تور هلند ارزان: مهاجرت به هلند ، روش های مهاجرت به هلند

به گزارش مجله تار و سه تار، اگر در پی جدیدترین اطلاعات مهاجرت به هلند، روش های مهاجرت به هلند و جزئیات مهم هزینه مهاجرت به این کشور هستید، این مطلب را تا سرانجام بخوانید. ممکن است شما هم مانند بسیاری از ساکنان ایران در فکر مهاجرت به کشوری پیشرفته، مدرن و دلپذیر در قاره اروپا باشید و مشغول تحقیق و ارزیابی مقاصد مهاجرتی بالقوه برای این منظور هستید.

تور هلند ارزان: مهاجرت به هلند ، روش های مهاجرت به هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

اگر این طور است، بد نیست تا به جزئیات راهنمای مهاجرت به هلند نیز توجه نموده و این کشور را در اولویت های اصلی مهاجرت خود قرار دهید.

برای مهاجرت به کشور هلند و یا هر کشور دیگری در اروپا، باید دارای هدف و قصد از سفر مشخصی باشید، موردی که موجب اخذ ویزای بلند مدت اروپا و حضور شما در کشور مورد نظر می شود و می تواند در نهایت به کارت اقامت دائم و حتی حق شهفرایندی و پاسپورت دوم منتهی شود.

اگر در خصوص فرایند مهاجرت به هلند و روش های انجام آن کنجکاو هستید و دوست دارید تا از گزینه های در دسترس مهاجرتی این کشور زیبا باخبر شوید، در ادامه این مطلب خبرنگاران همراه ما باشید.

مهاجرت به هلند

هلند که به کشور گل ها معروف است، کشوری واقع در غرب قاره اروپا است که بخشی از حوزه کارائیب نیز به آن تعلق دارد. این کشور اروپایی عزو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن بوده و از 12 استان تشکیل شده است.

بعلاوه کشور هلند از سمت شرق با آلمان، از سمت جنوب با بلژیک و از شمال غربی با دریای شمال هم مرز است. بزرگترین شهرهای هلند شامل آمستردام، روتردام، دن هاخ (لاهه) و اوترخت است و شهر آمستردام مرکز این کشور محسوب می شود.

در صورتی که به عنوان یک ایرانی مایل به سفر موقتی و یا مهاجرت به هلند باشید، در هر صورتی ملزم به دریافت یکی از انواع ویزای این کشور و یا همان ویزای شنگن هستید. البته باید به خاطر داشته باشید که اخذ ویزای توریستی هلند به منزله مهاجرت به این کشور نبوده و جزو روش های مهاجرت به کشور هلند محسوب نمی شود.

این بدین خاطر است که اعتبار ویزای توریستی کوتاه مدت (حداکثر 1 ماهه تا 3 ماهه) بوده و اجازه حضور تمام وقت و بلند مدت در اروپا و حوزه شنگن را نمی دهد. از این رو بهتر است با متداول ترین روش های مهاجرت به هلند در ادامه این مطلب آشنا شوید.

روش های مهاجرت به هلند

ممکن است این طور فکر کنید که به نسبت انواع ویزای قابل اخذ از کارگزاری مخصوص سفارت هلند در تهران یعنی وی اف اس گلوبال، روش های مهاجرت به هلند وجود دارد، اما باید این موضوع را به شما بگوییم که اغلب اهداف سفر به کشور هلند از نوع موقتی و کوتاه مدت بوده و در نهایت منجر به صدور ویزای تایپ C شینگن می شود.

یعنی زمانی که به وب سایت کارگزاری مراجعه می کنید، می بینید که برای اهدافی نظیر گردشگری و توریسم، امور تجاری، بازدید اقوام و دوستان، ماموریت رسمی و دولتی، ترانزیت، شرکت در نمایشگاه و رویداد تجاری، کنفرانس و یا مسابقات ورزشی، ویزای کوتاه مدت کشور هلند به صورت سینگل (یکبار ورود) و یا مولتی (چندبار ورود) صادر می شود.

در واقع بسیاری از اهداف سفر به کشور هلند محدود و برای بازه کوتاه مدت است و در دسته روش های مهاجرت به کشور هلند قرار نمی گیرند. از این رو می توان این طور گفت که اهداف بلند مدت برای مهاجرت به هلند شامل روش تحصیلی، روش کاری و یا سرمایه گذاری در این کشور می شود.

این در حالی است که بعضی از روش های دیگر از جمله کارآفرینی و استارت آپ و یا پیوستن به خانواده نیز می تواند به اخذ ویزای بلند مدت و کارت اقامت این کشور بدل شود که در ادامه به معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به هلند

در حال حاضر، تحصیل در هلند و مهاجرت تحصیلی به این کشور راحت ترین و برترین گزینه مهاجرتی محسوب شده و هر ساله متقاضیان زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. کشور هلند دارای موسسات آموزشی و دانشگاه های پیشرفته و با کیفیتی بوده و موقعیت بسیار ایده آلی را برای مهاجرت به کشور هلند برای متقاضیان واجد شرایط ایجاد می نماید.

این درست است که زبان رسمی این کشور هلندی است، اما شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی به راحتی به زبان انگلیسی به تحصیل در رشته های متنوع دانشگاهی این کشور بپردازید.

نکته قابل توجه در خصوص مهاجرت به هلند به وسیله روش تحصیلی این است که باید پیش از اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی، برای اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنید. این نامه یک دعوتنامه رسمی از سوی موسسات آموزشی کشور هلند است که به شما اجازه درخواست ویزا و ادامه تحصیل در هلند را می دهد.

اگر مایل به مهاجرت به کشور هلند به وسیله روش تحصیلی هستید، باید شهر و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نموده و با مراجعه به وب سایت دانشگاه، از شرایط و قوانین و مدارک مورد احتیاج پذیرش تحصیلی باخبر شوید.

معمولاً شرایط و قوانین هر موسسه آموزشی با دیگری فرق دارد، از این رو بهتر است با مراجعه به بخش پذیرش، از تازهترین اطلاعات مورد احتیاجتان آگاه شوید. به طور کلی شما ملزم هستید تا مدارک زیر را آماده و ترجمه نموده و با پرداخت هزینه ادمیشن فی، برای دانشگاه ارسال کنید:

  • فرم درخواست تکمیل شده پذیرش
  • رسید پرداخت ادمیشن فی
  • اسکن پاسپورت و مدارک هویتی
  • مدرک زبان بین المللی مثل آزمون تافل و یا آیلتس
  • رزومه و برنامه تحصیلی دانشجو
  • توصیه نامه اساتید (برای مقاطع ارشد و دکترا)
  • انگیزه نامه
  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی و ریزنمرات

باید حتماً به موارد دیگری در هنگام درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه از جمله شرایط سنی و گپ تحصیلی، نمره معدل و نمره زبان مشخص شده توجه داشته باشید، چون اگر دارای حدنصاب لازم نباشید، درخواست پذیرش تحصیلی شما ریجکت خواهد شد.

چنانچه شرایط شما مورد تائید دانشگاه قرار گیرد، نامه پذیرش به صورت اینترنتی برای شما ارسال شده و شما باید در یک بازه زمانی حداکثر 6 ماهه برای رزرو وقت سفارت، انگشت نگاری و عکس بیومتریک و درخواست ویزای تحصیلی هلند اقدام نمایید.

عموماً ویزای تحصیلی شنگن از نوع مجوز بلند مدت تایپ D بوده و با اعتباری یک ساله صادر می شود، شما می توانید با دریافت ویزای تحصیلی و نامه پذیرش، در دانشگاه مورد نظر خود در کشور هلند ثبت نام نموده و کارت اقامت قابل تمدید حوزه شنگن را دریافت کنید.

به طور معمول، با ثبت نام در ترم تحصیلی تازه در هر سال، ویزا و کارت اقامت شما نیز قابل تمدید خواهد بود. یعنی اگر قصد تحصیل در دوره کارشناسی هلند را داشته باشید، می توانید برای حداکثر 4 سال در این کشور حضور داشته باشید و برای مقاطع ارشد بین 2 تا 3 سال به طور قانونی در این کشور به تحصیل و کار دانشجویی بپردازید.

بنابر قوانین دولتی، شما می توانید با فارغ التحصیلی از دانشگاه های هلند برای ویزای جستجوی کار این کشور درخواست داده و در یک بازه زمانی حداکثر 6 ماهه برای جستجوی کار تمام وقت در بازار کار این کشور اقدام کنید. هلند یکی از برترین کشورهای کار بعد از تحصیل محسوب می شود.

در نهایت، چنانچه مجموع زمان حضور شما در کشور هلند (زمان تحصیل و کار تمام وقت) 5 سال شود، امکان تبدیل کارت اقامت موقتی به دائمی وجود داشته و می توانید به عنوان یک ساکن دائمی، به زندگی و کار در کشور هلند بپردازید.

مهاجرت کاری به هلند

یکی دیگر از روش های مهاجرت به هلند، مهاجرت کاری به این کشور است. اما مهاجرت کاری نیز همچون روش تحصیلی احتیاج به دعوتنامه داشته و فرد باید پیش از اقدام برای ویزای کار هلند، از یک شرکت و یا کارفرمای هلندی جاب آفر دریافت کند.

بنابر قوانین دولت این کشور، اولویت جذب نیروی کار با شهفرایندان بومی، افراد دارای کارت اقامت دائم و شهفرایندان سایر کشورهای اروپایی است و تنها در صورت روبرو شدن با کمبود نیرو در یک زمینه و موقعیت شغلی و یا احتیاج به یک فرد متخصص (که در هلند یافت نشود) و بعلاوه پیگیری رسمی یک شرکت برای استخدام نیروی کار خارجی، امکان صدور جاب آفر وجود خواهد داشت.

اگر دارای شغل تخصص و یا حرفه مدیریتی هستید و می خواهید برای جاب آفر هلند اقدام کنید، وجود تمکن اقتصادی، مدارک دانشگاهی و مدرک زبان برای شما الزامی بوده و بدون آنها امکان درخواست جاب آفر را نخواهید داشت.

اما اگر قصد فعالیت به عنوان نیروی کار عمومی در مشاغلی نظیر نظافت و یا خدمات ساختمانی را داشته باشید، چندان مدرک تحصیلی و یا مهارت بالای زبان شما اهمیت نداشته و از شما ترجمه گواهی و مهارت های کاری، سوابق و رزومه کاری، گواهی پزشکی و عدم سوءپیشینه، سوابق بیمه و موارد این چنینی درخواست می شود.

چنانچه پیروز به دریافت جاب آفر و ویزای کار کشور هلند شوید، می توانید با هدف کار تمام وقت مهاجرت به کشور هلند را تجربه نموده و برای بازه زمانی حداقل یک تا دو سال در این کشور حضور داشته باشید.

در صورتی که کارفرما تمایل به تمدید قرارداد کاری را با شما داشته باشد، امکان تمدید مجوز کار و کارت اقامت اروپا وجود داشته و می توانید به راحتی و بدون احتیاج به ویزا، به سایر کشورهای شنگن مثل پرتغال و یا سوئد سفر کنید.

بهتر است در صورت نداشتن آشنایی با فرایند کاریابی و جستجوی موقعیت های شغلی بین المللی در کشور هلند و آماده سازی و ترجمه مدارک و تعامل موثر با کارفرمای اروپایی، از یاری و مشاوره یک موسسه معتبر اعزام نیروی کار به اروپا بهره ببرید.

شما این امکان را دارید تا بعد از گذشت 5 سال از حضور خود در کشور هلند، برای کارت اقامت دائم این کشور درخواست داده و با گذشت 3 تا 5 سال دیگر، در آزمون دولتی شرکت نموده و برای حق شهفرایندی و پاسپورت ارزشمند هلند اقدام کنید. البته برای درخواست حق شهفرایندی، احتیاج به یادگیری مهارت نسبتاً بالای زبان هلندی دارید.

در واقع، شما می توانید با هر یک از روش های مهاجرت به هلند که در اینجا گفته می شود به این کشور سفر نموده و با صرف چند سال پیروز در زمینه تحصیل و یا کار، اقامت دائم و حتی شهفرایندی این کشورها را دریافت نمایید.

مهاجرت به هلند به وسیله سرمایه گذاری

اگر دارای شرایط لازم برای استفاده از روش تحصیلی و یا کاری در این کشور نیستید، می توانید به سراغ یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور هلند یعنی سرمایه گذاری در این کشور اروپایی بروید.

برای این منظور، شما احتیاج به داشتن شرایط زیر دارید:

  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • پیروزیت در تست کامل پزشکی
  • حداقل سرمایه گذاری 1.250.000 یورویی در یک شرکت هلندی که بنابر شرایط وزارت اقتصاد از قوانین SEED پیروی کند
  • سپرده گذاری مبلغ نامبرده در یکی از بانکهای هلند و یا بانکهای اتحادیه اروپا که در هلند دارای شعبه و نمایندگی است
  • در صورتی که سرمایه گذاری شما طی 5 سال موجب ایجاد حداقل 10 شغل تازه شود و موجب ارتقاء نوآوری یک شرکت هلندی شود یا سرمایه گذار دارای حضور فعال و موثر در اعمال شرکت باشد، به سرمایه گذاری ارزش افزوده تعلق می گیرد
  • سرمایه از راه قانونی و قابل اثبات کسب شده باشد
  • برای درخواست کارت اقامت هلند اطلاعات نادرست ارائه نداده باشید
  • پیش از این به طور غیرقانونی در کشور هلند حضور نداشته باشید

این طرح و برنامه مهاجرت به هلند، با روش هایی نظیر استارت آپ و یا ویزای خویش فرما تفاوت داشته و شما به عنوان یک سرمایه گذار موثر در اقتصاد هلند به این کشور قدم می گذارید.

سایر روش های مهاجرت به هلند شامل گزینه های زیر می شود:

  • پیوستن دائمی به خانواده
  • استارت آپ و کارآفرینی
  • خدمات درمانی
  • پناهندگی

در حالت پیوستن به خانواده، شما باید دارای یک فامیل نزدیک در کشور هلند باشید که دارای موقعیت (اقامت دائم و یا شهفرایندی) این کشور بوده و از تمکن اقتصادی کافی برای اسپانسرشیپ و دعوت شما برای حضور دائمی در این کشور برخوردار باشد.

در روش استارت آپ، شما ملزم به ارائه یک ایده تجاری و یا همان بیزینس پلن تازه و قابل توجیه به این کشور بوده و باید از حداقل مدارک تحصیلی کارشناسی، مدرک زبان، سابقه کار مدیریتی و حداقل سرمایه 50 هزار یورویی برای آغاز کسب و کار تازه در این کشور برخوردار باشید.

اگر احتیاج به استفاده از خدمات درمانی طولانی مدت در کشور هلند را داشته باشید، می توانید به وسیله ارائه مدارک پزشکی و تمکن اقتصادی کافی برای مهاجرت به هلند، از تجهیزات پزشکی این کشور بهره مند شوید.

در نهایت، چنانچه دارای شرایط خطرناک زندگی در کشور مبدا باشید و مسائلی جان شما را تهدید کند، کشور جنگ زده باشد و یا دارای مشکل سیاسی جدی باشید، امکان درخواست پناهندگی و استفاده از روش انسان محبت آمیز را برای مهاجرت به هلند خواهید داشت. البته این روش سختی های خاص خود را داشته و ممکن است طی 5 تا 10 سال اول، اجازه خروج از کشور و برخورداری از مزایای یک فرد عادی دارای اقامت هلند به شما داده نشود.

هزینه مهاجرت به هلند

به طور کلی، هزینه ویزای شینگن برای متقاضیان بزرگسال معادل 80 یورو بوده و برای متقاضیان 6 تا 12 ساله 40 یورو است. این در حالی است که از متقاضیان زیر 6 سال هزینه ای برای اخذ ویزای هلند دریافت نمی شود.

اگر بخواهید از طرح پیوستن به خانواده بهره ببرید، هزینه درخواست فرد بزرگسال 171 یورو و متقاضی خردسال برای همراهی والد (57 یورو) است. هزینه درخواست ویزای تحصیلی و کارت اقامت هلند نیز 171 یورو اعلام شده است.

چنانچه بخواهید برای برنامه های نیروی کار ماهر هلند اقدام کنید، احتیاج به پرداخت 285 یورو برای درخواست و 171 یورو برای اقامت بلند مدت در این کشور دارید، در صورتی که از فارغ التحصیل دانشگاه های هلند باشید و برای ویزای جستجوی کار درخواست دهید، ملزم به پرداخت 171 یورو خواهید بود.

در صورتی که بخواهید به صورت خویش فرما برای ویزای کار هلند درخواست دهید، ملزم به پرداخت هزینه های زیر هستید:

  • هزینه درخواست: 1348 یورو
  • تغییر هدف اقامت (بعد از فرایند استارت آپ): 361 یورو
  • کارت اقامت: 361 یورو

اگر متقاضی ویزای استارت آپ و مهاجرت به هلند از این طریق باشید، هزینه درخواست شما 326 یورو خواهد بود. این در حالی است که هزینه درخواست متقاضی سرمایه گذاری در این کشور معادل 2283 یورو و برای استفاده از طرح خدمات درمانی هلند، ملزم به پرداخت 1033 یورو هستید.

بعلاوه درخواست کارت اقامت اروپا برای افراد بزرگسال 57 یورو و برای متقاضیان خردسال 6 تا 12 معادل 30 یورو است و یک هزینه 28 تا 30 یورویی نیز به وسیله کارگزاری خدمات ویزا برای انگشت نگاری و عکس بیومتریک از متقاضی دریافت می شود.

توصیه ما به شما این است که برای انتخاب برترین روش مهاجرت به کشور هلند از یک مشاوره تخصصی و کاربردی در این زمینه بهره ببرید و بدون صرف زمان، هزینه و انرژی بیش از حد، متناسب با شرایط فعلی خود، ایده آل ترین گزینه مهاجرتی را برای حضور در این کشور زیبا برگزینید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1894

به "تور هلند ارزان: مهاجرت به هلند ، روش های مهاجرت به هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: مهاجرت به هلند ، روش های مهاجرت به هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید