حمایت انگلیس از فرانسه ، راب: ناتو از آزادی بیان حمایت کند

به گزارش مجله تار و سه تار، در پی اهانت رئیس جمهور فرانسه و یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) و توجیه آن به عنوان آزادی بیان، وزیر خارجه انگلیس از اعضای ناتو خواسته از آزادی بیان حمایت نمایند.

حمایت انگلیس از فرانسه ، راب: ناتو از آزادی بیان حمایت کند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، در پی اهانت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) و توجیه آن با عنوان آزادی بیان، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس ضمن اعلام حمایت از فرانسه و همبستگی با مردم این کشور از اعضای ناتو خواسته از آزادی بیان حمایت نمایند.

به نوشته خبر گزاری رویترز، راب در بیانیه ای مدعی شد: انگلیس در پی قتل وحشتناک ساموئل پتی، با فرانسه و مردم این کشور اعلام همبستگی می نماید. تروریسم هرگز قابل توجیه نیست و نباید توجیه گردد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه همچنین مدعی شد: متحدان ناتو و جامعه گسترده تر بین الملل باید شانه به شانه از ارزش های اساسی ایستادگی و آزادی بیان حمایت نمایند و ما هرگز نباید به تروریست ها اجازه دهیم بین ما اختلاف بیندازند.

اخیراً اقدام ساموئل پتی، یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده ای در فرانسه داشته است.

بعد از این حادثه، کاریکاتور های موهن از پیامبر (ص) در خیابان های پاریس، پایتخت فرانسه پخش شدند و به صورت پژوژکتوری در سطح شهر به نمایش گذاشته شدند.

ماکرون نیز طی سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت نموده بود و آن را با عنوان آزادی بیان توجیه کرد؛ که البته این مسئله با خشم جوامع اسلامی روبرو شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز پس بالاگرفتن اهانت ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خواهان تحریم کالاهای فرانسوی شد.

در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه های این کشور ابراز ناراحتی نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1177

به "حمایت انگلیس از فرانسه ، راب: ناتو از آزادی بیان حمایت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت انگلیس از فرانسه ، راب: ناتو از آزادی بیان حمایت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید