فوتبال دنیا، مخالفت گری نویل با اخراج ژوزه مورینیو و حمله تند به مدیران منچستریونایتد

به گزارش مجله تار و سه تار، فوتبال جهان- مدافع پیشین شیاطین سرخ اخراج ژوزه مورینیو را راه چاره درستی برای خروج منچستریونایتد از بحران نمی داند.

فوتبال دنیا، مخالفت گری نویل با اخراج ژوزه مورینیو و حمله تند به مدیران منچستریونایتد

به گزارش خبرنگاران، گری نویل، مفسر و کارشناس فوتبالی شبکه تلویزیونی اسکای اسپورتس در یکی از برنامه های این شبکه در واکنش به شایعه اخراج ژوزه مورینیو از سمت سرمربیگری منچستریونایتد با کسب هر نتیجه ای در بازی امشب مقابل نیوکاسل در هفته هشتم لیگ برتر گفت: صادقانه می گویم از شنیدن این موضوع خشمگین هستم. سه یا چهار سال پیش هم از اخراج دیوید مویس خشمگین بودم و خبر اخراج وی یک روز زودتر به گوش خبرنگاران رسیده بود. لوئیز فن خال نیز عصر روز بازی فینال جام حذفی انگلیس از افراد دیگر خبر اخراجش پس از این بازی را شنیده بود.

وی اضافه کرد: به این فکر می کنم که باشگاه چطور عمل می نماید. اگر خبر اخراج مورینیو پس از بازی با نیوکاسل صحت داشته باشد که ما نمی دانیم صحت دارد یا نه، مورینیو در واقع مانند مردی مرده اولدترافورد را ترک خواهد نمود و طرفداران هم به سمت اتاق هیئت مدیره خواهند رفت. این پذیرفتنی نیست. به اعتقاد من مورینیو اکنون بیشتر از هر زمان دیگری باید حمایت گردد و من به شخصه از او حمایت خواهم کرد. اگر خبر اخراج مورینیو صحت داشته باشد و خبر اخراجش یک روز زودتر رسانه ای گردیده، این رسوایی محض است. اگر این خبر صحت داشته باشد، ارزش های باشگاه منچستریونایتد کجاست؟

مدافع پیشین شیاطین سرخ در بخش دیگری از صحبت هایش اعلام کرد: در نهایت به نظرم این شرایط برای 5 یا 6 سال دیگر ادامه داشته باشد. ژوزه مورینیو یکی از بهترین مربیان دنیا است و من فکر می کنم که در این مقطع هر مربی ای در دنیا در چنین باشگاه فوتبالی که اینگونه مدیریت می گردد، به دردسر بیفتد. از دید من بس است دیگر. من واقعاً عاشق باشگاه منچستریونایتد هستم و تا زمان مرگم هم عاشق این باشگاه خواهم ماند. زندگی من منچستریونایتد است و همه چیزم را از این باشگاه دارم و به این باشگاه پشت نمی کنم اما باید بگویم اگر قرار باشد چیزی عوض گردد آن سرمربی تیم نیست و چیزی فراتر از آن باید تغییر کند.

گری نویل توضیح داد: خشمگین هستم که این خبر به بیرون درز نموده است. روزنامه نگاران هم چنین اخباری را منتشر نمی نمایند، مگر اینگه واقعاً مطمئن باشند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، ارزش های باشگاه کجا هستند؟ امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد، اما اگر درست باشد، رسوایی محض است. کار به جایی کشیده که آنها پیش از این سه سرمربی را اخراج نموده اند و اکنون این می تواند برکناری چهارمین سرمربی در طول 6 ساال باشد. باید به کسانی توجه کنید که سرمربی را انتصاب نموده اند، نه سرمربی! باید به کسانی توجه کنید که بازیکنان را می آورند و معامله ها را تحریم می نمایند. باید به کسانی توجه کنید که پول بیش از حدی به بازیکنان پرداخت می نمایند. باید به افراد صاحب قدرت در باشگاه توجه کرد.

وی ادامه داد: آنها - مدیران باشگاه - در آستانه آغاز فصل با شرح اینکه چرا مدافعان میانی مدنظر ژوزه را جذب نکردند، مورینیو را تضعیف کردند. چه کسی در باشگاه منچستریونایتد واجدالشرایط است که بخواهد به مورینیو بگوید توبی آلدرویرلد یا هری مگوایر و یا ژروم بواتنگ از مدافعان میانی فعلی منچستریونایتد بهتر نیستند؟ تنها دو نفر در باشگاه منچستریونایتد هستند که واجدالشرایط اظهار نظر فنی در این خصوص هستند که یکی سربابی چارلتون و دیگری سرالکس فرگوسن هستند، اما ما می دانیم که حتی در این زمینه از آنها هم مشاوره گرفته نشد.

اسطوره باشگاه منچستریونایتد توضیح داد: من نسبت به این خبر واکنش نشان می دهم و شاید کمی هم احساسی گردیده باشم، اما دیگر احترامی که از آن سخن می گویم، برایم معنایی ندارد. شاید شما بگویید که غیرحرفه ای رفتار می کنم، اما من باید احساساتم را در قالب یک طرفدار مطرح کنم. من کارشناس اسکای اسپورتس هستم و باید بی طرف باشم. بازی کردن و سرمربیگری در یک باشگاه فوتبال سخت است و چالش هایی را با خود به همراه دارد و تنها کاری که باید بکنید این است که مطمئن شوید که کارتان را درست انجام می دهید.

گری نویل تأکید کرد: در حال حاضر نوعی بی صداقتی در باشگاه وجود دارد و این را می گردد در تصمیماتی که در چهار یا پنج سال اخیر گرفته گردیده، دید و این از رأس باشگاه نشأت می گیرد. اگر من شخصی را استخدام می کنم و او در کارش ناموفق است، در نهایت من باید مسئولیت این ناکامی را برعهده بگیرم. من باید بایستم و بگویم که من مناسب انجام این کار نیستم. کسانی که در حال حاضر در هیئت مدیره باشگاه منچستریونایتد هستند و بر اجرای کارها نظارت دارند، حتی نزدیک به مدیریت خوب هم نیستند. آنها واجدالشرایط حضور در هیئت مدیره نیستند. آنها دارند با بزرگترین باشگاه دنیا فوتبال منیجر - یک بازی کامپیوتری - بازی می نمایند. بس است دیگر! افراد واجدالشرایط را در هیئت مدیره بگذارید.

وی در ادامه صحبت هایش گفت: شایعه اخراج مورینیو خبر بزرگی است که لو رفته و بعد از بازی نیوکاسل احتمالاً من مات و مبهوت خواهم ماند. به هر حال امیدوارم مورینیو هفته بعد هم روی نیکمت منچستریونایتد باشد. به شخصه ژوزه را دوست دارم و وقتی کنفرانس خبری او پیش از بازی با نیوکاسل - کنفرانس که تنها سه دقیقه و نیم به طول انجامید - را دیدم، ناراحت شدم و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود دوباره ناراحت خواهم شد. به چهره مورینیو در کنفرانس خبری نگاه کنید، او خسته به نظر می رسد و انگار مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. چهره او اینطور نشان می دهد که بس است دیگر!

سرمربی پیشین والنسیا توضیح داد: بازیکنان هم اینطور به نظر می رسد که ضرب و شتم گردیده اند و آنها هم خسته هستند. برخی از این بازیکنان را می شناسم و برخی از آنها واقعاً انسان های خوبی هستند. آنها بچه های بدی نیستند و اینطورنیست که بخواهد از عمد خوب برای منچستریونایتد بازی ننمایند. باشگاه می دانست که وقتی با مورینیو قرارداد می بست، چه چیزی نصیبش می گردد. ژوزه بدخلق است و می خواهد که تیمش را برای پیروزی آماده کند. باشگاه منچستریونایتد، مورینیو را در این تابستان تضعیف کرد، این در حالی است که نباید مربی تان را تضعیف کنید و این خیلی ساده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 11

به "فوتبال دنیا، مخالفت گری نویل با اخراج ژوزه مورینیو و حمله تند به مدیران منچستریونایتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، مخالفت گری نویل با اخراج ژوزه مورینیو و حمله تند به مدیران منچستریونایتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید