار می گردد.

وی در تشریح دلایل به تاخیر افتادن نمایشگاه تخصصی گردشگری اعلام کرد: نمایشگاه گردشگری باید همزمان با جشنواره خوراک های سنتی و تورهای بین المللی گردشگری باشد اما به دلیل فاصله ای که بین جشنواره خوراک و نمایشگاه گردشگری بود امکان تاثیر منفی بر هر دو رویداد وجود داشت، به همین دلیل به تاریخ دیگر موکول شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 641

به "جشنواره سفره های ایرانی به میزبانی شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره سفره های ایرانی به میزبانی شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید