عودآنلاین بازار فروش عودهای خوشبوکننده

به گزارش مجله تار و سه تار، ما عودآنلاین را فراتر از یک خوشبوکننده محیط می دانیم و این موضوع را به مشتریان و مخاطبان هم انتقال می دهیم. خواص رایحه عودها فراتر از بوی خوشی است که دارند.

عودآنلاین بازار فروش عودهای خوشبوکننده

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

استارتاپ عودآنلاین توسط حسام الدین عالمیان بنیانگذاری شده است. حسام الدین متولد اردیبهشت سال 1364، در شهر شاهرود است. او دوره کارشناسی را در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی شاهرود به انتها رسانده و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت کارآفرینی در دانشگاه تهران تحصیل نموده است. حسام ورودی سال 86 در دانشکده تازه تاسیس کارآفرینی دانشگاه تهران بوده و از اولین دانش آموختگان این رشته در ایران به شمار می آید.

ایده استارتاپ عود آنلاین چطور شکل گرفت؟

عودآنلاین به واسطه احتیاج یکی از دوستانم شکل گرفت. یکی از دوستانم که در شهرستان زندگی می کرد، از من خواست که چند بسته عود تهیه و برایش ارسال کنم. آن ایام مشغله کاری زیاد داشتم و برایم سخت بود که برای خرید عود بروم اما به هر ترتیب و به خاطر دوستم رفتم.

با وجود مراجعه من برای خرید اما متاسفانه فروشگاه عودفروشی تعطیل بود. آن لحظه نه جای دیگری را می شناختم که به من نزدیک باشد و نه فرصت مراجعه به جایی مثل بازار تهران را داشتم. فروشگاه های اینترنتی معروف هم معمولا ارسالشان چند روز طول می کشید.

بنابراین باید بگویم که عود آنلاین از درخواست دوستم برای تهیه عود و جای خالی بازار این محصول در شهرستان های کشور، ایجاد شد. نکته قابل توجه این است که در بیشتر شهرها به جز تهران، تنها چند رایحه عود پرفروش عرضه می گردد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که خودم از مشتریان پروپا قرص عود هستم و سال هاست که از عود برای خوشبو کردن خانه ام استفاده می کنم.

در تجربه خرید صدها بسته عود با رایحه های مختلف متوجه این مطلب شدم که خود فروشنده ها اطلاع دقیقی در خصوص رایحه عودها ندارند و از آنجایی که نمی توان رایحه عود را از بیرون بسته تشخیص داد، خیلی ها در خرید خود از فروشگاه ها دچار اشتباه می شوند و از محصول خریداری شده راضی نیستند.

قبل از راه اندازی استارتاپ تان، مشغول چه کاری بودید؟

عودآنلاین اولین استارتاپ من نبود. من از همان سال87 که مشغول گذراندن دوره ارشد کارآفرینی بودم، مدیریت سازمان آگهی های بازارنامه، یکی از ویژه نامه های روزنامه دنیای اقتصاد را برعهده داشتم.

پس از اتمام دوره ارشد و گذراندن دوره خدمت سربازی، ایده های مختلفی را به صورت وب سایت پیاده سازی کردم، مثلا سایت بازارگردی را با هدف انجام ثبت نام آزمون های بین المللی زبان مثل تافل و GRE در سال 92 برای دانشجویان راه اندازی کردم.

از دیگر وب سایت هایی که قبل از عودآنلاین راه اندازی کردم، وب سایت واژگان زبان انگلیسی بود که هنوز هم فعال است و روزانه بیشتر از 21 هزار بازدیدنماینده از گوگل دارد. البته فواصلی از زندگی شغلی ام به کارمندی های چند ماهه در شرکت های مختلف در حوزه های برندینگ، گردشگری و توریسم گذشته است، که در نهایت همه آنها تجربیات خوبی را برای من فراهم آورده است.

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می دهد و کاربران چطور می توانند از این خدمات استفاده نمایند؟

ما در ظاهر یک فروشگاه اینترنتی برای فروش عود هستیم، ولی آنچه عودآنلاین را از رقبایش متمایز می نماید، ارائه طیف وسیعی از انواع عود است که از لحاظ رایحه ای به صورت کامل به مشتریان معرفی می گردد. ما تنها به فروش عود فکر نمی کنیم و اینکه مشتریان بتوانند بهترین رایحه مورد علاقه شان را انتخاب نمایند برای ما بسیار با اهمیت است.

ما تنها به فروش عود فکر نمی کنیم؛ انتخاب بهترین رایحه مورد علاقه مشتری هدف عود آنلاین است

به همین دلیل در عودآنلاین تمام عودها از معرفی کاملی برخوردار هستند که در ذیل هر کدام از آنها نظرات کاربران و متخصصان خود عودآنلاین نیز موجود است. ما باید بتوانیم به مشتریان، پیشنهادهای درستی بدهیم؛ پیشنهادهایی که رضایت حدبیشتری مشتریان ما را به دنبال داشته است.

ما عود را فراتر از یک خوشبونماینده محیط می دانیم و این موضوع را به مشتریان و مخاطبان هم انتقال می دهیم. خواص رایحه عودها فراتر از بوی خوشی است که دارند. حتی ما برای اولین بار، اقدام به دسته بندی عودهای خوشبو نموده ایم؛ عودهای مخصوص مدیتیشن، عودهای فنگ شویی، عودهای پاکسازی، عودهای میوه ای و… .

از چه زمانی استارتاپ خود را راه اندازی کردید؟

وب سایت عودآنلاین به نشانی oudonline.ir از اول مهرماه سال جاری راه اندازی شد. تیم ما در کارخانه نوآوری های وی مستقر است. در 2 ماه اول در دیجی کالا هم به عنوان فروشنده عود حضور داشتیم ولی ترجیح دادیم که این همکاری را سرانجام دهیم و فقط روی وب سایت و اینستاگرام عودآنلاین خدمات خود را ارائه دهیم.

سرمایه اولیه تان برای آغاز کار چقدر بود؟

سرمایه اولیه ما کمتر از 5 میلیون تومان بود.

از زمانی که استارتاپ خود را راه اندازی کردید چه تعداد کاربر از خدمات شما استفاده کردند؟

به واسطه تجربه های زیادی که در راه اندازی وب سایت و سئو داشتم، طی چند روز سایت عودآنلاین را راه انداختم و تقریبا عودآنلاین از همان ماه اول، در صفحه اول گوگل نهاده شد. فکر می کنم اولین فروش ما در همان روزهای اول راه اندازی سایت رخ داد.

تا به امروز در حدود 400 مشتری از خدمات ما استفاده نموده اند. البته تعدادی از مشتریان نیز، بیشتر از یک بار از ما خرید داشته اند که این نشان می دهد که از خدمات ما راضی هستند. در حال حاضر ما به طور روزانه بین 5 تا 10 سفارش خرید عود داریم که هم از تهران و هم از شهرستان های دیگر هستند. حتی چندین سفارش عمده هم از شهرستان های مختلف داشته ایم.

شیوه درآمدزایی تان چگونه است؟

مسلما مهم ترین مدل درآمدی ما در حال حاضر فروش عود به صورت خرده فروشی به کاربر نهایی و همین طور عمده فروشی است، ولی ما مدل های درآمدی دیگری هم مدنظر داریم که در حال برنامه ریزی برای تحقق آنها هستیم.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

اولین قدم را با راه اندازی وب سایت عودآنلاین و سئوی خیلی خوبی که روی آن انجام دادیم، برداشتیم. در 2 ماه گذشته روی پیج اینستاگرام عودآنلاین فعالیت های خیلی خوبی را آغاز نموده و سعی کردیم در کنار معرفی محصولات، به آموزش و دادن اطلاعات درست در خصوص عود، خواص رایحه عودها و … بپردازیم. یکی از مهم ترین کارهای دیگری که انجام دادیم دادن هدایایی از رایحه های مختلف به مشتریان بود.

مهم ترین چالش پیش روی شما از وقتی که کارتان را آغاز کردید، چه چیزی بوده؟

از زمانی که کار را آغاز کردیم، مهم ترین چالش هزینه ارسال سفارشات بود که به دلیل اینکه قیمت عود از 10 هزار تومان به بالاست، مشتری مجبور بود 20هزار تومان بابت هزینه ارسال بدهد که این موضوع رفته رفته با بالارفتن حجم سفارشات حل شد و الان برای حجم خرید بالای 150 هزار تومان، ارسال رایگان داریم. مورد دیگری که چالش پیش روی ماست، مسائل مربوط به مجوز بهداشت و واردات عود هستند که درصدد مرتفع کردن آنها نیز هستیم.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 689

به "عودآنلاین بازار فروش عودهای خوشبوکننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عودآنلاین بازار فروش عودهای خوشبوکننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید