معاهده تجاری جدید آسیا، 2020 امضا می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، تایلند خاطرنشان کرد، کشورهای جنوب شرق آسیا متعهد شده اند تا فوریه 2020 معاهده ای را به امضا برسانند که می تواند بزرگ ترین بلوک تجاری دنیا را شکل دهد.

معاهده تجاری جدید آسیا، 2020 امضا می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، انگیزه جدید برای دستیابی به توافق از جنگ تجاری آمریکا-چین گرفته شد؛ اختلافی که رشد مالی منطقه ای را به پایین ترین حد در پنج سال گذشته رساند.

  • مدودف: ایده آمریکا در جنوب شرق آسیا موجب تضعیف آسه آن می گردد

وزارت خارجه چین پس از دیدار لی کچیانگ، نخست وزیر پکن با رهبران جنوب شرق آسیا اظهار داشت: دستیابی به نتیجه فوری از مذاکرات مشارکت مالی جامع منطقه ای (آرسی ای پی) بنیان یکپارچگی مالی شرق آسیا را رقم خواهد زد.

با این حال نارندرا مودی، نخست وزیر هند در جمع رهبران جنوب شرق آسیا حتی به این مشارکت اشاره هم نکرد و در عوض روی سخنش به بازنگری در توافق تجاری موجود میان آسه آن و هند بود. او حتی در پیغام های توییتری پس از نشست با رهبران تایلند و اندونزی هم به این موضوع اشاره ای نکرد.

در بیانیه نهایی نشست مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آسه آن که در بانکوک برگزار گردید، آمده است: این گروه متشکل از 10 کشور از تعهد برای امضای توافق شراکت مالی جامع منطقه ای در 2020 استقبال نموده است. این مساله به شراکت گسترده و مهم برای یک سیستم باز، جامع و مبتنی بر تجارت بین المللی و گسترش زنجیره ارزش ها می انجامد.

کشورهای شرکت نماینده امیدوارند که دست کم بتوانند توافق موقتی را دوشنبه 13 آبان اعلام نمایند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در همین حال، وزیر تجارت تایلند امروز اظهار داشت: گفت وگوها برای توافق روی بزرگ ترین بلوک تجاری قطعی شده است و اواخر امروز موفقیت در این باره اعلام می گردد. هندوستان نیز در انتشار این بیانیه حضور دارد و به صورت مشترک بیانیه را اعلام می کنیم. امضای این توافق سال آینده میلادی خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 486

به "معاهده تجاری جدید آسیا، 2020 امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاهده تجاری جدید آسیا، 2020 امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید