دستورالعمل اجرایی هفتمین جشنواره ملی رویش ابلاغ شد

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، جشنواره ملی رویش به عنوان یکی از گام های مهم برای تقویت و اعتلای کانون ها و عرصه تجلی توانمندی ها و دستاوردهای این مجموعه های دانشجویی، در امسال با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.

دستورالعمل اجرایی هفتمین جشنواره ملی رویش ابلاغ شد

محمد هادی عسکری، با اشاره به اهمیت مشارکت و حضور گسترده دانشجویان در فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه ها این امر را یکی از شاخص های مهم توسعه زیر بنایی فرهنگی در نظام آموزش عالی کشور برشمرد و اضافه کرد: کانون های فرهنگی دانشجویان بدون تردید یکی از مهم ترین مجموعه های موفق دانشجویی در دستیابی به اهداف و راهبردهای مشخص شده به شمار می آیند.

وی اظهار داشت: سال جاری همزمان با بیستمین سال تاسیس کانون های فرهنگی دانشجویان، هفتمین جشنواره ملی رویش و جشنواره های رویش دانشگاهی با مشارکت حداکثری دانشگاه های دولتی، ستادی و غیرانتفاعی برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: این جشنواره در دو سطح ملی و دانشگاهی برنامه ریزی شده که در رویکرد جدید، بخش غیر رقابتی و حمایت های معنوی آن در راستای افزایش مسئولیت اجتماعی و توسعه کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی دانشجویان تقویت شده است.

وی ادامه داد: برای هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر این جشنواره در هر دو سطح ذکر شده، برای نخستین بار دستورالعمل اجرایی با همکاری و دریافت نظرات صاحب نظران حوزه صف و ستاد تهیه و تدوین شده است که برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: رویکرد جشنواره تقویت کارآفرینی اجتماعی، افزایش شور و نشاط دانشجویی، تقویت ابعاد کیفی کانون ها و زمینه سازی برای بروز و ظهور خلاقیت های دانشجویی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری، مهارتی است. این رویکرد حکایت از ایجاد یک فضای تعاملی جدید برمبنای جذب حداکثری دانشجویان در مجموعه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشجویان دارد.

عسکری گفت: راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره رویش، اضافه کردن بخش رقابتی آثار فردی و گروهی، توسعه محورهای بخش غیر رقابتی و کاستن از بخش های رقابتی، فراهم آوردن امکان حضور فعال دانشگاه های ستادی و دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و گسترش موضوعات کانون ها از 21 موضوع به 32 موضوع، از تفاوت های این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل است.

وی ادامه داد: نظرات کارشناسان ستادی و دانشگاهی در مراحل مختلف تدوین و نگارش دستورالعمل اخذ شده و در این مرحله جوایز معنوی و غیر مادی، به منظور معرفی بیشتر و بهتر کانون های فرهنگی برگزیده، منظور شده است.

وی اضافه کرد: رعایت عدالت در امر داوری، گروه بندی دانشگاه ها و تدوین دستورالعمل جامع جشنواره به همراه توجه ویژه به مقوله کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی از ویژگی های این دوره از جشنواره رویش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 22

به "دستورالعمل اجرایی هفتمین جشنواره ملی رویش ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل اجرایی هفتمین جشنواره ملی رویش ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید