سفر به بلندترین آسمان خراش های دنیا

به گزارش مجله تار و سه تار، امروزه تصور شهرهای مدرن و لوکس دنیا بدون آسمان خراش ها عجیب و سخت به نظر می رسد. این آسمان خراش های بزرگ الجثه و مرتفع به عنوان سنبل این شهرها شناخته می شوند و می توان در هر زاویه ای از شهر نشانی از آنها را در آسمان مشاهده کرد. از سال 1930 که اولین موج آسمان خراش ها وارد دنیای معماری شهری شد تا به امروز با نمونه های خارق العاده و جذابی از این سازه ها روبه رو هستیم. در این مقاله قصد داریم به معروف ترین، خوش ساخت ترین و بلندترین آسمان خراش های دنیا اشاره کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا بلندترین برج های دنیا را بیشتر بشناسید.

سفر به بلندترین آسمان خراش های دنیا

بلندترین آسمان خراش های جهان: برج خلیفه، دبی

اگر در قالب تور دبی به این شهر فوق العاده لوکس و مدرن سفر کرده باشید به طور حتم شاهد این ابرسازه خوش ساخت بوده اید. این آسمان خراش از سال 2010 به عنوان یکی از سنبل های شهر دبی محسوب می شود و محبوبیت خاصی بین گردشگران تور دبی دارد. برج خلیفه با 163 طبقه گنجایش حضور 30000 نفر را در خود دارد و از معروف ترین آسمان خراش هایی است که در سراسر جهان ساخته شده. برج خلیفه شامل مجموعه ای از هتل های 9 گانه، رستوران های لوکس، مرکز خرید عالی است و به عنوان یکی از قطب های تجاری این شهر جایگاه ویژه ای را در اقتصاد دبی به خود اختصاص داده. صد البته که تمام گردشگران توردبی این موقعیت را نخواهند داشت که در این برج اقامت کنند اما در هر صورت مشاهده این ابرسازه فوق العاده در فضای شهر می تواند جزوی از جذابیت های بصری باشد.

بلندترین برج های جهان: برج شانگهای ، چین

برج شانگهای از معروف ترین برج های جهان است که طی سالهای گذشته به فضای مدرن این ابرشهر چینی وارد شده. طراحی و ساخت این شهر 8 سال به طول انجامید و به عنوان دومین آسمان خراش بزرگ جهان جایگاه خاصی در صنعت معماری را به خود اختصاص داده است. ساخت این برج در سال 2015 به خاتمه رسید اما قرار است که در سال 2016 به صورت رسمی افتتاح شود. طراحی این ابرسازه را یک معمار آمریکایی برعهده داشت و عملیات ساخت برج برعهده یک معمار و طراح چینی بوده است .هتل این برج فوق العاده با ظرفیت 320 اتاق مهمان ، رستوران، کافی شاپ و باغ یکی از خارق العاده ترین هتل های آسیا خواهد بود و نقش به سزایی در صنعت جذب گردشگر خواهد داشت.

بلندترین آسمان خراش های جهان: برج ساعت مکه، مکه

این ساختمان دولتی که به سران دولتی کشور تعلق دارد یکی از نمادهای فرهنگی و سیاسی شهر مکه است. این برج حوالی مسجد الحرام ساخته شده . معماری کلی برج تلفیقی است از مدرنیته و معماری سنتی عربستان و نمایی زیبا را به نمایش گذاشته. این برج یکی از خاص ترین بناهایی است که می توانید در تورمسافرتی خود به مکه از آن بازدید کنید. این برج فوق العاده مجموعه ای است کامل و بی نظیر از هتل، آپارتمان های مسکونی، سالن کنفرانس، مسجد و مرکز خرید. می توانید برای بازدید دقیق تر از آن توریک روزه ای را به گشت گذار در ان اختصاص دهید. ازدیگر جذابیت های خاص این برج جایگاه رصد ماه است که در ماه رمضان برای رویت ماه از آن استفاده می شود. این برج به عنوان سومین سازه جهان معروفیت خاصی را به خود اختصاص داده است. نمای ساعت برج بدست یک معمار آلمانی طراحی شده و به عنوان بزرگ ترین نمای ساعت جهان به شمار میرود.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2119

به "سفر به بلندترین آسمان خراش های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بلندترین آسمان خراش های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید