حل مسائل مالی نیازمند همفکری با بخش خصوصی است، اتاق های بازرگانی می توانند بسترساز استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی باشند

به گزارش مجله تار و سه تار، استاندار آذربایجان غربی تاکید نمود: حل مسائل مالی کشور نیازمند توجه، تعامل و همفکری با بخش خصوصی است.

حل مسائل مالی نیازمند همفکری با بخش خصوصی است، اتاق های بازرگانی می توانند بسترساز استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی باشند

به گزارش خبرنگار از ، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نشست روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در ارومیه، نقش اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی را در توسعه مالی بسیار پراهمیت دانست و اضافه نمود: امروز تمام ارکان نظام بر این اعتقاد هستند که حل مسائل مالی کشور احتیاجمند توجه به بخش خصوصی و همچنین تعامل و همفکری بیشتر با این بخش است.

او گفت: نیز در تمامی تصمیمات مالی خود با بخش خصوصی هم فکری دارد.

مقام عالی استان همچنین گفت: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری برای استقلال مالی و متضرر شدن کمتر از تحریم ها به کارآفرینی احتیاج دارد و در این بین اتاق های بازرگانی با ظرفیت هایی که دارد می تواند در خلق چنین محور هایی موثر عمل کند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه اشتغال را جزو اصلی ترین دغدغه های دولت مطرح نمود و گفت: توسعه اشتغال و برطرف بیکاری، احتیاجمند جذب سرمایه گذاری است و اتاق های بازرگانی بعنوان مجلس بخش خصوصی می توانند اثرگذاری جدی در زمینه جذب سرمایه گذاری داشته باشند.

شهریاری با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط بین بخش خصوصی و نخبگان اضافه نمود: اتاق های بازرگانی می توانند بسترساز استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی باشند که لازمه این کار تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان و معرفی توانمندی های آنان به بخش خصوصی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آماری از وضعیت مالی و اشتغال استان ارائه کرد و گفت: صادرات استان در 6 ماهه امسال از مرز 1 میلیارد دلار گذشته و پیش بینی می کنیم تا خاتمه سال به 2 میلیارد دلار برسد.

شهریاری اضافه نمود: در شاخص فضای کسب و کار نیز آذربایجان غربی در پاییز و زمستان سال گذشته، رتبه دوم و در بهار امسال رتبه نخست کشور را کسب نموده است.

او به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره نمود و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان از 15.0 درصد در تابستان سال گذشته به 8.6 درصد در تابستان امسال رسیده و بر اساس این گزارش آذربایجان غربی در میان استان های کشور بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: مدیریت آذربایجان غربی همیشه به نقش آفرینی بخش خصوصی در توسعه اعتقاد داشته و به همین دلیل امروز شاهد حضور سرمایه گذاران مختلف از سایر استان ها در آذربایجان غربی هستیم.

شهریاری در خاتمه از کوشش های رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ارومیه در برگزاری منظم جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مسائل و مسائل واحد های تولیدی استان قدردانی کرد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 411

به "حل مسائل مالی نیازمند همفکری با بخش خصوصی است، اتاق های بازرگانی می توانند بسترساز استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسائل مالی نیازمند همفکری با بخش خصوصی است، اتاق های بازرگانی می توانند بسترساز استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید