فناوری ایرانی در آب معدنی طعم دار خارجی

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان ایرانی، آمولسیون چربی در آب را به یک شرکت کره ای فروخته است و این فناوری در حال حاضر برای فراوری آب معدنی طعم دار در کره جنوبی استفاده می گردد.

فناوری ایرانی در آب معدنی طعم دار خارجی

علیرضا نعیمی، عضو هیئت مدیره این شرکت مطرح نمود: حین بازدید از کره جنوبی به منظور تعریف پروژه ای در حوزه بازیافت، متوجه شدیم که یک گروه سرمایه گذاری در کره جنوبی به دنبال فناوری است که بتواند چربی ها را در آب حل نماید و از آن در صنعت مواد غذایی استفاده کند. پس از بازگشت به ایران روی توسعه این فناوری کار کردیم و نهایت پیروز به ارائه فناوری مورد نظر کره ای ها شدیم.

وی اضافه نمود: در نهایت فرمولاسیون این فناوری به شرکتی در کره جنوبی فروخته شد. این فناوری در بخش مکمل ها و مواد غذایی استفاده می گردد. در حال حاضر در کره با استفاده از این فرمولاسیون، امگا 6 و اسیدهای چرب مفید در آب حل شده و با اضافه نمودن انسانس، محصول آب معدنی طعم دار حاوی مکمل ها مفید برای بدن فراوری و به بازار عرضه می گردد.

نعیمی خاطر نشان کرد: این شرکت بعد از پیروزیت در همکاری با کره ای ها، به دنبال استفاده از این فناوری در داخل کشور است. از این رو از این فناوری برای فراوری مکمل های حاوی اسیدهای چرب و امگا استفاده کردیم و محصولی برای استفاده به عنوان مکمل غذایی فراوری کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مکمل های حاوی روغن ماهی بوی زننده ای دارند در نتیجه استفاده از آن با مشکلاتی روبرو است. این در حالی است که بعضی افراد نظیر بچه ها مبتلا به اتیسم باید از چنین روغن هایی استفاده نمایند. ما مکملی ساختیم که فاقد بوی بد بوده و در عین حال جذب بالایی دارد. به دلیل فرمولاسیون نانویی این فناوری، انحلال چربی در آب به خوبی صورت می گیرد و همچنین جذب مواد مکمل نیز با کارایی بالاتری نسبت به روش های رایج انجام می گردد.

به گفته عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان، قیمت این محصول تقریبا 50 درصد کمتر از نمونه خارجی است در حالی که جذب بهتر داشته و در عین حال بوی بد نیز ندارد.

نعیمی گفت: کار شبیه به کره ای ها را در ایران نیز می توانیم انجام دهیم. یکی از شرکت های فراورینماینده نوشیدنی در ایران پیشنهاد فراوری آب معدنی حاوی مکمل با استفاده از همین فناوری را نیز مطرح نموده که این پیشنهاد در حال آنالیز است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 964

به "فناوری ایرانی در آب معدنی طعم دار خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری ایرانی در آب معدنی طعم دار خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید