روبات&zwnjها و ترفند&zwnjهای تغییرشکل ، مهارت و انعطاف&zwnjپذیری روبات&zwnjها افزایش پیدا می&zwnjکند؟

به گزارش مجله تار و سه تار، همانطور که ترفند تغییرشکل برای بسیاری از موجودات ارزشمند است، محققان معتقدند که این امر می تواند برای روبا ت ها نیز مهم و قابل استفاده باشد.

روبات&zwnjها و ترفند&zwnjهای تغییرشکل ، مهارت و انعطاف&zwnjپذیری روبات&zwnjها افزایش پیدا می&zwnjکند؟

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ جان جی لی استادیار مهندسی مکانیک و علوم مواد دانشگاه ییل و همراه گروه تحقیقاتیش، روباتی ساخته اند که برای سازگاری با محیط های مختلف شکل و نحوه حرکت خود را تغییر می دهد. درحالیکه روباتیست ها قبلا تغییر شکل بسیار محدودی را در روبات ها آزمایش نموده اند، این گروه تحقیقاتی به دنبال رویکردی گسترده تر هستند. مثلا آنها روباتی در نظر دارند که روی چهار بازو راه می رود و می تواند در مواقع احتیاج به حالت کروی نیز تغییر شکل بدهد.

محققان با قراردادن روبات هایی که تغییر شکل می دهند در برابر روبات هایی که شکل خود را حفظ می نماید دریافتند که روبات هایی که تغییر شکل می دهند برخلاف رقبای خود در محیط های مختلف لبه های مجزایی دارند. آنها دریافتند که در هر نوع زمین مسطح یا کمی مایل، روبات هایی که می توانند بادکنک داخلی خود را باد نموده تا به سمت هدف غلتیده شوند، بهترین عملکرد را داشتند. اما همین روبات ها در سربالایی ها مشکل بیشتری دارند و غالبا به عقب برمی گردند. در این زمین ها روبات هایی که می توانستند مانند پنکیک تخت شوند و حرکت کرم های حلقوی را تقلید نمایند، پیروز بودند.

این گروه تحقیقاتی پیش از ساخت روبات های فیزیکی، از شبیه سازی های کامپیوتری برای تحقیق درباره شکل و رفتار مناسب در هر محیط استفاده کردند و بهترین راه ها برای تبدیل بین اشکال مختلف را برای روبات پیدا کردند. با این حال، ایجاد یک شبیه سازی برای روباتی ایده آل که از نظر تئوری می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد، یک مسئله است و ساخت دستگاه فیزیکی که بتواند همان کارها را در دنیای واقعی انجام دهد، مسئله دیگری است. پس از ساخت روبات های فیزیکی، آنها در مقابل شبیه سازی های کامپیوتری که براساس آنها ساخته شده اند، قرار گرفتند تا با آنچه عملاً در دنیای واقعی امکان پذیر است، روبرو شوند.

دیلان شاه، دانشجوی دکترای دانشگاه ییل گفت: طراحی نهایی روبات از ترکیب آنچه در شبیه سازی رایانه ای مشاهده کردیم و آنچه در واقعیت دیده شد، بدست آمد. با این نرم افزار شما می توانید روبات های تغییرشکل دهنده ای با دوازده قسمت حرکتی مجزا بسازید، اما در مطالعات قبلی ما در حرکت دادن این روبات های ایده آل به نحوی که با شبیه سازی ها مطابقت داشته باشند، مشکل داشتیم.

در انطباق شبیه سازی ها با ربات های فیزیکی، محققان غالباً طرح ها را ساده نموده و سپس روش های مختلفی را که ربات ها می توانند تغییر شکل دهند، کشف کردند. یک چیزی که آنها دریافتند این بود که حتی تغییرات نسبتاً کوچک در شکل می تواند با سازگاری های رفتاری مرتبط باشد تا روبات بتواند در دو محیط متفاوت به حرکت درآید.

محققان در حال آنالیز چگونگی استفاده از مواد هوشمند برای افزایش انعطاف پذیری و مهارت ربات های تغییر شکل دهنده هستند. در آینده ربات های تغییر شکل دهنده می توانند به عنوان ابزار علمی برای مطالعه رفتار دوزیستان، وسایل نقلیه تحویلی که احتیاج به عبور از زمین های مختلف دارند و ابزار بازرسی برای دسترسی به مکان های صعب العبور، مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1304

به "روبات&zwnjها و ترفند&zwnjهای تغییرشکل ، مهارت و انعطاف&zwnjپذیری روبات&zwnjها افزایش پیدا می&zwnjکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات&zwnjها و ترفند&zwnjهای تغییرشکل ، مهارت و انعطاف&zwnjپذیری روبات&zwnjها افزایش پیدا می&zwnjکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید