روغن ویتامین ای برای صورت

به گزارش مجله تار و سه تار، روغن ویتامین E به نام یک التیام بخش بسیار مفید شناخته می شود. استعمال این روغن بر روی صورت باعث روشن شدن زخم ها، تسکین آفتاب سوختگی، کاهش چین و چروک و ... می شود.

روغن ویتامین ای برای صورت

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

روغن ویتامین E به نام یک التیام بخش بسیار مفید شناخته می شود. استعمال این روغن بر روی صورت باعث روشن شدن زخم ها، تسکین آفتاب سوختگی، کاهش چین و چروک و ... می شود. ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است. اگرچه عملکرد اولیه ویتامین E حفاظت از غشای سلولی بدن است، آن همچنین نقش مهمی در حفظ شمارش تعداد گویچه های خون، سلامت قلب، عضلات، اعصاب، پوست و مو ایفا می کند. ویتامین E در برگ سبز سبزیجات و میوه ایی مانند انبه، پاپایا، تمشک و ... موجود است. روغن ویتامین E تاثیر ضد پیری و خواص شگفت انگیزی دارد. خواص آنتی اکسیدانی آن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد اشعه فرابنفش را که باعث ایجاد چین و چروک و لکه های پیری می شوند، مسدود می کند. ویتامین E همچنین تولید کلاژن در پوست را که باعث حفظ خاصیت الاستیکی و جلوگیری از تشکیل چین و چروک میشود را بالا می برد. ما می توانیم بدنمان را با اندازه مورد نیاز ویتامین E به وسیله مکمل های ویتامین E که حاوی روغن ویتامین E هستند غنی کنیم. روغن ویتامین E یک راه چاره برای زیبایی است که پوست را جوان کرده و التیام می بخشد. روغن ویتامین E برای صورت،پوست، مو و ناخن شگفتی ساز است. اجازه دهید نگاهی به فواید روغن ویتامین E بر روی صورت بیاندازیم.

فواید روغن ویتامین E بر روی صورت

روغن ویتامین E یک مایع چسبناک بی رنگ است که گستردن آن بر سراسر پوست کمی مشکل است. روغن ویتامین احساس چسبندگی است و بعد از استعمال به سرعت به بافت های زیر پوست جذب می شود. این روغن در لایه های زیرین پوست کار می کند و سطح پوست را صاف و نرم می کند به همین دلیل برای پوست خشک ایده آل است. روغن خالص ویتامین E برای صورت در فروشگاه ها در دسترس است. همچنین می توانید کپسول ویتامین E و روغن فشاری آن را تهیه و استعمال کنید.

روغن ویتامین E برای چین و چروک و لکه های پیری

روغن ویتامین E تاثیر ضد پیری و خواص شگفت انگیزی دارد. خواص آنتی اکسیدانی آن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد اشعه فرابنفش را که باعث ایجاد چین و چروک و لکه های پیری می شوند، مسدود می کند. ویتامین E همچنین تولید کلاژن در پوست را که باعث حفظ خاصیت الاستیکی و جلوگیری از تشکیل چین و چروک میشود را بالا می برد. علاوه بر کم کردن سرعت تشکیل چین و چروک، ویتامین E همچنین با افزایش بازسازی و ترمیم سلول ها چین و چروک را محو می کند. استعمال منظم آن قبل از خواب هم خط خنده را از صورت پاک می کند. بسته به عمق خطوط، محو شدنشان هم به همان اندازه طول خواهد کشید. برای بهره بردن از این خاصیت اندازه کمی از روغن ویتامین E را شب هنگام و بعد از پاک کردن آرایش با انگشت خود به پوست صورت بمالید. آن را به آرامی بر روی چین و چروک اطراف چشم، چین و چروک اطراف لب ها و دیگر منطقه ها چروکیده و لکه های سیاه رو صورت بمالید. از قلم نیاندازید روغن ویتامین E از ظهور چین و چروک جلوگیری نمی کند اما می تواند سرعت وقوع چین و چروک بر روی صورت را کاهش دهد. در حین کار با این روغن، اجازه ندهید تا روغن به داخل چشم ها نفوذ کند و همچنین افراد با پوست چرب نباید از این روغن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: کاربردهای روغن ویتامین ای

پاک کننده خوب

روغن ویتامین E یکی از بهترین پاک کننده های پوست است و رنگ طبیعی پوست را حفظ می کند. یعد از یک روز خسته کننده در محل کار، اندازهی روغن ویتامین E را بر روی توپ پنبه ای قرارداده و بر روی پوست صورت بمالید. به صورت دایره ای و از یک بخش به بخش دیگر بمالید. چرک، دوده و مواد چرب از صورت به توپ پنبه ای انتقال خواهند یافت و شما احساس نرمی و صاف روی پوست صورت خواهید داشت.

مرطوب کننده عالی

روغن ویتامین E به خاطر خواص مرطوب کنندگی پوست به خوبی شناخته شده است. پس از شستن صورت با آب گرم، اندازهی روغن ویتامین E را به وسیله توپ پنبه ای بر روی صورت بمالید. روغن را در طول شب بر روی پوست قرار دهید و صبح با آب گرم بشویید. از آنجا که روغن ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان است به صورت یک نگاه درخشان می بخشد. با این حال به خاطر خاصیت چسبندگی آن، روغن ویتامین E یک مرطوب کننده روزانه ایده آل نیست. استعمال آن هفته ای دوبار بر روی پوست کافی است.

درمان آفتاب سوختگی

احساس سوزش ناشی از آفتاب سوختگی جزئی را می توان با استفاده از روغن ویتامین E کاهش داد. روغن آسیب ناشی از اشعه فرابنفش خورشید بر روی پوست را به حداقل می رساند. روغن ویتامین E باید روزی دوبار به ناحیه آفتاب سوخته مالیده شود تا زمانی که بهبود یابد. روغن ویتامین E به خاطر اینکه با صدمات ناشی از اشعه فرابنفش مبارزه می کند به لوسیون های ضد افتاب اضافه شده است.

بهبود جای زخم های جراحی

روغن ویتامین Eبه خاطر خاصیت ترمیم جای زخم بسیار توصیه می شود. با این حال تا امروز خاصیت بهبود جای زخم به وسیله ویتامین E به صورت علمی ثابت نشده ست. آزمایشات و مطالعات متعددی برای تایید اثر روغن ویتامین Eبر روی جای زخم اجرا شده اما تا به امروز این ادعا ثابت نشده است. اما مردم معتقدند که استعمال روغن ویتامین Eبر روی جای سوختگی، آن را روشن کرده است.

التیام زخم خشکی لب و ترک خوردگی بر اثر سرما

خشکی شدید لب ها می تواند بسیار دردناک و همچنین مایه خجالت شود. ترک خوردگی ها بر روی لب نیاز دارند تا به وسیله روغن ویتامین Eدرمان شوند. فقط منطقه آسیب دیده را با چند قطره روغن در حال حاضر و در طول روز ماساژ دهید. بعد از یک یا دو روز لب های شما نرم شده و بهبود خواهد یافت.

محو شدن خال مادر زادی

برخی از مردم بر روی صورت خود خال مادرزادی دارند و به خاطر آن خجالت می کشند. یکی از روش های کاهش این خطوط، استعمال روغن ویتامین E است. روغن ویتامین E را هرشب قبل از رفتن به رخت خواب بر روی خطوط بمالید. در نهایت، اندازهی از خطوط روشن تر خواهند شد. با این حال همانطور که در مورد جای زخم گفته شد، این خاصیت شفابخشی روغن ویتامین E از نظر علمی ثابت نشده است. اما امتحان آن هیچ ضرری ندارد و احتمالا به محو شدن خال مادرزادی کمک خواهد کرد.

ویتامین E مطمئن است و هیچ دلیل ندارد که کسی از آن استفاده نکند. با این حال قبل از استفاده، اندازهی از آن را بر روی پوست دست یا آرنج بمالید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. ویتامین E به آرامی تاثیر می گذارد، بنابراین، کسی که از آن استفاده می کند باید صبر داشته باشد تا نتایج آن را ببیند. معجزه یک شبه اتفاق نمی افتد.

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1772

به "روغن ویتامین ای برای صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن ویتامین ای برای صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید