شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس به تکنولوژی هوشمندسازی سایت های پرورش میگو دست یافت خبرنگاران

به گزارش مجله تار و سه تار، نخستین نمونه ایرانی سامانه هوشمندسازی سایت های پرورش میگو از سوی یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر ساخته شد.

شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس به تکنولوژی هوشمندسازی سایت های پرورش میگو دست یافت خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، یک شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر پیروز به ساخت نخستین نمونه ایرانی سامانه هوشمندسازی سایت های پرورش میگو شده است.

تیم پنج نفره این شرکت فناور، پس از 2 سال فعالیت، توانستند سیستم هوشمندسازی سایت های پرورش میگو را تجاری سازی نمایند که هم اکنون به صورت پایلوت در سایت های منطقه رود حله این استان به کار گرفته شده است.

استفاده از سیستم هوشمندسازی، امکان افزایش تراکم و بهره وری و کاهش تلفات در استخر های پرورش میگو را به همراه دارد. این سیستم هوشمندسازی، به صورت آنلاین پارامتر های شیمیایی آب استخر ها را اندازه گیری و در اختیار پروش دهندگان قرار می دهند که با این هشدار، از نامتعادل شدن پارامتر ها و خطر مرگ و تلفات جلوگیری می نماید.

سیستم مذکور، در سه سطح تغییر آب از حالت ایده آل به غیر ایده آل و از ایده آل به خطر هشدار می دهد تا تدابیر لازم برای پیشگیری از تلفات انجام گردد. پیش از این، به طور سنتی میزان میانگینی از لارو ها را به استخر می ریختند تا از تلف نشدن آن ها اطمینان داشته باشند، اما با اجرای هوشمندسازی استخر ها می توان تغییر شاخصه های آب را ارزیابی و بر آن اساس میزان تراکم را افزایش داد.

بهینه سازی انرژی و کاهش خطرات ناشی از تغییرات ناگهانی، ثبت پارامتر های دلخواه تا مدت زمان طولانی برای بهره برداری علمی و پژوهشی، سازگاری سیستم با تجهیزات الکتریکی موجود در سایت و بهره برداری آسان بدون احتیاج به دوره های آموزشی بلند مدت از دیگر مزایای هوشمند سازی سایت های پرورش میگو است.

نمونه خارجی سیستم هوشمندسازی سایت های پرورش میگو برای مراکز متراکم مناسب است و علاوه بر هزینه بسیار بالا، احتیاجمند تغییر اساسی در تجهیزات سایت ها و تعمیر و نگهداری است که مورد استقبال پرورش دهندگان داخلی قرار گرفته است. این سیستم برای اجرا احتیاجی به تغییر تجهیزات الکتریکی سایت های پرورش میگو ندارد و با شرایط کنونی استخر های پرورش میگو در کشور سازگار است.

البته، این سیستم به شکلی روان و به زبان فارسی طراحی شده که احتیاج به آموزش ندارد و قابلیت مونوگرافیک بودن، استفاده از آن برای پرورش دهندگان با هر سطحی از سواد و تخصص را فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1488

به "شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس به تکنولوژی هوشمندسازی سایت های پرورش میگو دست یافت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس به تکنولوژی هوشمندسازی سایت های پرورش میگو دست یافت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید