معشوقه کشی در مهمانی

به گزارش مجله تار و سه تار، امیر، مهندس جوانی است که دلدادگی از او یک عاشق روانی ساخت. او به یک پرستار زن علاقه مند شد و تصمیم به ازدواج گرفت اما بعد از مدتی پاسخ منفی شنید و نتوانست او را مجاب به ازدواج کند. وقتی فهمید زن پرستار دل در گرو فرد دیگری دارد، دیوانه شد.

معشوقه کشی در مهمانی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، شامگاه هفتم خرداد امسال به خانه ای در محله درکه تهران رفت و در جشنی که دختر جوان هم در آن حضور داشت، درگیر شد و با ضربه های چاقو دختر جوان را کشت.

در پشت صحنه یک جنایت این هفته پای حرف های قاتل عاشق نشستیم و در یادداشتی به ریشه یابی این جنایت پرداختیم.

عشقی که دو سر باخت بود

آرام و قرار ندارد. همین طور که گریه می کرد یکدفعه از کوره دررفت و چند ضربه محکم با مشت به دیوار اتاق بازپرسی کوبید که دستش زخم شد. فریاد می زد مرا اعدام کنید. وقتی عشقم زیر خاک رفته، من هم باید بمیرم.

چه کاره بودی ؟

تا همین چند هفته پیش فردی تحصیلکرده و مهندس بودم. برو و بیایی در شرکت محل کارم داشتم اما اکنون به اتهام قتل بازداشت شدم.

متاهلی ؟

چند سال قبل با دختری ازدواج کردم. اما عدم تفاهم و دخالت خانواده ها باعث جدایی مان شد.

از آشنایی با مقتول بگو.

او پرستار بیمارستانی در تهران بود. من افسردگی داشتم و برای درمان مدتی به بیمارستان محل کارش در رفت وآمد بودم که به او علاقه مند شدم. بعد از آشنایی با او حالم بهتر شد. هردو تجربه تلخ طلاق را داشتیم. او هم به من علاقه مند بود و می خواستیم با هم ازدواج کنیم.

پس چرا ازدواج نکردی ؟

اوایل موافق ازدواج بود اما بعد اخلاق و رفتارش عوض شد و پاسخ منفی داد. می گفت به من علاقه ندارد و به دروغ گفته علاقه دارد و بهتر است از او دور شوم. همین حرف ها باعث شد شک کنم پای عشق دیگری در میان است. آن قدر او را زیر نظر گرفتم که فهمیدم دل در گرو مرد دیگری دارد و عشقم به او پوچ است.

با افشای عشق یک طرفه، تصمیم به قتل گرفتی ؟

نمی خواستم او با مرد دیگری جز من ازدواج کند. در خانه ام اسید، طناب، قرص و چاقو تهیه کردم. چند بار دعوتش کردم که ترسید و نیامد. می خواستم با اسید صورتش را بسوزانم، با قرص او را بیهوش و چند روزی در خانه ام او را حبس کنم، با چاقو روی صورتش خط بیندازم و با طناب به مرگ تهدیدش کنم تا هوس ازدواج با کس دیگری را نداشته باشد اما نقشه هایم عملی نشد.

هدفم کشتن او نبود. می خواستم آسیب جسمی ببیند و نتواند با مردی جز من ازدواج کند. آن شب به او زنگ زدم تا تلفنی حرف بزنیم که ادعا کرد خانه است و حوصله حرف زدن ندارد و برای همیشه او را فراموش کنم. اما ردیابی که به خودرویش نصب کرده بودم به صدا درآمد و فهمیدم دروغ گفته و خودرویش در مقابل خانه ای ویلایی در محله درکه پارک شده که راهی آنجا شدم.

بعد چه شد؟

وقتی در زدم در باز شد و وارد شدم. خانم پرستار و مردی که رقیب عشقی ام بود در آن مهمانی بودند. او با من دعوا کرد و خواست محل را ترک کنم که قبول نکردم. از من خواست فراموشش کنم. مهمانان مرا آرام کردند و به آشپزخانه بردند. او شروع به فحاشی کرد و می خواست به زور مرا بیرون کند که چاقوی آشپزخانه را برداشتم و خراش هایی روی صورتش انداختم تا زخمی شود اما دوباره فحاشی کرد. دیوانه شدم و ضربه های بعدی را زدم که فوت شد. من هم از ترس فرار کردم.

کجا رفتی ؟

وقتی با چاقوی خون آلود بیرون زدم میوه فروشی مرا دید و به گمان این که سارق هستم به پلیس زنگ زد و کمک خواست. سوار خودرویم شدم و به بیمارستان محل کار مقتول که اولین محل آشنایی مان بود رفتم. گفتم همکارتان را کشته ام و روانی ام، بستری ام کنید. بعد به پلیس خبر دادند که با حضور ماموران، بازداشت شدم.

شنیدم خودزنی کردی.

در بازداشتگاه با تیزی دستم را زدم، سر و صورتم را به دیوار بازداشتگاه کوبیدم تا بمیرم که نشد.

خانواده مقتول را دیده ای ؟

هنوز نه اما شنیدم که مادرش برایم قصاص می خواهد.

حرف آخر؟

زودتر اعدامم کنید.

جنایت مجنون ها

محمدتقی شعبانی - بازپرس دادسرای تهران: در این پرونده متهم با یک آشنایی ساده و بدون شناخت، دلباخته زنی می شود و رفتارهای غیرمعقولی از خود بروز می دهد.

از سوی دیگر، مقتول خود پرستار بوده و در محیطی کار می کرده که از شرایط بیماری متهم آگاهی داشته است. باید موضوع را با خانواده اش در میان می گذاشت و بعد به آشنایی اش ادامه می داد.

بررسی جنایت نشان می دهد متهم به دلیل بیماری اش دچار یک جنون عاشقانه شده، تحمل شنیدن جواب منفی و دور شدن فرد مورد علاقه اش از خود را نداشته و همین باعث شده عقلانی عمل نکند و از روی عواطف و احساسات تصمیم بگیرد.

اگر از طریق پزشکی قانونی معین شود که مرتکب دارای اختلال های روانی بوده و در زمان قتل جنون داشته، حکم قصاص منتفی می شود. براساس قانون برای رفع حالات خطرناک، متهم تا بهبود وضعیتش در بیمارستان های روانی بستری خواهد شد.

از سوی دیگر چون قصاص منتفی شده، عاقله متهم باید در حق خانواده مقتول دیه را بپرداز د. در صورتی که خانواده متهم پولی برای پرداخت دیه نداشته باشند، این پول از طریق بیت المال به خانواده مقتول پرداخت خواهد شد.

برای جلوگیری از وقوع این گونه قتل ها باید زن و مردی که قصد ازدواج دارند به مشاوران خانواده مراجعه کنند تا تحت نظر آنها و هم مشورت با خانواده هایشان بتوانند یک تصمیم گیری منطقی داشته باشند.

معصومه ملکی - گروه حوادث روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1657

به "معشوقه کشی در مهمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معشوقه کشی در مهمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید