هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها ، مسافرها مراقب بارش باران و برف باشند

به گزارش مجله تار و سه تار، کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها تا سرانجام هفته در بیشتر منطقه ها کشور اطلاع داد و نسبت به شدت بارش ها در نیمه غربی کشور و بلندی ها و دامنه های البرز هشدار داد.

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها ، مسافرها مراقب بارش باران و برف باشند

به گزارش خبرنگاران، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش ها در شمال غرب و غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های غربی البرز با رگبار و رعدو برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است که در منطقه ها کوهستانی به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در منطقه های از جنوب غرب، جنوب سیستان و بلوچستان، بلندی های کرمان، بلندی های شرقی البرز، رگبارهای پراکنده پیش بینی شده است.

رفیعی با تاکید بر اینکه فردا اول فروردین ماه سامانه بارشی در بیشتر منطقه ها کشور فعال است، شرح داد: شدت بارش ها در حد هشدار نارنجی فردا در نیمه غربی کشور و بلندی ها و دامنه های البرز پیش بینی شده است که این شرایط سبب بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید، لغزندگی جاده ها می گردد.

وی گفت: وزش باد شدید از فردا اول فروردین تا روز پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب، استان های واقع در نیمه جنوبی البرز تداوم دارد و سرعت وزش باد سبب کاهش دید افقی و خیزش گردوخاک در منطقه ها مستعد می گردد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور، مرکز و استان های واقعی در نیمه جنوبی البرز کاهش محسوس دما پیش بینی شده است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس دما شامل منطقه ها شرق و شمال شرق می گردد. بعلاوه روزهای پنجشنبه و آدینه سواحل دریای خزر با افزایش دمای 6 تا 8 درجه روبرو می شوند.

وی گفت: فردا خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم می گردد. از چهارشنبه تا آدینه نیز نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان این شرایط را دارند که ضرورت دارد تا صیادان نسبت به این شرایط و افزایش ارتفاع امواج احتیاط لازم را داشته باشند.

به گفته رفیعی، آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است که در بعضی از ساعت ها وزش باد را دارد. بیشنیه دمای مرکز 21 درجه گزارش شده است. فردا تهران بارش دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2152

به "هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها ، مسافرها مراقب بارش باران و برف باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها ، مسافرها مراقب بارش باران و برف باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید