زندگی در شهری زیرزمینی با مردمانی عجیب

به گزارش مجله تار و سه تار، مسلما زندگی در هر شرایط و مکانی باب میل ما نیست، مخصوصا اگر قرار باشد زیر زمین زندگی کنیم

بعد از خواندن این مطلب ، متوجه می شوید جایی که در آن زندگی می کنید در حقیقت بسیار نرمال و معمولی است. به نظر شما زندگی کردن زیر زمین چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال ناگزیریم هزاران مایل به سمت استرالیا پرواز کرده و از شهر کوچک Coober Pedy بازدید کنیم.

زندگی در شهری زیرزمینی با مردمانی عجیب

Coober Pedy در نواحی شمالی استرالیای جنوبی و در فاصله 850 کیلومتری از شهر آدلاید واقع شده است. این شهر معدنی در استرالیا به عنوان مرکز جهانی اوپال Opal شناخته می شود. اوپال سنگی قیمتی است که بین یونانیان و رومیان باستان به عنوان سمبل امید، معصومیت و خلوص شناخته می شده است. گران ترین اوپال ها از این منطقه استخراج شده و نام شهر نیز از طریق بومیان انتخاب گشته که به معنای مرد سفید پوست در گودال است. در نگاه اول، این مکان بسیار خلوت به نظر می رسد. روی زمینی صاف تنها چند خانه، یک رستوران، پاسگاه پلیس، مدرسه و یک بیمارستان به چشم می خورد. هرچند آنچه گفته شد تنها نیمی از شهر Coober Pedy است، نیمه دیگر آن در غارها و تونل های جادار زیرزمینی به نام veteran ساخته شده است. در این veteran ها تعداد زیادی آپارتمان، هتل، رستوران، کافه و حتی چند کلیسا ساخته شده است. این شهر در سال 1915 و زمانی که یک پسربچه 14 ساله به طور اتفاقی در این منطقه اوپال پیدا کرد، ساخته شد.

در عرض چند سال ، صدها نفر در این شهر گرد آمده و بر جمعیت شهر افزوده شد. هرچند، این اواخر آنها متوجه شدند که زندگی روی سطح زمین بسیار مشکل است زیرا در تابستان ها دمای هوا معمولا از 40 درجه فراتر رفته و رطوبت به سختی به 20% می رسد. همین موضوع سبب شده که اهالی این شهر زندگی زیر زمین را انتخاب کنند. جالب است بدانید که اولین خانه ها در این شهر در همان سوراخ های حفر شده در فرایند جست و جوی اوپال ساخته شدند. تمام آنچه که در یک خانه معمولی یافت می شود، در خانه های Coober Pedy نیز وجود دارد.

امروز، Coober Pedy در ارائه اوپال پیشرو بوده و همچنین تولید کننده بیشترین اوپال سفید جهان محسوب می شود. این شهر علاوه بر 70 منطقه اوپال، دارای بزرگترین منطقه اوپال در جهان نیز هست.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1924

به "زندگی در شهری زیرزمینی با مردمانی عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در شهری زیرزمینی با مردمانی عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید