تور ارزان روسیه: لهستان دارایی های گازی روسیه را ضبط کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، دولت لهستان به زیر مجموعه شرکت نوواتک روسیه در این کشور دستور داده تا تمام دارایی های گازی خود را به شرکت های دولتی لهستانی واگذار نمایند.

تور ارزان روسیه: لهستان دارایی های گازی روسیه را ضبط کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، پیوتر مولر، سخنگوی دولت لهستان خاطرنشان کرد که ورشو به زیر مجموعه شرکت نوواتک روسیه در این کشور دستور داده تا دارایی های خود را به شرکت های دولتی لهستان واگذار کند. نوواتک که در فهرست تحریم های لهستان قرار گرفته است، اخیرا صدور گاز به بعضی کشور های اروپایی را از روز پنجشنبه قطع نموده است.

این مقام لهستانی گفت: امروز متئوس موراوی کی، نخست وزیر، از شرکت های دولتی تامین گاز داخلی خواست تا به سرعت و بر اساس قانون مدیریت بحران با استفاده از شبکه شرکت نوواتک شروع به عرضه گاز نمایند.

وی اضافه کرد: بر اساس دستور نخست وزیر زیر مجموعه شرکت نوواتک ملزم است تا شبکه خود را به شرکت های لهستانی واگذار نموده و از این طریق گاز به شهر هایی که گازشان قطع شده است منتقل گردد.

به گفته سخنگوی دولت لهستان، این فرایند واگذاری تاسیسات شرکت نوواتک به سرعت شروع خواهد شد. البته این مسأله بستگی به آن دارد که شاهد مقاومت از سوی نوواتک و مدیران آن ها باشیم یا خیر. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد بر اساس قانون مدیریت بحران ما می توانیم به زور متوسل شویم.

روز پنجشنبه بود که مقامات لهستانی گفتند گاز بسیاری از شهر های این کشور به خاطر توقف عرضه نوواتک قطع شده است. لهستان اخیرا 50 شرکت و شخصیت روس از جمله چند شرکت فعال در حوزه انرژی را تحریم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1995

به "تور ارزان روسیه: لهستان دارایی های گازی روسیه را ضبط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: لهستان دارایی های گازی روسیه را ضبط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید