وزارت خارجه چین: دخالت در امور سیاسی داخلی کشورهای دیگر هرگز دیپلماسی ما نبوده است

به گزارش مجله تار و سه تار، سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد دخالت در امور سیاسی داخلی کشورهای دیگر هرگز دیپلماسی چین نبوده است.

وزارت خارجه چین: دخالت در امور سیاسی داخلی کشورهای دیگر هرگز دیپلماسی ما نبوده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین 10 ژوئن (21 خرداد) در نشست خبری که در پکن برگزار شد گفت: دخالت در امور سیاسی داخلی کشورهای دیگر هرگز دیپلماسی چین و برتری کشور نبوده است.

براساس گزارش ها، پژوهشگاه سیاست راهبردی استرالیا با انتشار گزارشی گفت: بخش های مرتبط چین از طریق هزاران سازمان مختلف به جمع آوری اطلاعات پرداخته و نیز سعی در نفوذ بیشتر در میان جامعه چینی ها در خارج از چین و نخبگان خارجی دارند، تا به این ترتیب منافعی برای خود ایجاد کنند.

در پاسخ به پرسش های مربوط، هوا چون یینگ گفت: این شخصیت استرالیایی با انتشار مقاله اشاره کرده است که این پژوهشگاه در طولانی مدت از پشتیبانی مالی دولت آمریکا و فروشندگان اسلحه آن کشور برخوردار بوده و همواره علاقه مند به جنجال سازی درباره چین است و در ضدچینی بودن همواره پیشگام است. چین همواره به اصل احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگران پایبند است و بر همین اساس روابط خود را با دیگر کشورها توسعه می دهد. دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر هرگز دیپلماسی چین نبوده و نشان برتری ما نیز نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 988

به "وزارت خارجه چین: دخالت در امور سیاسی داخلی کشورهای دیگر هرگز دیپلماسی ما نبوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه چین: دخالت در امور سیاسی داخلی کشورهای دیگر هرگز دیپلماسی ما نبوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید