سفر به کره شمالی؛ کشوری که زندگی مردمش با بقیه جهان فرق دارد

به گزارش مجله تار و سه تار، همانطور که حتما می دانید، کره شمالی یا جمهوری دموکراتیک خلق کره DPRK یکی از منزوی ترین و کم بازدیدترین کشورهای دنیا به شمار می رود. بسیاری می گویند این کشور بسیار مرموز بوده و در زمان گم شده است؛ اما نمی توان به طور کامل با این اظهار نظر موافقت کرد. این کشور تا حد بسیار زیادی مرموز هست؛ اما اینکه بگوییم در زمان گم شده، کمی زیاده روی محسوب می گردد. در این کشور ترکیبی از قدیمی و مدرن دیده می گردد. این نوشتار، راهنمای کامل سفر به کره شمالی بوده که توسط گردشگری که دوبار برای دیدن مکان های دیدنی کره شمالی سفر نموده، نوشته شده است. اگر می خواهید در خصوص این کشور بیشتر بدانید با خبرنگاران همراه شوید.

سفر به کره شمالی؛ کشوری که زندگی مردمش با بقیه جهان فرق دارد

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

برنامه ریزی برای سفر به کره شمالی

برنامه ریزی برای سفر به کره شمالی بسیار آسان است، چرا که شما نمی توانید این کار را خودتان انجام دهید، بنابراین کار زیادی برای انجام دادن ندارید؛ هر کسی که می خواهد بازدیدی از مکان های دیدنی کره شمالی داشته باشد، می بایست سفر خود را از طریق یک آژانس مسافرتی برنامه ریزی کند. بهتر است در توری شرکت کنید که انعطاف پذیری قابل توجهی داشته باشد و اگر تمایل داشتید از تعداد بیشتری از مکان های دیدنی کره شمالی دیدن کنید یا یک روز به سفرتان بیفزایید، با آن مسئله ای نداشته باشند.

رفتن به پیونگ یانگ

تورهای کره شمالی معمولا از پایتخت آن، پیونگ یانگ Pyongyang شروع می شوند و برای رسیدن به این شهر، گزینه های معدودی موجود هستند. بیشتر گردشگران از شهرهای بیجینگ Beijing یا شانگهای Shanghai در چین به این شهر پرواز می نمایند؛ اما اگر دلتان بخواهد می توانید این کار را از شهر ولادیووستوک Vladivostok در روسیه نیز انجام دهید. همچنین، می توانید با قطار از بیجینگ Beijing به پیونگ یانگ Pyongyang سفر کنید؛ اما این بدان معنی بوده که می بایست ویزای چین را نیز داشته باشید. در حقیقت سفر به کره شمالی با سفر به چین عجین شده است.

هزینه سفر به کره شمالی

تور اختصاصی به این کشور ارزان نیست؛ اما خیلی گران هم نخواهد بود. اگر همین سال جاری به مکان های دیدنی کره شمالی سفر کنید، یک تور هشت روزه در حدود 2200 یورو هزینه بر می دارد که این جمع هزینه شامل پرواز از بیجینگ و اقامت در بهترین هتل های این کشور، خوردن غذاهای عالی می شود.

رسیدن به پیونگ یانگ

شما می توانید از طریق خطوط هوایی ایر کوریو Air Koryo که خطوط هوایی ملی کره شمالی است، به این کشور سفر کنید. اگر دلتان نمی خواهد در صف کسانی که در بخش معمولی هواپیما می نشینند بایستید و معطل شوید، می توانید با پرداخت مبلغی بیشتر بلیط قسمت درجه یک را بخرید و مجبور به ایستادن در صف نباشید. در قسمت درجه یک هواپیماهای کره شمالی، تنها ماموران رسمی این کشور حضور دارند. پرواز به پیونگ یانگ Pyongyang کمی بیش از یک ساعت طول می کشد و بسیار سریع و آسان است. بخش امنیتی فرودگاه این شهر به سرعت و کارآمدی عمل می نمایند و خیلی وقتتان را نمی گیرند. آنها همه چیز را با دقت چک می نمایند، بنابراین توصیه می شود پیشاپیش قوانین و اصول اعلام شده توسط آژانس مسافرتی را مطالعه کنید و طبق آنها رفتار نمایید. اما در همین بخش امنیتی فرودگاه ممکن است با گردشگران دیگر یا افرادی از کره شمالی آشنا شوید که بتوانند راهنمای شما در طول سفرتان به این کشور باشند یا پیشنهادهای خوبی در اختیارتان بگذارند.

گشت و گذار در پیونگ یانگ

بیشتر سفرهایی که به کره شمالی صورت می گیرند، شامل گشت و گذار دو تا سه روزه در پیونگ یانگ Pyongyang و اطراف آن برای بازدید از نقاط جالب و جاذبه های گردشگری این شهر می شوند. در این نوشتار، سعی می کنیم فهرستی از مکان های دیدنی کره شمالی را ذکر کنیم. اما اینکه به بازدید از کدام یک بروید، به علایق و سلیقه خودتان بستگی دارد.

بناهای تاریخی پیونگ یانگ

بناهای ذکر شده در این بخش بسیار مهم هستند و حتما می بایست در اولین سفرتان به کره شمالی از آنها بازدید کنید. اغلب آنها در فهرست برنامه های آژانس مسافرت قرار دارند و مسلما با سفر به این کشور آنها را از نظر خواهید گذراند. قصر خورشید کومسوسان Kumsusan Palace of the Sun، آرامگاه کیم ایل سونگ Kim Il-sung، موسس کره شمالی و رهبر ابدی آن و کیم جونگ ایل Kim Jong-Il، پسر او است. این بازدید بسیار رسمی به شمار می رود؛ شما می بایست ابتدا به هر دو آنها احترام بگذارید، سپس به بازدید از جوایز آنها بروید و در خصوص زندگی آنها بیاموزید. میدان کیم ایل سونگ Kim Il-sung یک میدان عظیم در مجاورت رودخانه تائه دونگ Taedong River است. کتاب فروشی خارجی این شهر نیز در همین میدان نهاده شده است و در آن می توانید کتاب هایی در خصوص ادبیات کره شمالی و سایر یادواره های آن خریداری کنید. در مقابل میدان و سمت دیگر رودخانه تائه دونگ برج جوچه Juche نهاده شده است که نام آن از ایدئولوژی جوچه (سیاست اتکای بر خود) گرفته شده است. حتما به بالای برج بروید و چشم اندازهای فوق العاده از پیونگ یانگ Pyongyang را تماشا کنید. بنای عظیم مانسودائه مشهورترین بنای شهر پیونگ یانگ به شمار می رود. این بنا شامل دو مجسمه عظیم برنز از کیم ایل سونگ Kim Il-sung و کیم جونگ ایل Kim Jong-Il است. در این نقطه شما می بایست به مجسمه ها تعظیم و گل هایی که همراه آورده اید را به آنها تقدیم کنید. کشتی یو اس اس پوئبلو USS Pueblo یک کشتی آمریکایی بوده که سال ها پیش به تصرف نیروهای کره شمالی درآمده است. موزه درون این کشتی در خصوص جنگ های کره به شما آموزش می دهد. محل تولد کیم ایل سونگ Kim Il-Sung در بیرون از شهر پیونگ یانگ Pyongyang واقع شد. شما می توانید از خانه او بازدید کنید و از چاه خانه اش آب بنوشید. این بازدید خیلی طول نمی کشد؛ اما ناحیه اطراف آن زیباست.

بناهای مربوط به زندگی روزانه و فرهنگ مردم کره شمالی

اگر دلتان می خواهد زندگی روزانه مردم این کشور را ببینید و با فرهنگ آنها بیشتر آشنا شوید، بهتر است از نقاطی که در این بخش ذکر می شوند، دیدن کنید. اگر این نقاط در فهرست برنامه های آژانس مسافرتی قرار ندارند، می توانید درخواست کنید به برنامه سفر شما اضافه شوند. در استودیوی هنری مانسودائه Mansudae Art Studio می توانید هنرمندان مشهور کره شمالی را در حال کار کردن ببینید؛ همه هنرمندانی که در زمینه نقاشی، گلدوزی، مجسمه سازی فعالیت می نمایند. یک فروشگاه هم وجود دارد که می توانید آثار هنری را از آن خریداری نمایید. بچه هایی که علاقه دارند فعالیت های خارج از برنامه انجام دهند، به قصر بچه ها مدرسه ای می فرایند. در این مکان به آنها انواع هنرها آموزش داده می شوند؛ در انتهای بازدیدتان اجرایی مشاهده خواهید کرد که واقعا جالب است. کتابخانه عظیم مردمی Grand Peoples Study House، کتابخانه مرکزی شهر پیونگ یانگ به شمار می رود وبه سبک سنتی کره ای ساخته شده است. انواع سالن های سخنرانی به شما نشان داده می شوند و شاید حتی از شما خواسته شده تا به شاگردانی که در این کتابخانه هستند، کمی انگلیسی بیاموزید. کامپیوترهای متعددی نیز وجود دارند که مردم می توانند از طریق آنها به اینترنت محدود کره شمالی متصل شوند. پارک موران بانگ Moranbong Park، یک پارک مشهور در مرکز شهر پیونگ یانگ Pyongyang بوده که مردم برای استراحت کردن و برگزاری پیک نیک به آن مراجعه می نمایند. با کمی قدم زدن در این پارک می توانید دید بهتر و دقیق تری در خصوص زندگی روزانه مردم کره شمالی پیدا کنید.

فعالیت و سرگرمی های پیونگ یانگ

اگر دلتان می خواهد بیشتر در خصوص زندگی روزانه مردم کره شمالی بدانید، می بایست فعالیت های موجود در این فهرست را انجام دهید. طبق شنیده ها متروی پیونگ یانگ Pyongyang پر عمق ترین سیستم مترویی جهان است. قطارهای این مترو شما را به ایستگاه های متعددی در زیر زمین می برند و همین مترو سواری یاری می نماید در خصوص زندگی روزانه مردم این شهر بیشتر بیاموزید. بودن در این مترو شما را به یاد متروی مسکو که ایستگاه های فوق العاده زیبایی داشته، می اندازد. خیابان های متعددی وجود دارند که می توانید در آنها قدم بزنید و در خصوص زندگی مردم شهر بیشتر بدانید. اگر به اسکیت کردن یا اسکیت روی یخ علاقمند هستید، می توانید به پارک اسکی مراجعه کنید؛ البته تماشای مردم کره شمالی که در حال لذت بردن از این فعالیت ها هستند، حس بهتری دارد. حتی اگر یک سوارکار نباشید، بازدید از اسب سواری در میرین Mirin بسیار جالب بوده و اسب سواری هم کار مفرحی محسوب می شود. حتما به بازدید از شهربازی کائسون Kaeson Fun Fair بروید. خرید بلیط وسایل بازی بین یک تا دو یورو هزینه دارد و ارزشش را دارد بعضی از آنها را امتحان کنید. سیرک پیونگ یانگ Pyongyang Circus در سرتاسر جهان برنده جوایز مختلف شده و تماشای حرکات آکروباتیک و اجراهای مختلف این سیرک بسیار لذت بخش است.

سفر دو روزه به کائسونگ

بازدید از منطقه غیرنظامی کره شمالی و کائسونگ Kaesong می بایست در فهرست برنامه های سفر به این کشور قرار گیرد. بعد از رانندگی طولانی در یک اتوبان کاملا خالی به کائسونگ Kaesong می رسید و در منطقه غیرنظامی کره شمالی قرار می گیرید. مهمترین بخش در این نقطه از کشور، منطقه امنیتی مشترک Joint Security Area یا JSA بوده که با ورود به آن می توانید برای یک دقیقه وارد کره جنوبی شوید. هر دوی این کشورها دارای یک ساختمان عظیم هستند که در مرز دو کشور نهاده شده است. وقتی در این بخش هستید، می توانید از کره شمالی به کره جنوبی یا بالعکس بروید؛ حتی می توانید در یک دقیقه ده ها بار این کار را انجام دهید ! سپس، می توانید به سمت دیوار سیمانی بروید. در این نقطه قادر خواهید بود مرز جنوبی را از طریق دوربین تماشا کنید. در روز دوم، به بازدید از شهر کائسونگ Kaesong بروید. قدمت بناهای تاریخی و نقاط مختلف این شهر به دوره سلسله کوریو Koryo باز می شود و بسیاری از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته اند. بناهایی مانند دیوارهای قدیمی شهر، قصر مانوولدائه Manwoldae Palace و برج چومسونگ دائه Chomsongdae، دروازه نامدائه Namdae Gate، دانشگاه کوریو سونگیونگیوان Koryo Songgyungwan، آموزشگاه سونگ یانگ سووون Sungyang Sowon، پل سونجوک Sonjuk و بناهای فیوچونگ Phyochung، آرامگاه پادشاه وانگ کن King Wang Kon و هفت معبد کلاستر Seven Tombs Cluster و میونگ رانگ تومب کلاستر Myongrung Tombs Cluster، آرامگاه پادشاه کونگ مین King Kongmin.

سفر روزانه به نامپو

بازدید از سد نامپو Nampo Dam را از دست ندهید. شهر نامپوNampo یک شهر عظیم صنعتی بوده که در حال حاضر روی ساخت کشتی تمرکز دارد؛ اما در گذشته یک روستا و محل زندگی کشاورزان بوده است. رودخانه تائه دونگ Taedong River در نامپو Nampo به خلیج کره Korean Bay می ریزد. این سد برای جلوگیری از وارد شدن آب دریا به رودخانه و تنها در طول پنج سال ساخته شد. سعی کنید قبل از اینکه دوباره به پیونگ یانگ Pyongyang برگردید، به آبتنی در چشمه های آبگرم بروید. همچنین از یک مزرعه بازدید کنید تا کارکردن کشاورزان را از نزدیک ببینید. این کار باعث می شود مناطق روستایی کره شمالی را نیز که بسیار جالب هستند، ببینید.

بازدید از کوه میوهیانگ

اصلا نباید بازدید از کوه میوهیانگ Mount Myohyang را در سفرتان به کره شمالی از دست دهید، کوهی که معنی نامش کوه خوشبوی اسرارآمیز بسیار جالب است. محوطه اطراف این کوه هم اکنون به پارک ملی تبدیل شده و بخشی از میراث طبیعی حفاظت شده یونسکو به شمار می رود. این منطقه برای کره ای ها مکانی مقدس به شمار می رود، چرا که پادشاه تانگون King Tangun در این مکان زندگی می کرد. معبد پوهیون Pohyon temple نیز در این کوه نهاده شد. بهتر است سری هم به نمایشگاه دوستی بین المللی بزنید؛ در این نمایشگاه، تمامی هدیه هایی که رهبران عظیم کره شمالی، کیم ایل سونگ Kim Il-sung، کیم جونگ ایل Kim Jong-Il و رهبر کنون کیم جونگ اون Kim Jong-un از سران دیگر کشورهای جهان، تاجران مهم و افراد مشهور دریافت نموده اند، به نمایش گذاشته شدند. شما قادر خواهید بود تنها بخشی از این هدایا را ببینید، چرا که بیش از 200 هزار هدیه در حدود 200 اتاق قرار داده شده اند و دیدن همه آنها بیش از اندازه وقت گیر است. در میان این هدایا، سر ببر واقعی، اشیای بسیار عظیم درست شده از عاج فیل، تانک، لیموزین، نقاشی، سنگ های قیمتی و یک توپ بیسبال امضا شده توسط مایکل جردن قرار دارند. این موزه واقعا خارق العاده بوده و تا از آن بازدید نکنید، متوجه منظور ما نمی شوید.

شرکت در یک روز ملی

اگر می توانید سفرتان به کره شمالی را طوری برنامه ریزی کنید که با یکی از تعطیلات ملی این کشور همزمان باشد، توصیه می کنیم حتما این کار را انجام دهید. در جشن های ملی این کشور می توانید حرکات موزون دسته جمعی مردم را ببینید و مشاهده کنید که مردم استراحت نیز می نمایند و زمان مخصوص به خود را نیز دارند. اگر خوش شانس باشید می توانید یک رژه نظامی را نیز تماشا کنید. بهترین روزهایی که می توانند با سفر شما مصادف شوند، روز پیروزی (بیست و هفت ژوئیه)، روز نجات (پانزدهم آگوست)، روز تاسیس جمهوری (نهم سپتامبر) و روز تاسیس حزب (دهم اکتبر) هستند. این روزها مهمترین روزهای ملی این کشور به شمار می فرایند و بودن در فضای آنها برایتان جالب خواهد بود. مهمتر از همه اینکه اگر سفرتان با بازی های گروهی (که از بیست و هفتم ژوئیه تا دهم اکتبر برگزار می شوند) همزمان باشد، واقعا فوق العاده خواهد بود. در این بازی ها بیش از 100 هزار نفر شرکت می نمایند و همراه با یکدیگر به اجرای حرکات ورزشی می پردازند.

سرانجام برنامه سفر

همه سفرها بالاخره به سرانجام می رسند؛ مراحلی که می بایست در فرودگاه انجام دهید، سریع و راحت اتفاق می افتند و باز هم در صورت دلخواه می توانید بلیط قسمت درجه یک را تهیه کنید و در صف های طولانی نایستید. با وجود شرایط خاص کره شمالی و فاصله داشتن زندگی مردم با زندگی طبیعی و نرمالی که در بیشتر کشورهای دیگر جهان می بینیم، سفر به کره شمالی برایتان خاطره انگیز خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 784

به "سفر به کره شمالی؛ کشوری که زندگی مردمش با بقیه جهان فرق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کره شمالی؛ کشوری که زندگی مردمش با بقیه جهان فرق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید