هشدار ناتو در مورد خروج نظامیان آمریکایی از آلمان

به گزارش مجله تار و سه تار، ناتو نیز در واکنش به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خارج ساختن 9500 نیروی آمریکایی از آلمان با آن مخالفت و بر اهمیت تداوم این حضور نظامی تاکید نمود.

هشدار ناتو در مورد خروج نظامیان آمریکایی از آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در اظهاراتی آلمان را به تخلف در پرداخت هایش به ناتو متهم کرد و گفت برنامه خروج نیروها را اجرایی می نماید، مگر اینکه برلین تغییر رویه بدهد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو در واکنش به این مساله گفت، حضور نظامیان آمریکایی در اروپا باعث امنیت بیشتر هر دو سوی اقیانوس اطلس می گردد.

قرار است وزرای دفاع اعضای ائتلاف ناتو امروز و فردا به بحث درباره برنامه های دونالد ترامپ در مذاکراتی به وسیله ویدیو کنفرانس بپردازند.

گیتاناس نائوسدا، رئیس جمهور لیتوانی در بیانیه ای به خبرگزاری فرانسه توضیح داد، حضور آمریکا در اروپا اساس بازدارندگی ناتو است.

او خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم بعضی از سربازانی که آمریکا برنامه جابجایی آنها از آلمان را دارد در اروپا باقی بمانند و لیتوانی شاد خواهد بود از اینکه به شکلی منظم میزبان سربازان آمریکایی باشد.

منتقدان این اقدام ترامپ می گویند که خروج این نظامیان از آلمان باعث تضعیف تعهد واشنگتن به دفاع از اروپا به علاوه قابلیت آن در حفظ نفوذش در خاورمیانه و آفریقا خواهد شد.

جاسیک چاپوتوویچ، وزیر امور خارجه لهستان در کنفرانس خبری مشترکی با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اظهار کرد، دولت وی نیز درباره مساله افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در لهستان مذاکراتی را داشته اما این دو مساله از هم مجزا هستند.

او ادامه داد: من میخواهم تاکید کنم که این مذاکرات با آمریکا هیچ ارتباطی با اعلامیه اخیر واشنگتن درباره حضور یا کاهش نظامیانش درآلمان و همچنین روابط آمریکا و آلمان ندارد.

او ادامه داد: موضع ما این است که حضور نیروهای آمریکایی در آلمان همچنین در خدمت امنیت ما هم هست. ما میخواهیم که این حضور نظامی آمریکا در آلمان ادامه یابد.

در عین حال دبیر کل ائتلاف ناتو عنوان نمود، هیچ چارچوب زمانی یا طرح محکمی برای پیشنهاد دونالد ترامپ در مورد خارج ساختن 9500 سرباز آمریکایی از آلمان مورد توافق قرار نگرفته است. این صحبت او حاکی از این است که شاید در صورت موافقت برلین با افزایش بودجه نظامی خود این طرح ملایم تر گردد.

استولتنبرگ خاطر نشان کرد: هنوز مشخص نشده که چطور این تصمیم ترامپ اجرایی گردد.

او گفت، انتظار تداوم مصاحبه درباره این موضوع طی اجلاس دو روزه وزرای دفاع ناتو در امروز و فردا صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 971

به "هشدار ناتو در مورد خروج نظامیان آمریکایی از آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ناتو در مورد خروج نظامیان آمریکایی از آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید