ذوالفقارنسب: فدراسیون فوتبال در جذب خارجی ها روی دلالی نظارت کند، تشکیل یک کمیته نظارتی می تواند راه گشا باشد

به گزارش مجله تار و سه تار، پیشکسوت فوتبال ایران اعتقاد دارد، فدراسیون فوتبال با ایجاد یک کمیته ویژه می تواند در جذب مربیان و بازیکنان نظارت بیشتری داشته باشد.

ذوالفقارنسب: فدراسیون فوتبال در جذب خارجی ها روی دلالی نظارت کند، تشکیل یک کمیته نظارتی می تواند راه گشا باشد

بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره تصمیم جدید فدراسیون فوتبال مبنی بر لغو قانون عدم جذب بازیکنان و مربیان خارجی توسط باشگاه ها، گفت: معمولاً فوتبال همواره در آزادی فعالیتش را انجام می دهد. عدم استفاده از بازیکن و مربی خارجی در اروپا و کشور های صاحب فوتبال اصول و معنایی ندارد. البته در ایران معمولاً بازیکنانی که از خارج جذب شده اند خیلی بی کیفیت، ضعیف و بدون برخورداری از استاندارد های لازم بوده اند.

وی اشاره نمود: کسانی که این بازیکنان را به ایران می آورند می دانند چگونه قرارداد امضا نمایند تا باشگاه ها را به راحتی در محاکم بین المللی محکوم نمایند. همان روز تنظیم قرارداد آنها یک نسخه کپی را به فیفا و مراجع بین المللی ارسال می نمایند تا اگر سر وقت پول نگیرند، از تیم به راحتی جدا شوند و هزینه هنگفتی را روی دست باشگاه ها بگذارند. این در حالی است که فکر می کنم از هر 10 بازیکنی که به ایران آمده است، شاید هفت نفر از آنها کیفیت و اثرگذاری لازم را نداشته اند. این برای بعضی از مربیان هم صدق می نماید که خیلی زود به دلیل عدم دریافت حق و حقوق ایران را بدون هیچ آورده ای ترک کردند.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه همه این اتفاقات زیر نظر ایجنت ها برنامه ریزی و اجرا می گردد، ادامه داد: فکر می کنم با این شرایط ممانعت از ورود خارجی ها خوب است، ولی این فقط صورت مسئله را پاک می نماید و می توان روش های بهتری را هم به کار گرفت. می توان برای جذب بازیکن خارجی شروطی گذاشت که باشگاه ها باید توان اجرای آن را داشته باشند. به طور مثال حتماً باید توان پرداخت تعهدات را داشته باشند. در غیر این صورت، باشگاه هایی که بدهی دارند، بدهی های جدید به آن اضافه می گردد و کار را سخت تر می نماید.

ذوالفقارنسب یادآور شد: تا زمانی که باشگا ه ها یکسری افراد دارای مدارک حقوق بین الملل را جذب ننمایند و فدراسیون نیز نظارتی روی قرارداد ها نداشته باشد شرایط همین طور خواهد بود. وقتی باشگاه ها هیچگونه آشنایی با اصول بین المللی و قرارداد ها و مسائل دیگر ندارند نباید انتظاری داشت. در این بین فدراسیون باید تمامی قابلیت های باشگاه ها را با مبالغ قرارداد ها برآورد و بعد اجازه ثبت قرارداد با بازیکن یا مربی را برای هر باشگاه صادر کند.

وی یادآور شد: اگر فدراسیون فوتبال نظارت کامل داشته باشد و همه قرارداد ها به صورت کامل آنالیز گردد، چه ایرادی دارد که بازیکن خارجی به ایران آورده گردد؟ علاوه بر این فدراسیون باید روی موضوع دلالی نیز نظارت داشته باشد. چند سالی بود که دوباره موج جذب بازیکن بی کیفیت خارجی به ایران سرازیر شده بود. باید جلوی تکرار این کار گرفته گردد. شاید فدراسیون فوتبال با ایجاد یک کمیته که کارش آنالیز قرارداد و جذب بازیکنان و مربیان خارجی باشد، بتواند روی استخدام آنها نظارت بیشتری داشته باشد و این کار به صورت بهتر و با کمترین ضرر صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1588

به "ذوالفقارنسب: فدراسیون فوتبال در جذب خارجی ها روی دلالی نظارت کند، تشکیل یک کمیته نظارتی می تواند راه گشا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالفقارنسب: فدراسیون فوتبال در جذب خارجی ها روی دلالی نظارت کند، تشکیل یک کمیته نظارتی می تواند راه گشا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید