هفته کتاب تنها یک هفته نیست و باید هر روز ما با کتاب باشد

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کهگیلویه وبویراحمد، محمدعلی پیرسبزی در حاشیه این بازدید با تبریک هفته کتابخوانی گفت: اعتقاد مار بر این است که هفته کتاب تنها یک هفته نیست و باید هر روز ما با کتاب باشد.

هفته کتاب تنها یک هفته نیست و باید هر روز ما با کتاب باشد

وی با بیان اینکه برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی باید مبتنی بر کار فکری و برنامه ریزی باشد اضافه کرد: این شکل برنامه ریزیی ها نباید محدود به فیزیک کتابخانه باشد بلکه باید در راستای رشد و تقویت فرهنگ مطالعه در بین همه جامعه و مردم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه های هفته کتاب در استان اعلام نمود: معرفی و تجلیل از منتخبین جایزه دوسالانه کتاب استان، رونمایی از تازه های نشر در سراسر استان، اهداء و توزیع رایگان کتاب و برنامه متنوعی بویژه در بستر فضای مجازی در همه شهرستان ها و مرکز استان توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر از مدیرکل ارشاد استان گفت: در هفته کتاب سال جاری با شعار دانایی و مانایی، بیش از 1000 برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان در فضای مجازی و به وسیله شبکه های اجتماعی در حال برگزاری است.

یاسر رحیمیان توضیح داد: نشست کتابخوان و معرفی کتاب در فضای مجازی، مسابقات کتابخوانی مجازی، مسابقات نقاشی مجازی، قصه گویی و قصه خوانی، بازنمایی آثار و منابع کتابخانه ای و فراوری محتوا و معرفی خلاصه منابع نمایشگاه در فضای مجازی، جلسات مشاوره کتاب و راهنمایی مطالعاتی اعضا در فضای مجازی، برگزاری کارگاه های آموزش نقاشی، خوشنویسی و مهارت مطالعه در فضای مجازی، معرفی تصویری کتاب کودک، کارگاه آموزش کاردستی، پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی از جمله برنامه های فرهنگی در ایام هفته کتاب است. این برنامه ها از روز شنبه 24 آبان به مدت یک هفته در سطح استان و توسط کتابداران پرتلاش کتابخانه های عمومی در حال برگزاری است.

رحیمیان اضافه کرد: برگزاری نشست های تخصصی رمان، نشست شاهنامه خوانی و متل خوانی محلی به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و مشارکت چند استان مختلف از شاخص ترین برنامه های هفته کتاب بود که به نحو مطلوبی در فضای مجازی برگزار گردید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1260

به "هفته کتاب تنها یک هفته نیست و باید هر روز ما با کتاب باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته کتاب تنها یک هفته نیست و باید هر روز ما با کتاب باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید