شاید تا به امروز آیفون خود را اشتباه شارژ می نموده اید! ، راه چاره های کلیدی برای افزایش عمر باتری

به گزارش مجله تار و سه تار، آیا تا به حال برایتان پیش آمده که دائما مجبور شوید آیفون خود را شارژ کنید، به ویژه اگر مدتی از خرید و استفاده آن گذشته باشد؟ این اتفاق به احتمال زیاد برای آن رخ می دهد که گوشی خود را اشتباه شارژ نموده اید.

شاید تا به امروز آیفون خود را اشتباه شارژ می نموده اید! ، راه چاره های کلیدی برای افزایش عمر باتری

به گزارش خبرنگاران انلاین و به نقل از روزنامه سان، باتری های قابل شارژ در آیفون های امروزی، در مقایسه با مدل های قدیمی تر، مطمئنا از عمری بیشتری برخوردار هستند، با این حال، ماندگاری آن ها به این سادگی ها هم نیست. یکی از دلایل کاهش عمر باتری های آیفون می تواند اشتباه شارژ کردن آن باشد. خیلی از کابربران آیفون شاید از شارژ صحیح باتری های این گوشی اطلاع نداشته باشند.

آیفون خود را صد در صد شارژ نکنید

مطالعات نشان داده است که شارژ باتری لیتیومی آیفون تا سقف 100 درصد، به آن آسیب می زند. این باعث کاهش طول عمر باتری می گردد و به طور کلی شارژ کمتری را به شما می دهد.

داده ها در خصوص درصد مناسب شارژ گوشی فرق دارد. به نظر می رسد بسیاری بر این باورند که 80 درصد عدد مناسبی برای شارژ گوشی های ایفون است ، زیرا هر چه از این درصد بیشتر شارژ گردد باتری گوشی احتیاج به استفاده از ولتاژ بالاتری خواهد داشت. زمانی که گوشی ها برای شارژ از ولتاژ بالا استفاده می نمایند، باتری بیشترین آسیب را متحمل می گردد.

از شارژ سریع خودداری کنید

شارژرهای سریع یا توربو وجود دارند، و اگرچه ممکن است در مواقع احتیاج ضروری به شارژ به شما یاری کند، اما به باتری گوشی شما آسیب می رساند و برای آن مفید نیست. به عبارت ساده تر، شارژ سریع انتقال تعداد وات به باتری گوشی را افزایش می دهد. این امر ولتاژ مصرفی باتری گوشی آیفون را افزایش می دهد و در عین حال گرمای آن را بالا می برد، دو عاملی که طول عمر باتری گوشی آیفون را کاهش می دهد.

البته نمی توان اهمیت شارژرهای توربوی گوشی را انکار کرد ، تنها در صورتی که باتری گوشی شما کمتر از 50 درصد شارژ داشته باشد، باید از شارژ توربو استفاده کرد.

از آیفون خود در هنگام شارژ استفاده نکنید

ممکن است استفاده از آیفون در حالی که به شارژر متصل است برای کاربر در بعضی اوقات ضرورت داشته باشد، اما این می تواند به باتری آن بسیار آسیب برساند. شواهد قانع نماینده ای وجود دارد که نشان می دهد استفاده از گوشی در زمان شارژ، نه تنها عمر باتری را کاهش خواهد داد، بلکه چرخه شارژ را نیز مختل خواهد نمود. این مورد به ویژه اگر از تلفن خود برای انجام یک بازی یا تماشای ویدیوها استفاده می کنید، بیشتر می گردد چرا که باعث افزایش پردازشو در نتیجه گرم تر شدن گوشی می گردد.

آیفون خود را خنک نگه دارید

تا جایی که می توانید باتری گوشی خود را خنک نگه دارید چرا که باعث حفظ و افزایش عمر باتری می گردد. خنک نگه داشتن باتری گوشی عملکرد کلی و طول عمر آیفون شما را نیز بهبود می بخشد. برای شارژ گوشی بهتر است گوشی آیفون را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید، شاید بهتر باشد آن را از قاب خود خارج کنید. علاوه بر این از قرار دادن گوشی خود روی داشبورد داغ یا زیر بالش هنگام خواب خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

  • دردسرهای هوای سرد برای گوشی های هوشمند | چرا سرما کارآیی باتری موبایل را کاهش می دهد؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2131

به "شاید تا به امروز آیفون خود را اشتباه شارژ می نموده اید! ، راه چاره های کلیدی برای افزایش عمر باتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید تا به امروز آیفون خود را اشتباه شارژ می نموده اید! ، راه چاره های کلیدی برای افزایش عمر باتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید