پویش کرونای دیده نشده ها برای حل مسائل مشاغل آسیب دیده راه اندازی شد

به گزارش مجله تار و سه تار، به همت اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی برای رساندن صدای صاحبان مشاغل آسیب دیده به مسئولان و ارائه راه حل مناسب کارشناسی برای حل مسائل این اقشار، پویش کرونای دیده نشده ها راه اندازی شد.

پویش کرونای دیده نشده ها برای حل مسائل مشاغل آسیب دیده راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی برای رساندن صدای اقشار مستضعف به مسئولان و ارائه راهکار مناسب کارشناسی برای حل مسائل این اقشار، پویش کرونای دیده نشده ها را راه اندازی کرد.

این اتحادیه دانشجویی هچنین در فراخوانی خطاب به عموم مردم و تشکل های انقلابی تاکید کرد:

این روزها که ویروس کرونا در حال جولان دادن و قربانی دریافت از تمامی اقشار جامعه است، شاهد آن هستیم که قشرهایی در جامعه وجود دارند که علی رغم اطّلاع از خطرات این ویروس مرگبار، چاره ای جز بی توجهی به آن ندارند؛ چراکه قرنطینه خانگی برای آن ها حکم مرگی تدریجی دارد. مرگی که بی پولی و گرسنگی عامل آن است.

کارتن خواب ها، بچه ها کار، زباله گردها، دست فروش ها، پیک موتوری ها، کارگران روزمزد و کولبران کردستان و بی گازهای سیستان و سیل زده های کرمان و ده ها قشر دیگر از جمله این گروه ها هستند. اقشاری که نه صدایشان به جایی می رسد و نه از سمت نهاد یا ارگانی حمایت کافی می شوند. افرادی که اتفاقات جامعه برایشان اهمیتی ندارد، چرا که احساس می کنند کسی آن ها را به شمار نمی آورد! دیده نشدن، فراموش شدن و بی صدایی، یکی از عمده مسائل این مستضعفین حقیقی جامعه است.

هر چند دولت برای جلوگیری از فشار اقتصادی به اقشار مختلف تمهیداتی اندیشیده، اما متاسفانه بیشتر افراد و گروه های نام برده مشمول وام ها و یاری های دولت نمی شوند. شاهد این ادعا حضور مستمرّ این اقشار در نواحی مختلف شهرها، آن هم بعد از خانه نشینی اجباریست!

لذا پویش کرونای دیده نشده ها در نظر دارد با همکاری گروه های مختلف مردمی و دانشجویی، جهت شنیده شدن صدای این اقشار و پیگیری مسائل آن ها تا حل مسئله، چند حوزه کاری را تعریف کند:

1- انعکاس صدای افرادی که دولت و دستگاه های حاکمیّتی، آن ها را نادیده گرفته اند.

2- مطالبه عمومی برای پیگیری راهکار های موجود؛ أعمّ از اعطای وام های مناسب برای اقشار درگیر، یارانه کافی برای مدت زمان مناسب به دهک های پایین، کارت های خرید حمایتی، تعویق و بخشش های اقتصادیاتی و... .

3- ارائه راهکار مناسب کارشناسی برای حل مسائل این اقشار.

4- پیگیری وعده هایی که بخش های مختلف خصوصاً دولت به اقشار مختلف داده اند و اطمینان از به ثمر رسیدن این وعده ها.

همچنین این پویش از عموم مردم تقاضا دارد در صورت اطلاع از وجود افرادی که زندگی و کسب و کارشان بعد از همه گیری کرونا ضربه جدّی خورده است، با ارسال اطلاعات لازم اعم از فیلم و عکس به آیدی @Edalatkhahi-Admin در پیام رسان تلگرام ما را در راستای انعکاس صدای این اقشار و ایجاد مطالبه عمومی جهت حل مسائل آن ها یاری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 835

به "پویش کرونای دیده نشده ها برای حل مسائل مشاغل آسیب دیده راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش کرونای دیده نشده ها برای حل مسائل مشاغل آسیب دیده راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید