خبرنگاران شهردار:شهرداری اروندکنار درآمد پایدار ندارد

به گزارش مجله تار و سه تار، آبادان - خبرنگاران - شهردار اروندکنار گفت: این شهرداری درآمد پایدار ندارد و 99 درصد درآمد آن از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده تامین می گردد.

خبرنگاران شهردار:شهرداری اروندکنار درآمد پایدار ندارد

حمید وشاخی شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: درآمد شهرداری اروندکنار از محل وصول عوارض محلی بین 30 تا 50 میلیون ریال است که این مبلغ جوابگوی حجم بالای مسائل شهری و حقوق پرسنل شهرداری نیست.

وی اضافه نمود: عوارض دریافت شده محلی در اروندکنار بسیار جزیی است و با این درآمد قادر به پرداخت حقوق پرسنل نیستیم و به ناچار با تامین اعتبار از سایر منابع در چندماه گذشته بخشی از حقوق معوقه پرسنل و همچنین عیدی آنها پرداخت شد.

شهردار اروندکنار به حجم بدهی بسیار بالای شهرداری اروندکنار به پیمانکاران، بیمه تامین اجتماعی، کارگران، کارمندان و سایر اداره ها اشاره نمود و گفت: رقم دقیق این بدهی با حسابرسی دقیق تعیین می گردد، که با اخذ مجوز لازم و مراحل قانونی انجام خواهد شد.

وشاخی اضافه نمود: 28 نیروی حجمی در شهرداری اروندکنار مشغول بکار هستند که تا سرانجام شهریور ماه حقوق آنها از سوی پیمانکار مربوطه پرداخت شده و مهر و آبان به دلیل سرانجام قرارداد پیمانکار با شهرداری این افراد از کار بیکار شدند، با اخذ مجوز قانونی از سوی سرپرست وقت شهرداری اروندکنار این افراد از اول آذر ماه پارسال برگشت بکار شدند و مطالبات مربوط به آذرماه آنان پرداخت شد.

شهردار اروندکنار توضیح داد: این کارگران بعد از انتخاب پیمانکار جدید در دی ماه سال گذشته و انجام مراحل قانونی تا به امروز مشغول بکار هستند، بخشی از مطالبات آنان در سال گذشته پرداخت شد و درصد هستیم با هماهنگی با پیمانکار حقوق معوقه بهمن و اسفند این کارگران پرداخت گردد.

وی به ضدعفونی وگندزدایی خیابان ها، معابر، پارک ها، مبلمان شهری، ست های ورزشی و بازی و همچنین ساختمان های اداری در شهر اروندکنار اشاره نمود و اضافه نمود: تا به امروز چهار هزار و 600 لیتر مواد ضدعفونی نماینده با همکاری فرماندار آبادان و بخشدار اروندکنار از پتروشیمی آبادان و ماهشهر تهیه و در اختیار شهرداری نهاده شد و کار ضدعفونی معابر این شهر به صورت روزانه توسط 2 خودرو مکانیزه در حال اجرا است.

وشاخی گفت: برای تامین ماسک و دستکش پرسنل خدمات شهری نیز با توجه به مکاتبات با متولیان امر با مشکل روبرو هستیم و از آنها درخواست داریم برای تامین این اقلام به شهرداری اروندکنار یاری نمایند.

شهردار اروندکنار گفت: به رغم محدویت های اقتصادی درصدد هستیم تا طرح ها و پروژهای عمران شهری متوقف نگردد و به همین منظور عملیات نصب چمن مصنوعی در شهرک 200 واحدی اروندکنار پیشرفت مناسبی دارد و منتظر برداشته شدن بعضی از محدودیت های کرونایی برای انتقال چمن مصنوعی و خرید مصالح برای بتن ریزی هستیم.

وی به تهیه و نصب 50 باکس سطل زباله در شهر اروندکنار اشاره نمود و گفت: عملیات لکه گیری آسفالت و همچنین نصب سرعت گیر ، علائم هشداری هدایت رانندگی در مناطق حادثه خیز و خط کشی در دستور کار شهرداری اروندکنار قرار گرفته است.

شهرداری اروندکنار دارای 160 نیروی ستادی و کارگری است.شهر مرزی اروندکنار در فاصله 50 کیلومتری آبادان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 859

به "خبرنگاران شهردار:شهرداری اروندکنار درآمد پایدار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار:شهرداری اروندکنار درآمد پایدار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید