چهار علت قانع کننده برای خرید گوشی تاشو

به گزارش مجله تار و سه تار، گوشی های تاشو می توانند تجربه فعالیت های روزمره را دگرگون نمایند. با وجود این که قیمت این نوع گوشی ها به مراتب بیشتر از گوشی های میان رده بازار است، چهار علت مهم برای خرید گوشی تاشو وجود دارد که احتمالا شما از آن بی خبر هستید.

چهار علت قانع کننده برای خرید گوشی تاشو

گوشی های تاشو (Foldable Phones) یکی از نوترین تحولات در صنعت تلفن های همراه هستند که با ترکیب طراحی نوآورانه و فناوری پیشرفته، تجربه کاربری نوی را ارائه می دهند. این گوشی ها به دو دسته عمده تقسیم می شوند: گوشی هایی با نمایشگر تاشو افقی (مانند سری Galaxy Z Fold) و گوشی هایی با نمایشگر تاشو عمودی (مانند Galaxy Z Flip).

با پیشرفت های مستمر در فناوری نمایشگرها، بهبود مقاومت مواد و کاهش هزینه فراوری، انتظار می رود گوشی های تاشو به تدریج به یک انتخاب رایج تر در بین کاربران تبدیل شوند. بعلاوه، با توسعه برنامه ها و سیستم عامل هایی که بهینه سازی شده اند برای این نوع دستگاه ها، تجربه کاربری بهتری نیز فراهم خواهد شد. با این اوصاف، در ادامه قصد داریم چهار علت مهم را برای خرید گوشی تاشو مطرح کنیم.

1. مجذوب نماینده برای مطالعه، نگارش و حتی تایپ

صفحه نمایش خاص، بزرگ و منحصر به فرد گوشی های تاشو، یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می گردد و کاربر رسما شبیه به یک کتاب می تواند با صفحه نمایش گوشی تاشو رفتار کند. داشتن یک صفحه نمایش داخلی بزرگتر به شکل کتاب برای خواندن کتاب های الکترونیکی عالی به نظر می رسد. خرید گوشی تاشو به مراتب بهتر از خرید یک کتابخوان مثل کیندل است؛ چرا که به راحتی می توان گوشی تاشو را در داخل جیب قرار داد.

الزاما صفحه بزرگ گوشی تاشو برای خواندن کتاب کارایی نداشته و حتی برای مطالعه کمیک و مجلات هم می توان از این محصول به راحتی و با لذت استفاده کرد. با این اوصاف، گوشی ها با صفحه نمایش بزرگ عادی مثل گوگل پیکسل 9 یا گلکسی اولترا S23 و S24 هم به این منظور می توانند مورد بهره برداری قرار گیرند.

در گوشی های تاشو مثل زد فولد 5 می توان از حالت دسکتاپ صفحه نمایش هم به خوبی استفاده کرد. علاوه بر این موضوع، یادداشت برداری روی گوشی های تاشو یک لذت خاصی دارد که شما می توانید با قلم روی صفحه کار کنید. به علت فضای بسیار زیاد در صفحه نمایش گوشی های تاشو می توان هر چیزی را تایپ کرد، بدون این که با کمبود فضا روبه رو شویم. به همین دلیل، گویا با یک دفترچه یادداشت مشغول به کار هستیم.

من حتی تایپ کردن روی صفحه داخلی گوشی ام را بیشتر از هر گوشی هوشمند صفحه تخت دیگری ترجیح می دهم. مقدار بزرگتر گوشی های عادی احساس بهتری به من می دهد، اما آنقدر بزرگ نیست که احتیاج باشد آن را روی پای خود مانند یک تبلت بگذارم. با این حال، گوشی های تاشو این قابلیت را دارند که بتوان از آنها شبیه به تبلت استفاده کرد.

2. چند وظیفگی فوق العاده خوب

بعضی از کاربران به طور حرفه ای با گوشی کار می نمایند؛ یعنی به طور منظم بین نوت های سامسونگ، اسلک، مرورگر وب و اپ موسیقی جابه جا می شوند. این رویه روی گوشی های عادی ممکن است با دشواری انجام گردد. با این حال، در گوشی های تاشو می توان با فضای بسیار بزرگی که موجود است، برنامه های مختلف را به طور هم زمان اجرا کرد و در لحظه با چند اپلیکیشن کار کرد.

معمولا گوشی های تاشو دارای نوار وظیفه یا همان داک هستند. این المان به کاربر یاری می نماید دو یا چند اپلیکیشن را در کنار هم مشاهده کند. بعلاوه این ویژگی از نمای تقسیم صفحه (Split) هم پشتیبانی می نماید.

در مثالی دیگر شما می توانید یک متن را از یک فایل PDF کپی نموده و سپس آن را در گوگل سرچ کنید تا خیلی سریع نتایج موجود در اینترنت را مشاهده کنید. سامسونگ برای راحتی کار، قابلیت کوچک کردن هر اپ به یک پنجره شناور مانند آنچه در لپ تاپ ها انجام می دهید را در گوشی های تاشو ایجاد نموده است. شما می توانید پنجره ها را در کنار لبه صفحه پنهان نموده یا آنها را به آیکون های اپ شناور کوچک کنید.

با تمام این تفاسیر، گوشی ها و تبلت ها معمولا احتیاجی به تجربه ی اپلیکیشن ها به طور هم زمان ندارند. شما با خرید گوشی تاشو صرفا می توانید برترین بهره وری را در انجام کارهای حرفه ای و روزمره داشته باشید.

3. پایه داخلی

پایه های گوشی مجذوب نماینده و در عین حال کاربردی محسوب می شوند. داشتن چیزی برای نگه داشتن گوشی قطع به یقین بهتر از کوشش برای نگه داشتن گوشی در مقابل چشمانتان به مدت طولانی یک ویدیو است. با یک گوشی تاشو، احتیاجی به خرید یک پایه جداگانه ندارید. گوشی شما خودش یک پایه به شمار میرود.

شما از این قابلیت همواره می توانید بهره ببرید. اغلب گوشی را می توانید به صورت نیمه خمیده روی یک سطح قرار دهید تا ویدیو را روی صفحه نمایش جلوی خود دیدن کنید. حتی این قابلیت هم دارید تا گاهی اوقات این کار را در حین بازی هم انجام دهید، هر چند که صفحه نمایش خارجی گوشی برای تجربه ایده آل بازی مقداری فضای کمی در اختیارتان قرار می دهد.

پایه داخلی گوشی های تاشو برای گرفتن عکس ها هم بسیار مفید محسوب می شوند. در واقع پایه داخلی گوشی حکم یک سه پایه ساده را دارد تا شما تصاویر با کیفیت تری را از یک سوژه بگیرید.

شما می توانید گوشی را روی یک میز کناری قرار دهید، آغاز به ضبط کنید و از خودتان در حال بازی با ماشین ها با کودکتان فیلم بگیرید. ما اغلب گوشی های تاشو را به صورت تاشده یا باز شده تصور می کنیم، اما آن حالت بینابینی به خودی خود بسیار ارزشمند به شمار می رود.

4. سلفی های بی نظیر

دوربین های سلفی گوشی های تاشو ممکن است کیفیت خوب و بالایی داشته باشند، اما بهتر است برای سلفی یا تماس ویدیویی از آنها استفاده نکنید. شما به راحتی می توانید گوشی را باز نموده و از دوربین قوی که در پشت گوشی تعبیه شده بهره برداری کنید.

اهمیت این موضوع را نمی توان نادیده گرفت، به ویژه برای کسانی که از راه دور کار می نمایند. گرفتن یک تصویر با کیفیت با این روش زمان زیادی را از شما سلب نمی نماید. حتی زمانی که گوشی های با کیفیت بالا که سلفی های عالی می گیرند، مانند پیکسل 9 پرو را آنالیز می کنیم، کیفیت دوربین گوشی های تاشو در یک لیگ دیگر قرار گرفته است.

خرید گوشی تاشو؛ تجربه نو با مجذوب نماینده ترین تکنولوژی

گوشی های تاشو به عنوان یکی از نوترین تحولات در صنعت تلفن های همراه، تجربه ای متفاوت و کاربردی را برای کاربران فراهم نموده اند. این گوشی ها با ترکیب طراحی نوآورانه و قابلیت های چندوظیفگی، امکاناتی را ارائه می دهند که گوشی های سنتی نمی توانند به راحتی به آنها دست یابند. با توجه به پیشرفت های اخیر در فناوری نمایشگرها و بهبود مقاومت مواد، گوشی های تاشو توانسته اند به یک گزینه مجذوب نماینده برای کاربرانی که در پی تجربه ای منحصربه فرد هستند، تبدیل شوند.

یکی از مزایای مهم گوشی های تاشو، نمایشگر بزرگ و چندکاره آنهاست که برای مطالعه، یادداشت برداری و تایپ کاربردهای متنوعی دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد که مثل یک کتابخوان از گوشی استفاده نمایند و حتی تجربه ای شبیه به تبلت را در دستگاهی کوچکتر و قابل حمل داشته باشند. بعلاوه، قابلیت چندوظیفگی این گوشی ها امکان اجرای هم زمان چندین اپلیکیشن را فراهم می نماید، که به ویژه برای کاربرانی که به صورت حرفه ای با گوشی کار می نمایند، بسیار مفید است.

پایه داخلی گوشی های تاشو نیز یک قابلیت کاربردی دیگر است که نه تنها دیدنی ویدیوها را ساده تر می نماید، بلکه برای عکاسی و ضبط ویدیو نیز بسیار موثر محسوب می گردد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد که بدون احتیاج به خرید پایه جداگانه، از گوشی خود به عنوان یک سه پایه استفاده نمایند و تصاویر باکیفیت تری را بگیرند.

در نهایت، دوربین های گوشی های تاشو به کاربران این امکان را می دهند که با استفاده از دوربین های پشتی قوی تر، سلفی های باکیفیت تر بگیرند. این ویژگی به خصوص برای افرادی که به تماس های ویدیویی و عکاسی حرفه ای علاقه مند هستند، اهمیت بالایی دارد.

در مجموع، گوشی های تاشو با ارائه قابلیت های منحصر به فرد و کاربردی، می توانند تجربه استفاده از تلفن همراه را بهبود بخشند و کاربران را به سمت این تکنولوژی نو جذب نمایند. اگر چه قیمت این گوشی ها هنوز بالاست، مزایای آنها می تواند توجیهی مناسب برای سرمایه گذاری باشد و به احتمال زیاد در آینده با کاهش هزینه ها، شاهد توسعه بیشتر این فناوری در بازار خواهیم بود.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2273

به "چهار علت قانع کننده برای خرید گوشی تاشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار علت قانع کننده برای خرید گوشی تاشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید