مسمومیت دانشجویان علم و صنعت؛ از بی اطلاعی روابط عمومی دانشگاه تا آمار ضد و نقیض

به گزارش مجله تار و سه تار، مسمومیت تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در 24 ساعت گذشته تیتر بسیاری از رسانه ها شده است، خبرنگاران صحبت های افراد مختلف را که به گونه ای با این حادثه در ارتباط هستند را مورد آنالیز قرار داده تا واقعیت و جزئیات حادثه معین گردد.

مسمومیت دانشجویان علم و صنعت؛ از بی اطلاعی روابط عمومی دانشگاه تا آمار ضد و نقیض

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، ماجرای مسمومیت دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران از این قرار است که 48 ساعت قبل دانشجویان برای صرف غذا به داخل سلف خوابگاه خود مراجعه می نمایند، از آنجایی که در آن شب دوشنبه (22 مهرماه) 2 نوع غذا برای دانشجویان در نظر گرفته شده بود، تعدادی از دانشجویان جوجه کباب و بعضی دیگر تخم مرغ و سیب زمینی را انتخاب می نمایند، پس از مدتی دانشجویان دچار درد شدید از ناحیه شکم شده و توسط ماموران امدادی اورژانس به بیمارستان منتقل می شوند.

حجازی: هیچ یک از دانشجویان علم و صنعت مسموم نشده اند

در اولین واکنش به این خبر بعد از یک شب مسمومیت دانشجویان و انتشار خبر آن از سوی رسانه های کشور، سید جواد حجازی مدیر روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران در مصاحبه با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران گفت: رسانه هایی که این خبر را منتشر کرده اند اعلام نمایند دانشجویان این دانشگاه اگر دچار مسمومیت شده اند در کدام درمانگاه یا بیمارستان بستری هستند.

حجازی ادامه داد: در حال حاضر دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران در سلامت کامل به سر می برند و هیچ کدام دچار بیماری یا مسمومیت نشده اند.

حادثه مسمومیت دانشجویان درست است

اما از سوی دیگر معید مهدیان دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره مسمومیت دانشجویان این دانشگاه گفت: حادثه مسمومیت دانشجویان درست است و در حال حاضر حدود 90 دانشجوی دختر و نزدیک به 120 دانشجوی پسر در 48 ساعت گذشته دچار مسمومیت شده اند که توسط 5 خودروی اورژانس اتوبوسی به بیمارستان های الغدیر و امام حسین (ع) منتقل شدند.

وی اضافه نمود: با اعتراض دانشجویان امروز چهارشنبه 24 مهرماه با دستور رئیس دانشگاه کمیته ای برای آنالیز موضوع در حال برگزاری است که همه معاونان و مدیران دانشگاه به همراه پیمانکار و شورای صنفی در این جلسه حضور دارند.

مهدیان در پاسخ به این سوال که سابقه فعالیت پیمانکار غذای دانشجویان چند سال است، ادامه داد: پیمانکار غذای دانشجویان نزدیک به 5 سال است در دانشگاه سابقه دارد.

در حال پیگیری و آنالیز موضوع مسمومیت دانشجویان هستیم

روزبه قوسی مدیر امور دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در گفت وگوی تلفنی با خبرنگاران درباره جزئیات مسمومیت دانشجویان این دانشگاه گفت: در حال حاضر نمی توان درباره مسمومیت دانشجویان اظهار نظر کرد و اکنون در حال پیگیری و آنالیز موضوع مسمومیت دانشجویان هستیم تا علت واقعی موضوع را تعیین کنیم.

تغییر ناگهانی موضع روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران

ساعتی قبل مدیر روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران توضیحاتی را درباره خبر مسمومیت دانشجویان که روز گذشته به نقل از وی منتشر شده بود ارسال کرد.

در متن این توضیحات آمده است: در پی تماس خبرنگار خبرنگاران با رئیس روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران در روز گذشته (98/7/23) جهت پیگیری خبر منتشره توسط خبرگزاری مهر، مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران، به ایشان اعلام شد تا این لحظه (حدود ساعت 14) اطلاعات یا مستنداتی مبنی بر مسمومیت و بستری یک یا چند دانشجو به روابط عمومی واصل نشده است، لذا لازم است برای اطلاع از صحت و سقم این خبر از معاونت دانشجویی دانشگاه کسب اطلاع کرده و یا از منتشر نمایندگان خبر، جزئیات بیشتری همچون اعلام وعده غذایی مسموم یا محل بستری شدن احتمالی دانشجویان پرسیده شود تا بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم که متاسفانه علیرغم توضیحات و تاکیدات، آن خبرگزاری غیرحرفه ای عمل کرده و از قول اینجانب عنوان داشته است که هیچ کدام از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، دچار بیماری یا مسمومیت نشده اند که بدینوسیله این عبارت تکذیب می شود. البته صدای وی در خبرگزاری موجود است که در صورت لزوم ارایه می شود.

مسمومیت 70 نفر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علم و صنعت

از سوی دیگر پیمان صابریان، مسؤول اورژانس تهران درباره مسمومیت دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علم و صنعت گفت: دقایقی پس از حادثه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 3 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند به طوری که 70 نفر از دانشجویان دارای علائم مسمومیت بودند که به وضعیت آنها رسیدگی شد، به طوری که 11 نفر آنها بستری و 59 نفر آنها در محل درمان شدند.

به گفته مسؤول اورژانس تهران، مسؤولان دانشگاه بیان کردند دلیل مسمومیت مصرف مواد غذایی ناسالم بوده است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت ایران دلیل اختلاف در آمار دانشجویان مسموم را عدم مراجعه اولیه به درمانگاه دانشگاه بیان کرد و گفت: در وهله اول دانشجویان فکر می کردند موضوع خیلی جدی نیست.

خبرنگاران خبرنگاران، بارها به جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت برای پیگیری خبر مسمومیت دانشجویان این دانشگاه تماس گرفتند که البته پاسخی دریافت نکردند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 429

به "مسمومیت دانشجویان علم و صنعت؛ از بی اطلاعی روابط عمومی دانشگاه تا آمار ضد و نقیض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسمومیت دانشجویان علم و صنعت؛ از بی اطلاعی روابط عمومی دانشگاه تا آمار ضد و نقیض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید