راهنمای خرید مانیتور خبرنگاران مگ؛ تیر 1402

به گزارش مجله تار و سه تار، به کامل ترین راهنمای خرید مانیتور خبرنگاران مگ خوش آمدید. ما در این راهنمای خرید سعی داریم تا علاوه بر معرفی برترین و کارآمد ترین محصولات بازار بسته به سلیقه و بودجه شما، اطلاعات تان هم در قبال خرید مانیتورها با ارائه پایه ای ترین و کلیدی ترین هدایت ها بیش از پیش کنیم. پس با ما در ادامه این راهنمای خرید همراه باشید.

راهنمای خرید مانیتور خبرنگاران مگ؛ تیر 1402

خرید یک مانیتور مناسب با کاری که می خواهید انجام دهید و البته، متناسب با بودجه ای که دارید خیلی کار راحتی نیست. تعارفی گوناگون و انواع و اقسام مدل ها و برندها در بازار وجود دارد که با ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند، با یکدیگر رقابت می نمایند. در این میان برندهایی مانند سامسونگ، ال جی ، ایسوس، بنکیو، ام اس آی و حتی برند ایرانی جی پلاس، از محبوبیت و فروش بسیار خوبی در بازار ایران برخوردار هستند. ما در این راهنمای خرید قصد داریم تا به شما برترین محصولات بازار را معرفی کنیم و البته پیش از آن، شما را با مفاهیم گوناگون و رایج مانیتورها آشنا کنیم. شما می توانید از طریق منوی دسترسی سریع، پیش از مشاهده مانیتورهای منتخب ماه، از صفر تا صد نکات قبل از خرید مانیتور را مطالعه نموده و به بخش سوالات متداول مراجعه کنید تا به برخی از پرسش های شما پاسخ داده گردد.

دسترسی سریع

از گرافیست ها گرفته تا گیمرها تا کاربران معمولی رایانه های شخصی، خرید مانیتور مناسب کاری است که باید در انجامش دقت زیادی کنید. بسیاری از افراد اطلاعات سخت افزاری و فنی زیادی ندارند و نمی دانند چگونه می توانند بین همه مانیتورهای موجود در بازار تمایز قائل شوند؟ از آنجایی که هر تغیر جزئی در وضوح، نرخ به روزرسانی و تعیینات صفحه نمایشگر می تواند تجربه کاربری شما را تغییر دهد، اگر در پی یک مانیتور تازه هستید، راهنمای خرید مانیتور ما در انتخاب بهتریم گزینه به شما یاری خواهد نمود.

هدف شما از خرید مانیتور تازه چیست؟

در قدم اول باید از خود بپرسید هدف شما از خرید مانیتور تازه چیست؟ هنگامی که پاسخ خود را دریافت کردید، مسیر درستی را خواهید دانست. در ادامه به آنالیز چند علت متداول می پردازیم.

کار روزانه یا فعالیت های کامپیوتری عادی

اگر فقط در پی مانیتوری هستید که بتواند در طول روز به شما در مواردی مانند نوشتن ایمیل، پست کردن مطالب در شبکه های اجتماعی، وب گردی، پرداخت قبوض، دیدنی فیلم و غیره به شما یاری کند، احتیاج به یک مانیتور رده بالا ندارید و به راحتی با پرداخت مبلغ مناسبی، می توانید یک مانیتور با میزان خوب و صفحه نمایش فول اچ دی برای این منظور تهیه کنید.

بازی های ویدئویی سطح بالا

گیمرها برای یک تجربه روان در بازی های سطح بالا، به مانیتوری با وضوح فول اچ دی، زمان پاسخ دهی خوب، نرخ رفرش عالی 60 هرتز یا بالاتر و زاویه دید افقی 178 درجه یا بیشتر احتیاج دارند. برای تجربه بهتر بازی باید در پی فناوری AMD FreegSync یا NVIDIA G-Sync باشید. برخی از گیمرها ممکن است در پی دو مانیتور بازی یا یک صفحه نمایش فوق عریض باشند تا بتوانند نمای شگفت انگیزی از همه بخش های بازی را مشاهده نمایند.

کار های هنری/حرفه ای و طراحی گرافیک

نوع سوم مانیتورها برای عکاسان، تدوینگران ویدئو، خلاقان، هنرمندان، طراحان گرافیک، انیماتورها، کدنویسان و دیگر متخصصان چندرسانه ای است. برای فراوری محتوا، شما باید در پی یک نمایشگر عریض با وضوح Full HD یا Quad HD بشد که پنل IPS و سایر ویژگی های صفحه نمایش آن، زوایای دید وسیع و دقت رنگ عالی را برای کارهای خلاقانه شما ارائه دهد. بعلاوه برای مشاهده ارگونومیک باید زمان پاسخگویی را نیز در نظر بگیرید.

مانیتورهای چندمنظوره

این نوع مانیتور برای کاربرانی است که می خواهند علاوه بر انجام کارهای اداری، بازی کردن، ویرایش عکس و یا ساختن فیلم را روی یک رایانه شخصی انجام دهند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، باید در پی صفحه نمایش LED یا IPS با وضوح Full HD باشید.

هنگام خرید مانیتور تازه چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیریم؟

در هنگام خرید مانیتور، نکاتی زیاد اما بسیار تعیین وجود دارد که شما اگر صرفا از آنها آگاهی داشته باشید و بدانید تعاریف و فناوری های مختلف، چگونه به کار و احتیاج شما می آیند، می توانید خریدی مطمئن داشته باشید. در ادامه ما به تشریح فناوری ها و اصطلاحات موجود پرداخته ایم.

انواع نمایشگر

بخش اصلی هر مانیتور، نمایشگر و تکنولوژی پشت آن است. طی سال های گذشته فناوری های ساخت مانیتور به پیشرفت های قابل ملاحظه ای رسیده و می توان گفت که در دوره ای پرپیمان، خوب و پیشرو به لحاظ نمایشگرها و مانیتورها زندگی می کنیم. اما هنگام خرید مانیتور تازه چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیریم؟

مشاهده انواع نمایشگر

نمایشگر LCD

نمایشگرهای کریستال مایع یا نمایشگرهای LCD در مقایسه با نمایشگرهای LED ارزان تر هستند. آنها عملکرد با کیفیتی را ارائه می دهند و از کریستال های مایع برای نمایش تصاویر روی صفحه استفاده می نمایند. این صفحه نمایش ها عموماً از طریق لامپ های فلورسنت کاتد سرد (CCFL) روشن می شوند.

نمایشگر LED

دیودهای ساطع نماینده نور یا مانیتورهای LED، کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهند و با مصرف انرژی کمتر نسبت به نمایشگرهای LCD، تصاویر روشن تری را به نمایش می گذارند. بعلاوه طراحی ظریف تر و مجذوب کننده تری دارند. این مانیتورها همچنان LCD هستند، اما از نور پس زمینه LED پیشرفته برای عرضه یک تجربه کاربری عالی استفاده می نمایند. سطح روشنایی صفحه نمایش LED به شما این امکان را می دهد که از آنها در فضای باز بهره ببرید و تصویر واضحی، بدون تابش خیره نماینده در اختیار داشته باشید.

مانیتور OLED

یک مانیتور دیود ساطع نماینده نور ارگانیک دارای صفحه نمایش تخت که از نور پس زمینه استفاده نمی نماید و کیفیت تصویر فوق العاده ای ارائه می دهد. این فناوری به شما مزایای متعددی نسبت به نمایشگرهای LCD کلاسیک می دهد که شامل پنل های باریک و مصرف انرژی کم تر می گردد. OLED یک مانیتور سازگار با محیط زیست است زیرا در حین استفاده هیچ گونه زباله سمی فراوری نمی نماید.

انواع پنل

یکی از مهم ترین اجزای یک مانیتور، پنل به کار رفته در آن است. این پنل ها هر کدام کارایی به خصوصی دارند و بسته به سلیقه و کاری که می خواهید انجام دهید، از وب گردی و فیلم دیدن گرفته تا طراحی و گیمینگ، باید ببینید کدام نوع از پنل ها برای تان مناسب ترین گزینه ممکن است.

مشاهده انواع پنل

پنل IPS

مانیتورهای دارای پنل IPS حتی زمانی که مستقیماً در مقابل صفحه نمایش قرار ندارید، می توانند کیفیت تصویر درخشانی را ارائه دهند. زوایای دید گسترده و کیفیت تصویر عالی، این نمایشگرها را برای تدوینگرها، طراحان و عکاسان حرفه ای ایده آل می نماید. پنل های IPS در میان سایر پنل های نمایش، به ارائه برترین رنگ و زاویه دید شناخته شده اند.

پنل TN

پنل TN یک فناوری متداول در مانیتورهای LCD است که به علت نرخ رفرش سریع، بین گیمرها محبوبیت بالایی دارد. مانیتورهای TN اغلب در گروه صفحه نمایش های ارزان قرار دارند و شما می توانید با قیمت مناسب آن ها را بخرید.

پنل VA

پنل VA نوعی فناوری نمایشگر LED است که عمق تصویر شگفت انگیز و برترین کنتراست را ارائه می دهد. این نمایشگرها بعلاوه فضای رنگی بسیار بزرگ تری فراوری می نمایند؛ بنابراین می توانید از تصاویر با کیفیت بالا در مانیتورهای VA لذت ببرید. تنها نکته منفی این مانیتورها، زمان پاسخ گویی طولانی آن ها است که ممکن است برای برخی کاربران ناخوشایند باشد.

وضوح تصویر

هر چه وضوح تصویر شما بیشتر باشد، می توانید اجزای بیشتری را در صفحه نمایش مانیتور مشاهده کنید. بسته به نوع پنل و نمایشگر، وضوح مختلفی وجود دارد که البته با هر چه بالاتر رفتن وضوح یا رزولوشن، قیمت محصول هم بالاتر می رود.

مشاهده انواع وضوح تصویر

اچ دی (1280 در 720 پیکسل)

مانیتورهای با وضوح بالا (HD)، دو برابر وضوح مانیتور های آنالوگ را ارائه می دهند و بعلاوه بسیار ارزان هستند. مانیتورهای HD برای کارهای عمومی و روزانه انتخاب مناسبی هستند.

فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل)

بیشتر کاربرانی که از رایانه شخصی خود برای استفاده روزانه و دیدنی فیلم استفاده می نمایند، به سراغ مانیتور های Full HD می روند. این نمایشگرها کیفیت تصویر شفاف و شگفت انگیز برای کارهای روزمره ارائه می دهند.

کواد اچ دی (2560 در 1440 پیکسل)

این مانیتورها که با نام های QHD یا WQHD (Wide Quad High Definition) نیز شناخته می شوند و تعداد پیکسل های آن ها چهار برابر نمایشگر HD است. برنامه های سطح بالا می توانند بدون مشکل اجرا شوند و کیفیت تصویر فوق العاده واضح است و همین امر باعث می گردد این مانیتورها برای ویرایش حرفه ای عکس، طراحی گرافیکی و تدوین فیلم ایده آل باشند.

اولترا اچ دی 4K (3840 در 2160 پیکسل)

این مانیتورها اغلب با وضوح UHD یا4k (رزولوشن بالای 4000 پیکسل)، چهار برابر پیکسل های ارائه شده از طریق مانیتورهای فول اچ دی را ارائه می دهند و آنها معنای واقعی کلمه برای هر کاری که فکرش را بکنید عالی هستند. مانیتور 4K Ultra HD از طریق گیمرها برای تجربه یکپارچه، از طریق طراحان برای ویرایش عکس و فیلم با وضوح بالا و یا هر کسی که در پی نمایشگری با برترین جزئیات است استفاده می گردد.

5k (5120 در 2160 پیکسل)

مانیتورهای 5K هفت برابر پیکسل های مانیتورهای فول اچ دی را ارائه می دهند و به نظر می رسد تصاویر از صفحه نمایش شما بیرون می آیند. وضوح فوق العاده بالا برای طراحان حرفه ای و تدوینگرهایی که در پی دیدن تک تک جزئیات روی نمایشگر خود هستند، بسیار مناسب است.

اولترا اچ دی 8K (7680 در 4320 پیکسل)

این مانیتور با عرض تقریباً 8000 پیکسل، بالاترین وضوح تصویر را دارد اما فناوری تازهی در ساخت آن به کار برده شده و کمیاب تر است. اگر می خواهید برترین جزئیات تصویر را داشته باشید، مانیتور 8K گزینه مناسبی برای تدوین حرفه ای و بازی های ویدئویی است.

میزان صفحه نمایش

میزان صفحه نمایش یک امر سلیقه ای و البته وابسته به کاری است که از مانیتورتان انتظار دارید. هر چه صفحه نمایش بزرگ تر باشه، قیمت محصول هم بسته به نوع پنل افزایش پیدا می نماید. با این حال در حال حاضر مانیتورهای 27 اینچ به بالا در حال تبدیل شدن به استانداردی حداقلی و نرمال در بحث میزان صفحه نمایش هستند.

مشاهده انواع میزان صفحه نمایش

20 اینچ و پایین تر

این میزان صفحه نمایش ارزان ترین گزینه است و برای کسانی که در طول روز در یک مکان ثابت کار نمی نمایند توصیه می گردد. این مانیتورها کیفیت تصویر خوبی را برای کارهای روزمره مانند به اشتراک گذاشتن عکس ها از طریق رسانه های اجتماعی، مشاهده ایمیل ها، گشت و گذار در وب و دیدنی فیلم ارائه می نماید.

21-26 اینچ

این میزان مانیتور یک محدوده ایده آل برای استفاده چندمنظوره اداری و خانگی است. شما می توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید، فیلم و سریال دیدن کنید، مقاله های طولانی و تصاویر بزرگ را مشاهده کنید و تجربه بازی کردن معقولی داشته باشید.

27 اینچ و بالاتر

مانیتور بزرگ تر از 27 اینچ برای آن دسته از کاربرانی که خواستار یک منطقه دید بزرگ برای بازی، طراحی گرافیک، عکاسی حرفه ای، فراوری ویدئو، انیمیشن و ویرایش سه بعدی هستند، گزینه ایده آلی است.

مانیتورهای عریض و فوق عریض

بیشتر نمایشگرهای عریض با نسبت تصویر 16:9 یا 16:10 ارائه می شوند که برای مشاهده صفحات گسترده بزرگ، باز کردن چندین برنامه، بازی، دیدنی فیلم و غیره عالی هستند. با این حال، نمایشگرهای فوق عریض، با نسبت تصویر 21:9، برای مشاهده مطالب طولانی یا پنجره های مرورگر کنار هم و بازکردن چندین برنامه به طور هم زمان ترجیح داده می شوند. بسیاری از این مانیتورها دارای قابلیت تقسیم صفحه هستند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی محتوای خود را سازماندهی کنید.

فناوری

وجود فناوری های گوناگون در مانیتورها باعث می گردد تا شما بتوانید چیزی بیش از یک تصویر عادی را مشاهده کنید. فناوری هایی که باعث می شوند تا رنگ ها زنده تر و دقیق تر شوند، یا بتوانند در نرخ نوسازی صفحه عملکرد بهتری ارائه دهند.

مشاهده فناوری های مانیتور

فناوری HDR (محدوده دینامیکی بالا)

توسعه طیف رنگی پیکسل ها و کنتراست های مانیتورهای دارای فناوری HDR باعث می گردد که رنگ های زنده تر و با دقت بیشتری دیده گردد؛ بنابراین تجربه کاربری بهتری را عرضه می کند. تصاویر در این نمایشگرها طبیعی و واقعی به نظر می رسد و برای بازی، دیدنی فیلم و ویرایش عکس و فیلم انتخاب ایده آلی محسوب می گردد.

فناوری هوشمند

اگر نمی خواهید مانیتور خود را به رایانه شخصی متصل کنید، فناوری هوشمند، نمایشگر شما را به یک رایانه شخصی تبدیل می نماید. این مانیتورها دارای یک آداپتور وای فای داخلی هستند تا بتوانید به تمام خدمات پخش محتوا، مرورگرهای وب و برنامه های آنلاین دسترسی داشته باشید. حتی می توانید برای اجرای برنامه ها و دیدنی فیلم، مانیتور را به گوشی هوشمند خود متصل کنید.

همگام سازی تطبیقی: FreeSync در مقابل G-Sync

بیشتر نمایشگرهای مناسب بازی یا طراحی گرافیکی دارای فناوری AMD FreeSync یا فناوری Nvidia G-Sync هستند. هر دوی این فناوری ها، با همگام سازی نرخ رفرش مانیتور با کارت گرافیک، به کاهش تأخیر و بهبود کیفیت صفحه یاری می نمایند و تجربه ای یکپارچه ارائه می دهند. با این حال، انتخاب بین AMD یا Nvidia به احتیاج شما بستگی دارد.

اگر بودجه کمی دارید، مانیتورهای FreeSync گزینه فوق العاده ای هستند زیرا قیمت کمتری نسبت به همتایان G-Sync خود دارند. FreeSync با DisplayPort و HDMI سازگار است، در حالی که G-Sync به DisplayPort وابسته است. با این حال، باید مطمئن شوید که کارت گرافیک و فناوری همگام سازی تطبیقی شما با یکدیگر سازگار هستند. برای درک بهتر تفاوت G-Sync و FreeSync، می توانید پایین ترین نرخ رفرش را به عنوان یک مقیاس عملکرد کلی، آنالیز کنید. به طور کلی بهتر است برای یک بازی یا طراحی گرافیکی سطح بالا، یک مانیتور G-Sync Ultimate یا FreeSync Premium Pro را انتخاب کنید.

نمایشگر خمیده یا نمایشگر تخت

جدا از نمایشگرهای معمولی صاف یا تخت، نمایشگرهای خمیده زیبایی نیز در بازار موجود هستند. رزولوشن این دو نوع تفاوت چندانی وجود ندارد، اما مانیتورهای خمیده تجربه بهتری را برای کارهای خاص مانند بازی های تک نفره ارائه می دهند و بعلاوه بیشتر اوقات صفحه نمایش فوق عریضی دارند. علاوه بر این، نمایشگرهای خمیده نیز انعکاس و تابش شدید را کاهش می دهند و تنظیمات قابل توجهی برای طراحان گرافیکی و تدوینگرها عرضه می نمایند.

با این حال، اگر یک صفحه نمایش منحنی کوچک (27 اینچی یا کمتر) را انتخاب کنید، میدان دید باریکی خواهید داشت که شعاع دید شما را کاهش می دهد. بعلاوه، اگر در پی مانیتوری برای دیدنی گروهی هستید، صفحه نمایش تخت تجربه کاربری بهتری برایتان به ارمغان می آورد. از سوی دیگر، نمایشگرهای تخت از نظر زیبایی به میزان نمایشگرهای خمیده مجذوب کننده نیستند، اما به طور کلی مسئله ای برایتان ایجاد نمی نمایند.

طراحی و نصب

به طور کلی بهتر است مانیتوری را انتخاب کنید که نصب و جابه جایی آن آسان باشد. اگر در پی چیدن یک مجموعه کامپیوتری پیچیده هستید که از بیش از یک نمایشگر تشکیل شده باشد، مانیتوری که به راحتی قابل چرخش، کج شدن و حرکت باشد، انتخاب ایده آلی برای شما است. برخی کاربران آن قدر به ویژگی ها و کنترل های داخلی وابسته می شوند که اغلب جزئیات کوچکی مانند مدیریت کابل و قرار دادن پورت را فراموش می نمایند.

شما به مانیتوری احتیاج دارید که به راحتی به رایانه شخصی متصل گردد، بنابراین باید بدانید که پورت ها کجا هستند. آیا رو به پایین یا عقب هستند یا در بالای مانیتور قرار دارند؟ ابتدا جایی که می خواهید مانیتور خود را قرار دهید، مانند روی میز یا روی دیوار، را تجزیه و تحلیل کنید و تصور کنید که آیا نصب مانیتور روی دیوار امکان پذیر است یا مشکلاتی در مدیریت کابل ایجاد می نماید. اگر فضای محدودی برای کار دارید، بهتر است مانیتوری با فضای کارآمد انتخاب کنید.

وب کم

بیشتر مانیتورها به سه دسته تقسیم می شوند. یا یک وب کم یکپارچه، یک دوربین مستقل دارند و یا بدون دوربین هستند. یکی از سؤالاتی که قبل از خرید مانیتور تازه باید از خود بپرسید این است که آیا به وب کم احتیاج دارید یا خیر. وب کم ها برای شرکت در جلسات آنلاین و کنفرانس های تجاری، چت ویدئویی با دوستان یا خانواده، پخش بازی ها و موارد دیگر مفید هستند. بیشتر مانیتورهای سطح بالا وب کم های یکپارچه دارند که ویژگی های کاربردی مفیدی مانند تشخیص چهره ارائه می دهند. اما این نکته را باید در نظر گرفت که وب کم یکپارچه در مرکز مانیتور ثابت است و شما نمی توانید نمای آن را تغییر دهید.

یک دوربین مستقل را می توان مطابق با احتیاج خود، در گوشه یا مرکز مانیتور قرار دهید. حتی اگر مانیتور شما وب کم نداشته باشد، می توانید آن را جداگانه خریداری نموده و برای استفاده های مختلف نصب کنید؛ بنابراین، اگر در پی استفاده از وب کم برای پخش محتوا و شرکت در جلسات هستید، خرید یک مانیتور با وب کم داخلی انتخاب خوبی نیست.

انواع وب کم برای مانیتور

دوربین یکپارچه

بسیاری از لپ تاپ ها با دوربین های وب کم سرخود طراحی شده اند که در بالای صفحه نمایش واقع شده است. این دوربین ها با پیکسل های پایین تر ساخته شده اند، بنابراین تصاویری با کیفیت پایین فراوری می نمایند.

دوربین مستقل

این وب کم ها به یاری کابل USB به لپ تاپ یا رایانه شخصی شما متصل می شوند و یک گزینه بسیار مطلوب برای کاربرانی است که می خواهند تصویر خود را با کیفیت بالا و از زاویه دلخواه خود به نمایش بگذارند.

دوربین تحت شبکه

این نوع وب کم ها مانند دوربین های مستقل هستند و از طریق کابل های اترنت، سیگنال هایی را به رایانه شخصی یا لپ تاپ شما منتقل می نمایند. از این نوع وب کم برای کنفرانس ویدئویی سطح بالا استفاده می گردد.

سایر ویژگی های مانیتور

این روزها مانیتورها پر از ویژگی های مختلف در جهت بهبود کیفیت خود و ارائه برترین تجربه نمایشی را به کاربر دارند. از نرخ نوسازی تا زاویه دید، زمان پاسخگویی و المان های دیگر، همگی مواردی هستند که در ادامه به تعریف کوتاه و مختصر آن ها پرداخته ایم.

مشاهده ویژگی های مانیتور

نرخ رفرش

نرخ تازه سازی یا رفرش، تعداد دفعاتی است که یک تصویر تازه در هر ثانیه فراوری می گردد. به طور کلی، مانیتورها دارای نرخ رفرش 60 هرتز هستند. با این حال، اگر می خواهید تجربه بازی روانی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از نمایشگری با نرخ تازه سازی 144 هرتز یا بیشتر بهره ببرید.

زاویه دید

ممکن است متوجه شده باشید که کیفیت تصویر مانیتور شما زمانی که مانیتور خود را از گوشه نگاه می کنید با زمانی که روبروی آن هستید، فرق دارد؛ بنابراین، اگر می خواهید با دوستان و خانواده خود از زوایای مختلف فیلم دیدن کنید یا بازی کنید، به سراغ مانیتوری با زاویه دید 178 درجه یا بیشتر بروید.

سطح روشنایی

اگر مانیتور شما نزدیک یک پنجره آفتابی یا اتاق پر نور واقع شده است، مانیتور میانه 250 نیت برای شما عملکرد خوبی نخواهد داشت. بهتر است در پی نمایشگری با سطح روشنایی 350 نیت یا بیشتر بشد تا تجربه دیدنی عالی داشته باشید.

زمان پاسخ

زمان پاسخ به این معناست که چقدر طول می کشد تا یک پیکسل روی مانیتور رنگ خود را تغییر دهد. به بیان ساده تر، میلی ثانیه ای که صفحه نمایش برای تغییر تصویر صرف می نماید، زمان پاسخگویی نام دارد. اگر می خواهید بازی ها و فیلم های سریع را بدون تار شدن صفحه تجربه کنید، در پی زمان پاسخ گویی 2 میلی ثانیه یا کمتر باشید.

پورت های اتصال

بیشتر مانیتورها پورت های مختلفی برای اتصال آسان با انواع دستگاه ها دارند؛ بنابراین هنگام خرید مانیتور تازه، دستگاه هایی که می خواهید به مانیتور خود متصل کنید را در نظر بگیرید. این پورت ها انواع مختلفی دارند که شامل HDMI، DisplayPort، VGA، DVI، USB Type-A، USB Type-C و غیره می شوند.

سوالات متداول قبل از خرید مانیتور

این روزها خرید یک مانیتور بد، کار سختی محسوب می گردد چون اگر صرفا به سراغ نام های برتر بازار بروید و یک مانیتور IPS را انتخاب کنید، مطمئنا محصول مناسبی را انتخاب نموده اید.

با این حال، همچنان مهم است که بدانید واقعا در پی چه چیزی هستید، چه تعییناتی برای تان مهم است، چه چیزی مهم نیست، بیشترین کاری که از مانیتورتان انتظار دارید چیست و ده ها سوال دیگر که همگی شما را در نهایت به محصولی ایده آل و متناسب با شرایط تان راهنمایی می نماید.

مشاهده سوالات متداول قبل از خرید مانیتور

1- به مانیتوری با چه میزان و وضوحی احتیاج دارید؟

بحث میزان یک موضوع بیشتر سلیقه ای است. شما چه کاری پای سیستم و مانیتور خود انجام می دهید؟ آیا گیمر هستید و صفحه نمایش بزرگ، برایتان لذت بخش تر است؟ آیا صفحه نمایش 32 اینچی برترین گزینه برای شماست یا یک صفحه نمایش 24 اینچی اما با نرخ نوسازی بالاتر، گزینه مناسب تری برایتان خواهد بود؟ در حال حاضر صفحه نمایش های 27 اینچی تبدیل به استانداردی برای عموم شده و هر کسی از گیمرها تا مهندسین و تدوین کاران، یکی از اولین و اصلی ترین گزینه های شان، مانیتورهای 27 اینچی است. از طرف دیگر بحث وضوح هم می تواند کاملا سلیقه ای باشد.

اگر سیستم گیمینگی دارید که می تواند بازی ها را روی وضوح 1440p یا حتی 4K به شکلی نرمال و حتی با تنظیمات سنگین، به راحتی اجرا کند، خرید یک مانیتور فول اچ دی اشتباه است مگر اینکه بودجه کافی نداشته باشید. اگر کارتان پای پی سی است و در روز چند ده تب مرورگر باز می کنید و برنامه های متعدد را اجرا می کنید، وجود مانیتوری بزرگ می تواند سرعت عمل تان را بالاتر ببرد و از طرفی، وضوح بالاتر هم می تواند برایتان لذت بخش باشد.

2- آیا وجود پورت USB-C در مانیتورها ارزش پرداخت پول بیشتر دارد؟

وجود پورت USB-C در برخی مانیتورها، این مزیت را دارد که شما می توانید برای مثال لپ تاپ تان را به مانیتور وصل کنید، بدون اینکه کابل بلند و دست و پاگیری احتیاج داشته باشید یا از طرفی، وسایلی مانند ماوس و کیبورد را متصل کنید، گوشی را برای شارژ متصل کنید یا با استفاده از گوشی های پرچمدار سامسونگ و کابل USB-C، قابلیت سامسونگ DeX را روی مانیتور اجرا کنید. همه این موارد، گزینه هایی هستند که شما می توانید با داشتن مانیتوری که به USB-C مجهز است داشته باشید. اگر چنین چیزی نیست، پس می توانید هزینه کمتری کنید و به سراغ مانیتورهای دیگر بروید.

3- مانیتور خمیده یا مسطح؟

اگر صفحه نمایش با پهنای بیشتر از 30 اینچ می خواهید، باید به یک مانیتور منحنی ای خمیده فکر کنید. این به ویژه برای انجام بازی ها بسیار موثر است، جایی که انحا باعث می گردد گیم پلی سریع تر احساس گردد. در حال حاضر بسیاری از حرفه ای ترین نمایشگرهای گیمینگ از نوع خمیده هستند. توجه داشته باشید که عدد در شکل انحنا به شعاع دایره ای که ایجاد می گردد اشاره دارد؛ بنابراین 1500R برابر با 1500 میلی متر یا 1.5 متر است.

4- دقت رنگ چقدر مهم است؟

عموم افرادی که به سراغ خرید مانیتور می روند، خیلی به دقت رنگ اهمیت نمی دهند، در حالی که این قضیه یکی از مهم ترین المان ها برای داشتن تجربه ای بهتر از دیدنی مانیتور برای انجام هر کاری است. یک مانیتور استاندارد باید وسعت یا پوشش رنگی sRGB حداقل 90 درصدی داشته باشد.

ما بعلاوه در خصوص سفیدی خالص هم صحبت می کنیم، چون می تواند کار روی مانیتور را بسیار لذت بخش کند. به طور معمول، میزان 6500K نزدیک ترین به چیزی است چشمان ما به عنوان سفید می بینید. با این حال اگر شما جزو افرادی هستید که معمولا از پس زمینه های دارک یا رابط کاربری دارک یا تیره استفاده می نماید، این قضیه سفیدی خالص خیلی تاثیری روی شما ندارد.

ما بعلاوه توصیه می کنیم که تصمیم خود را بر اساس رتبه بندی کنتراست قرار ندهید. به عنوان مثال، پنل های VA طبیعتا کنتراست بسیار بیشتری نسبت به پنل های IPS دارند، اما به عنوان یک قاعده کلی و مطمئنا نه همواره، یک پنل IPS از کیفیت بیشتر و کلی تری برخوردار است.

5- امکانات اضافه به دردمان می خورد؟

مانیتورها روز به روز امکانات بیشتری دریافت می نمایند و می توانند تجربه های خوبی را برای کاربران رقم بزنند. با این حال باید دید که این دست از امکانات به کار شما می آیند یا شما مبلغی اضافی را پرداخت می کنید که نتیجه ای برایتان ندارد.

برخی صفحه نمایش ها در بازار هستند که به وب کم پاپ آپ یا ثابت مجهز شده اند. همین اضافه شدن وب کم باعث شده تا قیمت این مانیتورها نسبت به نمایشگرهای عادی دیگر بالاتر برود. سوال اینجاست که آیا به چنین مانیتوری احتیاج دارید یا اینکه وب کمی جداگانه اما ارزان تر خریداری می کنید.

بخش دیگر مربوط به پورت هایی است که در مانیتورها وجود دارد. در حال حاضر اغلب مانیتورها به پورت های USB-A و حتی USB-C مجهز شده اند که شما می توانید از طریق آن، دستگاه های مختلف را به سیستم وصل کنید. آیا چنین ویژگی برای شما مهم است؟ آیا وجود پورت USB-C که امکان شارژ تا 67 وات را به دستگاه های شما مانند لپ تاپ یا گوشی موبایل می دهد، مهم است؟ اگر نیست، پس این مسائل را به عنوان اولویت برای خود در نظر نگیرید.

برترین مانیتور در تیر ماه 1402 از نگاه خبرنگاران مگ

در این بخش قصد داریم تا به برترین و مناسب ترین مانیتورهای موجود در بازار ایران و فروشگاه خبرنگاران نگاهی بیاندازیم. سعی شده تا در هر بازه قیمتی، مناسب ترین محصول را برای تان در نظر بگیریم. در این راهنمای خرید از مانیتورهای مهندسی و مخصوص گرافیست ها گرفته تا مانیتورهای گیمینگ، بنا به هر سلیقه و بودجه ای که دارید موجود است. اگر چنانچه تجربه استفاده از مانیتوری را دارید که در این فهرست قرار ندارد و می تواند گزینه مناسبی برای درج در راهنمای خرید باشد، در بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید.

مانیتور 23.8 اینچی هوآوی Display 23.8

قیمت: از 4,700,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر23.8 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنFull HD | 1920 x1080
زمان پاسخگویی5 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر75 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)-
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت VGA

اسپیکرندارد
سایر امکاناتپوشش مات ضد انعکاس

گواهی TUV

با ورود هوآوی به بازار نمایشگرها، شاهد مانیتورهای ارزان اما باکیفیتی هستیم. مانیتور 23.8 اینچی هوآوی مدل Display 23.8 در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ خبرنگاران مگ با داشتن پنل IPS و نرخ نوسازی 75 هرتز در وضوح فول اچ دی، یکی از برترین گزینه ها در بازه قیمتی سه تا چهار میلیون تومان است. این مانیتور با نسبت کنتراست 1 به 1000، تصاویری استاندارد و با روشنایی و دقت بالا ارائه می دهد. بعلاوه زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه ای باعث می گردد تا سرعت و دقت خوبی را تجربه کنید. طراحی مانیتور با حاشیه هایی بسیار نازک است که جلوه و حس مدرنی را به میز کارتان می دهد.

مانیتور 24 اینچی خمیده سامسونگ C24F390

قیمت: از 7,000,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر24 اینچ | 16:9
نوع پنلخمیده

VA

رزولوشنFull HD | 1920 x1080
زمان پاسخگویی3 تا 5 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر60 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت VGA

ورودی صدا

اسپیکرندارد
سایر امکاناتپوشش مات ضد انعکاس

در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ خبرنگاران مگ، از طراحی باریک، شیک و مینیمالی بهره می برد که حس و نمای خوبی را به میز کارتان اهدا می نماید. این مانیتور باکیفیت سامسونگ از فناوری AMD FreeSync هم پشتیبانی می نماید و زمان پاسخگویی 4 میلی ثانیه ای آن باعث می گردد تا حرکت های فوق العاده سریع روی صفحه را به وضوح و روان در لحظه تجربه کنید. وجود فناوری Eye Saver برای کاهش انتشار نور آبی و سوسو زدن صفحه باعث می گردد تا در عملنمودهای طولانی مدت، چشم خسته نگردد. مانیتور C24F390 سامسونگ از فناوری Active Crystal Color برای ایجاد رنگ های زنده تر استفاده می نماید و کنتراست عالی 3000:1، سیاهی عمیق و سفید روشن را به نمایش می گذارد.

مانیتور 27 اینچی سامسونگ LF27T350FH-M

قیمت: از 8,450,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنل IPS
رزولوشنFull HD | 1920 x1080
زمان پاسخگویی3 تا 6 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر75 هرتز
کنتراست استاتیک1000:1
شدت روشنایی250 نیت
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت VGA

اسپیکرندارد
سایر امکاناتپوشش مات ضد انعکاس

حالت بازی

حالت Eye Saver محافظت از چشم

یکی از برترین مانیتورهای گیمینگ در بازه قیمتی 7 میلیون تومان در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ خبرنگاران مگ، LF27T350FH-Mاز برند سامسونگ با 27 اینچ صفحه از نوع IPS و نرخ نوسازی 75 هرتزی است. این مانیتور فول اچ دی از روشنایی استاندارد و کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است و به لطف فناوری Active Crystal Color، رنگ ها طبیعی و شفاف به نمایش در می آیند. از ویژگی های شاخص این مانیتور گیمینگ می توان به زاویه دید مناسب، حالت بازی، پشتیبانی از فناوری FreeSync و تکنولوژی Eye Saver Mode برای جلوگیری از خستگی چشم اشاره نمود. با وجود طراحی چشم نواز، متاسفانه پایه کاملا ثابت است.

مانیتور 27 اینچی جی پلاس GGM-L277FN

قیمت: از 9,900,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنFull-HD | 1920×1080
زمان پاسخگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر144 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)-
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت Display

یک پورت USB

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتقابلیت چرخش به جهت های افقی و عمودی

وجود نور RGB در پشت مانیتور

یکی از برترین و مالی ترین مانیتورهای گیمینگ بازار و راهنمای خرید مانیتور گیمینگ خبرنگاران مگ متعلق به برند ایرانی جی پلاس با نام GGM-L277FN است. این مانیتور 27 اینچی از وضوح تصویر فول اچ دی برخوردار است و تا 16.7 میلیون رنگ را می تواند پردازش کند. این مانیتور خوش ساخت بیشتر برای گیمرها طراحی شده تا بتوانند از کیفیت تصویر خوبی برخوردار باشند. نرخ تازه سازی 144 هرتزی GGM-L277FN جی پلاس می تواند برای کسانی که به رقابت های آنلاین و سرعتی می پردازند بسیار یاری کند.

این مانیتور دارای یک پورت HDMI، یک دیس پلی پورت و یک پورت USB است و تقریبا برای یک کاربر پی سی می تواند در این بازه قیمتی کافی باشد. ارگونومی محصول هم راضی نماینده است و شما می توانید آن را در جهت ها یا ارتفاع مورد علاقه خود تنظیم کنید.

مانیتور 27 اینچی ال جی 27GQ50F-B

قیمت: از 13,250,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلVA
رزولوشنFull-HD | 1920×1080
زمان پاسخگویی1 تا 3 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر165 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync™ Premium
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت Display

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتقابلیت چرخش به جهت های افقی و عمودی

وجود نور RGB در پشت مانیتور

یکی از انتخاب های نسبتا مالی اما با کیفیت در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ خبرنگاران مگ که به خصوص برای گیمرها می تواند گزینه مناسبی باشد، 27GQ50F-B نام دارد. این مانیتور از صفحه نمایش فول اچ دی با نرخ نوسازی 165 هرتز بهره می برد که می تواند سرعت عمل و روان بودن خاصی را در تمامی امور در اختیار مخاطب قرار دهد. پنل این مانیتور از نوع VA است که از کیفیت مناسبی در ارائه تصاویر مختلف برخوردار است.

از دیگر ویژگی های این مانیتور می توان به پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync Premium، دو پورت HDMI، یک دیس پلی پورت و جک 3.5 میلی متری اشاره نمود. بعلاوه قابلیت هایی مانند Black Stabilizer و Crosshair هم می تواند برای گیمرها امتیاز مثبتی باشد. فقط در بخش ارگونومی و طراحی با مانیتوری کاملا ایستا طرف هستیم که نمی توان از جهت های مختلف تنظیم اش کرد و شاید این قضیه یک نکته منفی محسوب گردد.

مانیتور 43 اینچی سامسونگ LS43AM700U

قیمت: از 15,700,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر43 اینچ | 16:9
نوع پنلVA
رزولوشن4K | 21:9 | 3840×2160
زمان پاسخگویی8 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر60 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)-
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت Display

سه پورت USB

یک پورت USB-C

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتهوشمند مجهز به سیستم عامل تایزن

حالت بازی

دارای بلوتوث 4.2

دارای ریموت کنترل با باتری خورشیدی

قابلیت تنظیم زاویه نمایشگر

اگر در پی یک مانیتور بزرگ با وضوح 4K و قابلیت های منحصر به فرد هوشمند در بازه قیمتی 15 تا 16 میلیون تومان هستید، نمایشگر می تواند انتخاب خاصی برای شما باشد. این مانیتور 43 اینچی با پنل VA و وضوح 4K، نرخ وسعت Adobe RGB هفتاد و یک درصدی دارد و عمق رنگ 8 بیتی ارائه می دهد. نمایشگر M7 سامسونگ از سه پورت USB 2.0 و یک پورت USB-C بهره می برد که پورت تایپ سی می تواند در نقش دیس پلی پورت عمل کند و همزمان برای اتصال به لپ تاپ یا گوشی هوشمند، شارژ 65 واتی ارائه دهد. زمان پاسخگویی این نمایشگر 8 میلی ثانیه است و نرخ تازه سازی 60 هرتزی آن، احتمالا مجذوب کنندهیت زیادی برای همه نداشته باشد.

با این حال، مانیتور 43 اینچی M7 سامسونگ به خاطر وضوح 4K و میزان بزرگ در کنار امکانات هوشمند (سامسونگ DeX برای گوشی های گلکسی S)،می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای کارهای روزانه و افرادی باشد که به مولتی تسکینگ و ارتباط با گوشی همراه و سایر دستگاه ها عادت دارند.

مانیتور 27 اینچی ام اس آی Optix MAG273

قیمت: از 17,000,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنFull-HD | 1920×1080
زمان پاسخگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر144 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync® Premium
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت Display

سه پورت USB

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتحالت بازی برای سبک های متنوع

قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع مانیتور

در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ خبرنگاران مگیک انتخاب مجذوب کننده و فوق العاده برای افرادی است که در بازه قیمتی 9 تا 10 میلیون تومان در پی نمایشگری فوق العاده هستند. این مانیتور از پنل IPS با نرخ تازه سازی 144 هرتز و فناوری HDR در وضوح فول اچ دی استفاده می نماید. نمایشگر ام اس آی Optix MAG273 از طراحی مدرن با حاشیه هایی بسیار نازک بهره می برد و دارای دو پورت HDMI 2.0، یک دیس پلی پورت 1.2 و سه عدد USB است. بعلاوه وجود جک 3.5 میلی متری صدا باعث می گردد تا به راحتی هدفون خود را به مانیتور متصل کنید.

مانیتور 24.1 اینچی ایسوس PA248QV

قیمت: از 17,500,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر24 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنFull HD | 1920 x1080
زمان پاسخگویی3 تا 6 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر75 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync
پورت هایک پورت HDMI

یک Display Port

یک پورت VGA

سه پورت USB

ورودی صدا

اسپیکردارد
سایر امکاناتپوشش مات ضد انعکاس

قابلیت چرخش تا 90 درجه

ایسوس ProArt PA248QV در راهنمای خرید مانیتور خبرنگاران مگ یک مانیتور 24.1 اینچی مخصوص حرفه ای ها و علاقه مندان به تدوین فیلم و عکس تا کارهای گرافیکی است که از مبدا کارخانه کالیبره شده و دارای تاییدیه Calman است تا دقت رنگ فوق العاده ای را ارائه دهد. این مانیتور بعلاوه دارای استاندارد های صنعتی sRGB / 100% و Rec 100% هم هست. نمایشگر ایسوس ProArt PA248QV از فناوری های اختصاصی ProArt Palette و ProArt Preset، رنگ های شش محوره، سطح مشکی و تنظیمات روشنایی، دستیابی سریع، آسان و دقیقی را به تصویر دلخواهتان ارائه می دهد. بعلاوه این مانیتور دارای پورت های متنوعی مانند HDMI، دیس پلی پورت، D-Sub و USB مجهز است. پایه ارگونومیک این مانیتور هم امکان تنظیم شیب، چرخش و ارتفاع دلخواه را فراهم می سازد.

مانیتور 32 اینچی سامسونگ LC32G55TQ-W

قیمت: از 18,000,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر32 اینچ | 16:9 | خمیده
نوع پنلIPS
رزولوشنQHD | 2560×1080
زمان پاسخگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر144 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync Premium
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت دیس پلی

یک پورت USB (مخصوص سرویس دستگاه)

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتزاویه دید گسترده 178 درجه ای

مانیتور 27 اینچی با داشتن صفحه نمایشی با پنل VA خمیده 2K (وضوح 1440p)، نرخ نوسازی 144 هرتز و پشتیبانی از فناوری های FreeSync Premium ای ام دی و G-Sync انویدیا، یکی از برترین گزینه های موجود بازار در بازه قیمتی 26 میلیون تومانی است. این مانیتور در دل خود تمام ویژگی های منحصر به فرد ارائه تصویر استاندارد و باکیفیت را دارد، اما طراحی بدنه و پایه آن بسیار ساده است و نمایشگر ویژگی خاصی برای چرخش یا اعمال شیب ندارد. با این حال، اگر در پی یک مانیتور گیمینگ 2K و 144 هرتز هستید که سایز 32 اینچ خمیده هم داشته باشد، LC32G55TQ-W سامسونگ قطعا یکی از انتخاب های شما خواهد بود.

مانیتور 29.5 اینچی ام اس آی Optix MAG301RF

قیمت: از 20,000,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر29.5 اینچ | 21:9
نوع پنلIPS
رزولوشنQHD | 2560×1080
زمان پاسخگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر200 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)Nvidia G-Sync
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت دیس پلی

دو پورت USB 2.0 تایپ A و B

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتزاویه دید گسترده 178 درجه ای

اگر در پی یک مانیتور فوق عریض مناسب برای کارهای برنامه نویسی، اداری، مولتی تسکینگ یا حتی گیمینگ می شد، ام اس آی مدل Optix MAG301RF می تواند یک گزینه همه کاره با امکانات و کیفیت فوق العاده در بازه قیمتی 20 میلیون تومان باشد. این مانیتور 29.5 اینچی مجهز به پنل IPS، دارای وضوح QHD است و نسبت تصویر آن برخلاف بیشتر مانیتورها 21.9 فوق عریض است که محیط عرضی بیشتری را برای کار به شما ارائه می دهد.

نرخ نوسازی تصویر در Optix MAG301RF به 200 هرتز می رسد که باعث می گردد تا تصاویر بسیار روان و بی نقصی را شاهد باشید. پشتیبانی این مانیتور از فناوری انویدیا G-Sync هم سبب می گردد تا شاهد هیچ بریدگی تصویر در بازی ها یا ویدیوهای سریع نباشید. این نمایشگر دارای دو پورت HDMI، یک پورت دیس پلی و دو پورت USB در کنار جک 3.5 میلی متری صدا است.

مانیتور 32 اینچی آئورس FI32Q

قیمت: از 27,500,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر32 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنQHD | 2560×1080
زمان پاسخگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر165 تا 170 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync Premium
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت دیس پلی

دو پورت USB 3.0

یک پورت USB-C

جک 3.5 میلی متری هدفون

جک 3.5 میلی متری میکروفون

اسپیکردو بلندگو
سایر امکاناتپایه ارگونومیک و قابلیت چرخش نمایشگر به طرفین

نورپردازی RGB در پشت مانیتور

گیگابایت در سال های اخیر با زیربرند اختصاصی و گیمینگ آئورس توانسته تا محصولات باکیفیت و خوش قیمتی را روانه بازار کند که از مطرح ترین آنها، خط فراوری مانیتورهای گیمینگ آئورس است.، یک مانیتور 32 اینچی مجهز به پنل IPS و وضوح QHD است که نرخ نوسازی آن به 165 تا 170 هرتز می رسد.

این مانیتور از طراحی و ارگونومی بسیار مدرن و مجذوب کنندهی برخوردار است و به خوبی حس گیمینگ را به مخاطب القا می نماید. شما می توانید مانیتور را به هر جهت افقی و عمودی بچرخانید یا ارتفاع آن را تنظیم کنید. بعلاوه فناوری های اختصاصی گیگابایت مانند Black Equalizer، GAME ASSIST، Auto-Update و ده ها قابلیت گیمینگ دیگر، از این مانیتور یک محصول فوق العاده و حرفه ای ساخته است.

مانیتور 34 اینچی کولرمستر GM34-CW

قیمت: از 34,000,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر34 اینچ | 21:9 | خمیده
نوع پنلVA / Quantum Dot
رزولوشنQHD | 2560×1080
زمان پاسخگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر144 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync Premium
پورت هادو پورت HDMI

دو پورت دیس پلی

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکردو بلندگو
سایر امکاناتپشتیبانی از HDR400

پوشش DCI-P3 تا 95 درصد

پوشش sRGB تا 125 درصد

برند کولرمستر شاید بیشتر در بحث فراوری پاورهای پی سی و ماوس و صفحه کلید شناخته شده باشد، اما این برند توانسته با ورود به دنیای نمایشگرها، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. مانیتور فوق عریض و خمیده 34 اینچی با پنل VA و نور پس زمینه کوانتوم دات، وضوحی برابر با 3440 در 1440 پیکسل یا همان UWQHD دارد که بسیار وسیع است و برای گیمرها، برنامه نویس ها و کسانی که پنجره های زیادی را در یک صفحه خواستار هستند، بسیار مفید است.

این نمایشگر دارای نرخ نوسازی تصویر برابر با 144 هرتز و پاسخ گویی 1 میلی ثانیه است که در کنار فناوری AMD FreeSync، خیال شما را از بابت سرعت پاسخگویی، روان بودن تصاویر و عدم شکستگی فریم ها راحت می نماید. پوشش DCI-P3 این مانیتور هم به 95 درصد می رسد و نشان می دهد که رنگ ها در این نمایشگر کولرمستر به خوبی نمایان می شوند.

مانیتور 27 اینچی ال جی 27GP95R-B

قیمت: از 40,000,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلNano IPS
رزولوشن4K | 3840×2160
زمان پاسخگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویرتا 160 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync Premium

Nvidia G-Sync

پورت هادو پورت HDMI 2.1

یک پورت دیس پلی

یک پورت USB 3.0 آپ استریم

دو پورت USB 3.0 داون استریم

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکر-
سایر امکاناتفناوری True Color Pro

فناوری HDR 10 و گواهی DisplayHDR 600

پیدا کردن مانیتور 4K گیمینگ که از نرخ نوسازی بالایی برخوردار باشد اصلا کار راحتی نیست و بیشتر این مانیتورها از قیمتی بالا برخوردار هستند. یکی از همین معدود مانیتورهای 4K گیمینگ است که می تواند در این رزولوشن، نرخ نوسازی تا 160 هرتز را ارائه دهد.

این مانیتور 27 اینچی که به پنل نانو آی پی اس اختصاصی ال جی مجهز شده، از تازهترین تکنولوژی های نسل نهم کنسول ها و گیمینگ حرفه ای روی پلتفرم پی سی بهره می برد که می توان از آنها به پورت HDMI 2.1 و فناوری VRR در کنار پشتیبانی از فناوری های جی -سینک انویدیا و فری سینک ای ام دی اشاره نمود.

زمان پاسخگویی نمایشگر کمتر از 1 میلی ثانیه است و شما می توانید تجربه حیرت انگیزی از سرعت، کیفیت و دقت را در این مانیتور حرفه ای کسب کنید.

مانیتور 39 اینچی 5K خمیده ال جی 40WP95C

قیمت: از 57,630,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر39 اینچ | 16:9 | خمیده
نوع پنلIPS
رزولوشن5K | 5120×2160
زمان پاسخگویی5 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر72 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync Premium
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت دیس پلی

دو پورت USB 3.0

یک پورت USB-C از نوع دیس پلی

مجهز به تاندربولت

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکردو بلندگو 10 وات
سایر امکاناتپشتیبانی از HDR10

دارای قابلیت True Color Pro

دارای قابلیت Wide color gamut

دارای قابلیت Automatic brightness

پوشش DCI-P3 تا 93 درصد

پایه ارگونومیک برای تنظیم ارتفا، جهت و شیب

یکی از برترین و قدرتمند ترین مانیتورهای حال حاضر بازار که بیشتر برای طراحان، تدوین کاران و گرافیست ها طراحی شده، ال جی مدل 40WP95C نام دارد. مانیتور بزرگ 39 اینچی با وضوح 5K که به فناوری تاندربولت 4 مجهز شده و می تواند نمایشی خیره نماینده را ارائه دهد.

بیشترا این مانیتور را رقیبی جدی برای نمایشگر اختصاصی اپل می دانند. نمایشگری که نسبت به رقیب اپلی اش از قیمتی به مراتب پایین تر برخوردار است و می تواند وضوح، کیفیت رنگ و امکاناتی فوق العاده را در اختیار افراد حرفه ای قرار دهد. پشتیبانی از HDR10 و پوشش رنگ DCI-P3 تا 98 درصد در کنار فناوری نانو IPS ال جی، این نمایشگر را به انتخابی فوق العاده تبدیل نموده است.

مانیتور 49 اینچی ال جی 49WQ95C-W

قیمت: از 86,000,000 تومان

جدول تعیینات

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر49 اینچ | 32:9 | خمیده
نوع پنلIPS
رزولوشنQHD | 5120×1440
زمان پاسخگویی5 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر144 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)AMD FreeSync Premium

Nvidia G-Sync

پورت هادو پورت HDMI

یک پورت دیس پلی

دو پورت USB 3.0

یک پورت USB-C

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکردو بلندگو
سایر امکاناتپوشش رنگ 98 درصدی DCI-P3

مجهز به حسگر نوری

یکی از خاص ترین و مجذوب کننده ترین مانیتورهای گیمینگ بازار و راهنمای خرید مانیتور گیمینگ خبرنگاران مگ، نام دارد. این مانیتور خمیده 144 هرتزی با سایز 49 اینچی و نسبت تصویر 32:9، می تواند برای گیمرهایی که در پی دید وسیع تر و کنترل بیشتر در بازی های مختلف هستند، گزینه ای فوق العاده باشد.

وجود پنل IPS پیشرفته در این مانیتور باعث شده تا کیفیت رنگ و کنتراست تصویر عالی باشد. گستره رنگی DCI-P3 در مانیتور الجی 49WQ95C-W به 98 درصد می رسد که یکی از ویژگی های اصلی محصول محسوب می گردد. از تعیینه های دیگر این مانیتور می توان به گواهی VESA DisplayHDR 400 و وجود فناوری های فری سینک پریمیوم ای ام دی و جی سینک انویدیا اشاره نمود.

مانیتور ال جی 49WQ95C-W دارای دو درگاه HDMI 2.0، یک دیس پلی پورت و دو درگاه USB-A از نوع USB 3.0 و 2.0 است و در کنار آنها، درگاه USB-C که توانایی خروجی شارژ تا 90 وات را دارد، دیده می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2196

به "راهنمای خرید مانیتور خبرنگاران مگ؛ تیر 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مانیتور خبرنگاران مگ؛ تیر 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید