نانوواکسن 3 ویروس ایدز، آنفولانزا و RSV طراحی شد ، از مرگ سالانه یک میلیارد پرنده در آمریکا تا حقیقت کاهش سطح اکسیژن در بیماران کرونایی

به گزارش مجله تار و سه تار، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

نانوواکسن 3 ویروس ایدز، آنفولانزا و RSV طراحی شد ، از مرگ سالانه یک میلیارد پرنده در آمریکا تا حقیقت کاهش سطح اکسیژن در بیماران کرونایی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

ویروس کرونا و آنفولانزا محققان را شوکه کرد

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا ویروس آنفولانزا می تواند به وسیله هوا با ذرات گردوغبار، الیاف و دیگر ذرات میکروسکوپی شیوع پیدا کند. پروفسور ویلیام ریستنپارت از گروه مهندسی شیمی گفت: این موضوع برای بیشتر ویروس شناسان و اپیدمیولوژیست ها بسیار تکان دهنده است که بجای قطرات تنفسی، ذرات گردوغبار بتوانند ویروس آنفولانزا را حمل نموده و حیوانات را بیمار نمایند.

حقیقت کاهش سطح اکسیژن در مبتلایان به ویروس کرونا فاش شد

یک مطالعه آزمایشگاهی از مدرسه پزشکی آیکان نشان می دهد کووید-19 باعث اتساع قابل توجه رگ های خونی ریه به ویژه در مویرگ ها می گردد. سندروم دیستروس حاد تنفسی کلاسیکی و التهاب ریوی منجر به آسیب رگ های خونی می گردد. سپس ریه ها با مایع پر و سفت شده و اکسیژن رسانی مختل می گردد. بسیاری از بیماران با التهاب ریه کووید-19 نشان می دهند که غلظت بسیار کم اکسیژن به طور ویژه با درجه سختی ریه مطابقت ندارد. این قطع ارتباط بین تبادل گاز و حرکت مکانیک ریه در التهاب ریه کووید-19 این سوال را ایجاد می نماید که آیا مکانیسم کاهش اکسیژن در کرونا با بیماری های حاد تنفسی کلاسیکی متفاوت است یا خیر؟

دانشمندان دومین ماسک گرافینی را نیز ساختند

گرافین برای اولین بار در سال 2004 توسط دو محقق دانشگاه منچستر استخراج شد و از آن روز به بعد تحولی را هم در دنیای علوم و هم در دنیای ما ایجاد کرد.

این ماده شگفت انگیر دارای خواص فیزیکی باورنکردنی ای از جمله نسبت استثنائی مقاومت به وزن، رسانای الکتریکی و حرارتی موثر و مهم تر از همه انعطاف پذیری بالا است. حال محققان گروه مهندسی ورسارین در انگلیس ماسک صورتی را با فیلتر بسیار قوی ساخته اند که در آن، به منظور محافظت بیشتر در مقابل باکتری های موجود در هوا و به حداقل رساندن شیوع ویروس ها از گرافین استفاده نموده اند.

باتری های جدید و کم هزینه در خدمت لوازم الکترونیک قرار می گیرند

محققان دپارتمان شیمی دانشگاه سوچو با همکاری دیگر دانشگاه ها بر کاهش هزینه فراوری فسفورن و دوام بیشتر آن تحقیق کردند. ظرفیت نظری فسفورن (ماده ای دو بعدی که حاوی یک لایه فسفر سیاه است) تقریبا هفت برابر آند هایی است که در باتری های لیتیوم-یونی استفاده می شوند.

فسفر سیاه هنگامی که در معرض هوا باشد سریعا تجزیه می گردد و در حال حاضر قیمت هر گرم آن در بازار حدود 1000 دلار است.

نانوواکسن مقابله با 3 ویروس ایدز، آنفولانزا و RSV توسعه یافت

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه پزشکی واشنگتن، راهبرد جدیدی برای طراحی واکسن ارائه کردند که می تواند ایمنی در برابر بعضی ویروس ها از جمله ایدز، آنفولانزا و کووید 19 را فراهم کند. دانشمندان با استفاده از این روش پروتئین هایی را از سطح ویروس موسوم به آنتی ژن به نانوذرات پروتئینی متصل کردند. در این رویکرد، امکان کنترل بی سابقه ای روی پیکربندی مولکولی واکسن فراهم می گردد.

نانو پوشش شیشه با خاصیت پرتو فرابنفش فراوری شد

تصاویر درختان و آسمان که در شیشه های ساختمان ها انعکاس پیدا می نماید، برای پرندگان تداعی گر زیست گاه آن ها است. از این رو، پرندگان با مشاهده این مناظر در شیشه ها به سوی پنجره پرواز نموده و با سرعت بالا به این شیشه ها برخورد می نمایند و جان خود را از دست می دهند. 360 میلیون تا یک میلیارد پرنده فقط در آمریکا به دلیل این نوع برخورد ها کشته می شوند.

چسب های لاستیکی که موجب تسریع بهبود زخم می شوند

هنگام بخیه زدن زخم ها، احتمال آسیب بافت و همچنین ایجاد عفونت از چالش های اساسی ای است که جراحان با آن روبرو هستند. حال محققان دانشگاه فنی نانیانگ در سنگاپور چسب جراحی ای را درست نموده اند که احتیاج به بخیه را کاهش می دهد و زخم ها را سریع تر بهبود می بخشد.

معمای بیولوژیکی 500 ساله لئوناردو داوینچی حل شد

گروهی از محققان موسسات مختلف اروپا نشان دادند، ساختار ماهیچه ای که داوینچی توصیف نموده بود، برای عملکرد قلب لازم است.

این مطالعه که با همکاری موسسه بیوانفورماتیک آزمایشگاه زیست مولکولی اورپا، آزمایشگاه کولد اسپرینگ هاربر، موسسه علوم پزشکی لندن، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه پلی تکنیک میلان انجام شده است به سوالی قدیمی درباره فیزیولوژی انسان پاسخ داده و منجر به درک راههای جدیدی برای درمان بیماریهای قلبی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1099

به "نانوواکسن 3 ویروس ایدز، آنفولانزا و RSV طراحی شد ، از مرگ سالانه یک میلیارد پرنده در آمریکا تا حقیقت کاهش سطح اکسیژن در بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوواکسن 3 ویروس ایدز، آنفولانزا و RSV طراحی شد ، از مرگ سالانه یک میلیارد پرنده در آمریکا تا حقیقت کاهش سطح اکسیژن در بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید