سنگ باستانی روستای شوش تبدیل به زباله دان شد

به گزارش مجله تار و سه تار، سنگ باستانی در روستای شوش از توابع شهرستان باشت رها شده و مردم به عنوان زباله دان از آن استفاده می نمایند.

سنگ باستانی روستای شوش تبدیل به زباله دان شد

سنگ باستانی یک متری که در حریم امامزاده روستای شوش از توابع شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است و مربوط به دوره ساسانی است، در سایه بی توجهی مسئولان میراث فرهنگی به وسیله مردم روستا به عنوان سطل زباله امامزاده استفاده می گردد.

مسعود شفیعی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت:

قدمت این اثر تاریخی سنگی مربوط به حدود دوره قاجار است. دور این سطل سنگی آهن کشی شده که برای بازسازی آن مسئله ای ایجاد نگردد و حفاظت شده است.

وی گفت که ما نمی توانیم برای این سطل قدیمی و تاریخی نگهبان بگیریم و متعلق به امامزاده است و نمی توانیم از لحاظ قانونی و محلی، آن را جابجا کنیم.

شفیعی اضافه نمود:

سطل تاریخی، در جایی که گذاشته شده مناسب است، اما متاسفانه مردم از آن بعنوان سطل زباله استفاده می نمایند که نباید این کار صورت گیرد و احتیاج به فرهنگ سازی دارد. البته باید با در نظر گرفتن قانون و معارضات مردمی، فکری برای حفاظت و نگهداری این اثر تاریخی صورت گیرد.

بیش از 2600 اثر تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تا به امروز بیش از 650 اثر تاریخی آن در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1887

به "سنگ باستانی روستای شوش تبدیل به زباله دان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ باستانی روستای شوش تبدیل به زباله دان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید