یک رستوران بین المللی در یک هتل را چگونه مدیریت کنیم؟
به گزارش مجله تار و سه تار، چگونه یک رستوران بین المللی پیروز در هتل داشته باشیم؟
شما هم همچون میلیون ها نفر دیگر رویای این را دارید که یک مدیر پیروز شوید؟ بگذارید کمی ریز تر به این مسئله نگاه کنیم، دوست دارید که یک رستوران بین المللی را در یک هتل مجلل به خوبی مدیریت کنید؟ بگذارید تا به شما بگوییم. بله، این رویای شما کاملا امکان پذیر است و شما برای گام اول باید نکاتی را بدانید و یاد بگیرید و در آخر به کار ببندید. البته فراموشتان نشود که یادگیری آکادمیک در کنار یادگیری تجربی کاربرد دارد و … . بگذارید ادامه این که چگونه مدیر پیروز رستوران بین المللی در هتل باشیم را در ادامه با هم در این مطلب بخوانیم. با خبرنگاران همراه باشید .
این که شما در یک هتل بتوانید کپی رایت، افتتاح و مدیریت یک رستوران بین المللی را بر عهده بگیرید، امری است که شاید حتی در ادای کلماتش نیزبرای شما کمی سخت و تا حدی رویایی باشد زیرا همه ما می دانیم که برای این که همچین مسئولیتی را بپذیریم باید علاوه بر این که مدیریت واقعی و درست را بلد باشیم و به آن علم داشته باشیم، باید حتما به صورت تجربی نیز در این کار وارد باشیم و دقیقا سختی کار همین جا آغاز می شود که به دست آوردن چنین تجربه ای سخت است اما چه کسی گفته که ممکن نیست؟ شما در حال حاضر برای رسیدن به جایگاه امروزیتان نیز بارها شکست را متحمل شده اید و روزهای سخت را گذرانده اید اما هم اکنون در این لحظه حضور دارید. قبول شکست در کار نخستین و شاید اصلی ترین نکته ای باد که از نظر روانی شما باید برای پیروز شدن در نه تنها مدیریت یک رستوران بین المللی در یک هتل مجلل بلکه در هر سمت دیگری که مسئولیتش را قبول می کنید، باید بپذیرید که شکست امری است محتمل و ممکن است بارها برایتان پیش بیاید اما، نکته مهم شکست نیست بلکه راهکارهای شما برای رهایی از شرایط موجودو تغییر آن به حالت نرمال است. بیایید کمی جلوتر و به گام بعدی برویم.
هدفتان را تعیین کنید و طبق همان هدف جلو بروید. پرسنل خود را از بین افراد متعهد، متخصص و دوره دیده انتخاب کنید. این که به طور مثال مهم ترین رکن رستوران شما یعنی آشپزتان چقدر در کارش مهارت دارد تا حدی با نگاه به کارنامه کاری و یک بار چشیدن دستپختش تعیین می شود. یا این که پیشخدمت های رستوران شما در سرویس دهی به مشتریان چقدر کوشا و متعهد هستند در اولین روزهای کاری تعیین می شود اما این که چقدر این نیروها و دیگر نیروهای رستوران با هم به هارمونی برسند کمی زمان بر است. مخصوصا که رستوران شما بین المللی است و بی شک سرآشپزانی از کشورهای مختلف را در مجموعه خود خواهید داشت. این دیگر هنر شماست که مجموعه را به هماهنگی و هارمونی برسانید. به روز باشید. اطلاعات خود را در زمینه نه تنها رستوران داری و غذاهای بین المللی هر روز تازه کنید بلکه شما به این خاطر که در یک هتل خدمات غذایی خود را ارائه می کنید باید در علم مدیریت هتلداری نیز به روز باشید زیرا، شما و مجموعتان در حال حاضر عضوی از آن هتلی هستید که در آن حضور دارید پس باید در باره مسائل و چالش های پیش روی آن در حدی شاید بالاتر از کفایت بدانید.
شما به عنوان یک مدیر رستوران از غذاهای بین المللی چقدر می دانید؟ کمی بر این سوال ریز تر شویم، به نظرتان ذائقه غذایی کدام کشور با ذائقه کشوری که ما تمایل به مدیریت رستورانت بین المللی آن دارید، سازگار است؟ شما باید قبل از این که در این زمینه یک مدیر باشید، باید احتیاج های بازار و توسعه بازار در زمینه کاریتان را آنالیز کنید. تستر غذاهای مختلف باشید، پرسشنامه غذایی مرتبط طراحی نموده و از افراد مختلف بخواهد تا آن را پر نمایند، از مسئولان هتل بخواهید تا به شما آماری دقیق درباره این که میهمانان خارجی هتل از چه کشور هایی می آیند؟، به صورت آزمایشی غذاهای مختلف از کشور های مختلف را امتحان کنید، … اقداماتی از این دست باعث می شود که شما تا حدود زیادی تکلیفتان را با بازاری که در پیش رو دارید تعیین کنید. منابع مالیتان را واقع گرایانه توسعه دهید. یکی از این راه های توسعه این است که اسپانسر برای کار خود جذب کنید تا با خیال راحت به توسعه کارتان بپردازید.
منابع درست خرید که هم به صرفه باشد و هم برترین ها را در اختیارتان قرار دهد را همیشه آنالیز کنید. در واقع در این زمینه توصیه ما به شما این است که تنها به یک یا دو منبع متکی نباشید بلکه هموراه منابع خود را از بین برترین ها که از نظر مالی نیز با بودجه شما دوست باشند، آنالیز و کشف کنید. بانک اطلاعاتی از منابع مختلف را داشته باشید. از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد برای شما در مدیریت رستورانتان بسیار مهم است. از این که کدام سرآشپز امروز برنده فستیوال غذایی دبی در زمینه غذاهای چینی شد تا این که در مدارس آشپزی دنیا در حال حاضر کدام دسته غذایی که در زمینه رستوران شما هست را آموزش می دهند، برای شما حائز اهمیت است. انتقاد پذیر باشید. انتقاد یا نظراتی که نسبت به کار شما و کیفیت آن به شما اعلام می شود، بزرگ ترین هدیه ای است که از مخاطبان و مشتریان رستوران خود می توانید دریافت کنید.
حتما سیستم نقدها و پیشنهادات به رو.ز شده ای داشته باشید و آن ها را آنالیز و به کار ببندید. استاندارد های روز رستوران داری را رعایت کنید تا مشتریان شما بدانند در رستورانی قدم گذاشته اند که نه تنها منوی غذاهایش بین المللی است بلکه مدیریتی در حد و شان نیز دارد زیرا طرز تفکر شما مستقیما بر روی رستوران شما و فضای آن تاثیر می گذارد. از جادوی تبلیغات غافل نشوید. شما، رستوران و هتلی که در آن هستید هر چقدر هم که معروف باشید، هستند کسانی که مخاطب کار شما هستند و شاید شما را نشناسند، تیم حرفه ای تبلیغات داشته باشید و که با استفاده از علم آن ها، خودتان را با حضوری مستمر در همه فضاهای مناسب تبلیغاتی داشته باشید.
منبع: الی گشت