سفیران گردشگری اهواز تجلیل شدند، ضعف پژوهش در میراث فرهنگی

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، دبیر اجرایی همایش سفیران گردشگری پیش از ظهر امروز در این مراسم گفت: به منظور تجلیل از فعالان عرصه گردشگری، سعی کردیم فضایی ایجاد کنیم تا ارتباط میان فعالان و مسئولان مربوطه افزایش یابد.

سفیران گردشگری اهواز تجلیل شدند، ضعف پژوهش در میراث فرهنگی

اگر علاقمند به سفر با بهترین شرایط تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

زیبا راکی اضافه کرد: از دیگر اهداف ما، نکوداشت هفته گردشگری و تجلیل از زحمات فعالان و مؤسسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی شهر اهواز به منظور تشویق و ترغیب هرچه بیشتر فعالان این حوزه برای توسعه و رونق صنعت گردشگری که بخش اعظم اقتصاد یک شهر یا کشور را می تواند به خود اختصاص دهد٬ به شمار می رود.

محمدعلی خلیلی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان نیز در این باره گفت: گردشگری رتبه سوم را در اقتصاد جهانی دارد و از میان هر 11 شغل، یک شغل مربوط به حوزه گردشگر است.

خلیلی با تأکید بر ارتقا و رونق گردشگری شرح داد: متأسفانه بسیاری تنها خوزستان را به عنوان استان صنعتی می شناسند و این موضوع باعث به حاشیه راندن بحث گردشگری در استان شده است. لزوم رونق گردشگری باعث می گردد ظرفیت های دیده نشده، برجسته شوند و فرصت های بیشتری در این زمینه برای فعالان گردشگری مهیا گردد.

ورود نکردن مدیران صنعتی به حوزه گردشگری

وی گفت: تا به امروز هیچ کدام از مسئولان صنایع استان در حوزه گردشگری صنعتی ورود نکردند و این در حالی است که این مدیران می توانند از این زاویه نیز به صنعت خود نگاه و گردشگری صنعتی را فعال نمایند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان اضافه کرد: بعضی مسائل ضربه شدیدی به صنعت گردشگری استان وارد نموده اند. وجود ریزگردها و نشر خبرهای بسیاری در این خصوص باعث کاهش گردشگران به این استان می گردد اما در مقابل ورود خودروهای پلاک اروند و ارتقای ناوگان حمل ونقل و ثبت جهانی شوش تأثیری بر افزایش و توجه به گردشگری در استان دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان نیز در این همایش گفت: باید در بحث پژوهش به صورت جدی وارد شد و جامعه هدف تعیین گردد. برای مثال کشور امارات با انجام پژوهش های علمی، سعی نموده ولخرج ترین گردشگران کشورهای مختلف را شناسایی و در آن کشورها تبلیغات بیشتری انجام دهد و جالب است بدانید آن کشورها همه در همسایگی ما هستند.

محمد سعید شرفی اضافه کرد: ورود بخش خصوصی، همگرایی و همکاری از دیگر موضوعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن گردد.

اشتراکات ایران و عمان

شرفی با اشاره به کشور عمان گفت: در کشور عمان بسیاری از قبایل وجود دارند که هم نام قبایل خوزستان هستند و این یک اشتراک فرهنگی است که می توانیم از رایزن فرهنگی ایران و عمان در این زمینه بهره لازم را برد اما تا به امروز در حوزه عمان هیچ فعالیتی با موضوع کشور عمان انجام نشده است.

افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان نیز در این مراسم گفت: حلقه مفقوده بین خدمات پروازی و حوزه گردشگری بود که خوشبختانه باوجود مدیرکل فرودگاه های استان این موضوع به راحتی فراهم شد.

حیدری یادآور شد: مدیریت در حوزه های مختلف از جمله میراث فرهنگی و... باید به سمت جوان گرایی رود. با این کار می توانیم به خلاقیت، نرم افزاری شدن و... گام برداریم.

وی همچنین در مورد بخش خصوصی گفت: میراث فرهنگی تنها می تواند در تسهیل قوانین به بخش های خصوصی یاری کند و این بخش ها نباید انتظارات زیادی از ما داشته باشند.

حیدری یادآور شد: خوزستان، ظرفیت های بسیاری دارد که می توانیم با آموزش جوامع محلی و... گردشگری در استان را ارتقا دهیم. متأسفانه ما در حوزه تحقیق و پژوهش ضعیف هستیم و ضروری است تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

به گزارش خبرنگاران، در بخش دیگری از مراسم از سفیران گردشگر به عنوان فعالان این حوزه تجلیل شد. قاسم منصور آل کثیر فعال گردشگری و رسانه ای و خبرنگاران در این مراسم مورد تقدیر نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 634

به "سفیران گردشگری اهواز تجلیل شدند، ضعف پژوهش در میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیران گردشگری اهواز تجلیل شدند، ضعف پژوهش در میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید