پیشرفت 35 درصدی مرمت عمارت شتر گلو ماهان

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از پیشرفت 35درصدی مرمت و بازسازی عمارت تاریخی شتر گلوماهان اطلاع داد.

پیشرفت 35 درصدی مرمت عمارت شتر گلو ماهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه عملیات مرمت عمارت شتر گلوماهان از ابتدای آبان ماه سالجاری شروع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این عملیات مرمتی 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با اشاره به اینکه فرایند مرمت عمارت شتر گلو ماهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است، اضافه نمود: تاکنون مرمت پشت بامها و بازسازی بخشی از تزئینات داخلی و همچنین ساخت دربهای چوبی این عمارت انجام یافته است.

فرخی با بیان اینکه پیش بینی می گردد تا 6 ماه آینده عملیات مرمت عمارت شتر گلوماهان به خاتمه برسد، توضیح داد: با خاتمه یافتن این طرح مرمتی، بافت تاریخی ماهان رونقی دوباره خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه عمارت شتر گلو ماهان از آثار منحصر به فرد دوره قاجاریه و نمونه ارزشمندی از معماری ایرانی و اسلامی است، اضافه نمود: تزئینات گچ بری این بنا بسیار زیبا و منحصربفرد است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان توضیح داد: بعد از خاتمه فعالیت های مرمتی، از این بنای تاریخی با کاربری گردشگری بهره برداری خواهد شد.

فرخی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری برای مرمت و بهره برداری از عمارت شترگلوی ماهان یک میلیارد تومان برآورد شده است، بیان نمود: بدون شک سرمایه گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه ساز ایجاد اشتغال و بهره گیری مناسب از ظرفیت ها و پتاسیل های تاریخی استان خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 81

به "پیشرفت 35 درصدی مرمت عمارت شتر گلو ماهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 35 درصدی مرمت عمارت شتر گلو ماهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید