چگونه با همسر خود صمیمی تر شویم؟

به گزارش مجله تار و سه تار، در بعضی از زمان ها زوج ها احتیاج به کمی فاصله از یکدیگر دارند که این اتفاقی طبیعی است؛ ولی حفظ این فاصله در طولانی مدت منجر به سردی بین زوج ها می گردد که به هیچ وجه طبیعی و عادی نیست. خبرنگاران زندگی با مواردی که می تواند به گرم تر و صمیمی تر شدن رابطه شما یاری کند، می پردازد. زندگی مشترک را فرصتی برای با هم بودن بدانید و اجازه ندهید حتی یک روز دیگر هم به حال بد بگذرد.

چگونه با همسر خود صمیمی تر شویم؟

1. صبح ها زودتر بیدار شوید

قبل از سرکار رفتن همسرتان بیدار شوید و صبحانه را با هم میل کنید. قبل از جدا شدن از یکدیگر تا زمان شام، باهم وقت بگذرانید. برنامه روزانه تان را با هم آنالیز کنید، برای شام اتفاق نظر پیدا کنید و برای مواردی که به نظر پیش و پا افتاده می آید وقت بگذارید؛ زیرا این صحبت ها زمینه ای برای گفت و گوهای عمیق تر است. صبح ها را از دست ندهید و برای آغاز یک روز خوب با همسرتان کوشش کنید. لازم به ذکر است که این کوشش ها می بایست دو طرفه باشد ولی علت کسی در این مورد کوتاهی می نماید را بر بی توجهی نگذارید. شاید او شخصیتی درون ریز دارد به میزان شما از سردی رابطه اذیت می شود ولی توانایی حل موضوع را در خود نمی بیند.

2. بدرقه و پیشوازی

الف) بدرقه: وقتی همسرتان به سر کار می رود به بدرقه کردن او بروید. توجه کنید که همه اعمالی که انجام می دهیم ابراز محبت و احترام به شخص مقابل است. بنابراین نباید سر همسرتان منت بگذارید و انتظار پاسخ در همان لحظه را داشته باشید. مطمئن باشید رفتارهای محبت آمیز شما در یاد همسرتان می ماند و برای برترین پاسخ کوشش می نماید.

ب) پیشوازی: می توانید تمام استرس و هیاهوی روزانه همسرتان را در چند دقیقه از یادش ببرید و با حالی خوش ادامه شب خود را بگذرانید. این کار را بهتر است با پیشوازی در بدو ورود همسرتان به خانه انجام دهید. پیشوازی می تواند یک سلام و خسته نباشید گرم، همراه با جملات محبت آمیز باشد یا یک فنجان چای 2 نفره.

3. برای یکدیگر یادداشت بگذارید

همه حرف هایتان را حضوری یا تلفنی به یکدیگر نگویید. مزه تمام لحظات شیرین را در زندگی مشترک با همسرتان تجربه کنید. گاهی احتیاج است صحبت هایتان را در کاغذ یادداشت کوچکی بنویسید و روی میز آرایش یا میز تلویزیون بگذارید.

4. ساعت های دو نفره را از دست ندهید

اگر فرزند دارید نباید از ساعت های دو نفرتان چشم پوشی کنید. بهتر است ساعت خواب فرزندان را طوری تنظیم کنید که بعد از خواب آنها بتوانید ساعاتی را با همسرتان خلوت کنید. توجه کنید که در حضور فرزندان می توانید با همسرتان مهربان باشید ولی زیاده روی نکنید؛ زیرا موجب بلوغ زودرس در فرزندان می شود.

در این باره بخوانید:

چگونه رابطه سمی و سالم را از یکدیگر تشخیص دهیم

چگونه سر بچه ها داد نزنیم؟

5. موفقیت های کوچک را هم جشن بگیرید

جشن گرفتن به معنای دعوت دوستان و فامیل ها نیست. جشن ها را می توانید دو نفره یا با فرزندانتان بر پا کنید. شاید بخواهید شام مورد علاقه را درست کنید یا فیلم دلخواهتان را دیدن کنید تا شبی به یاد ماندنی داشته باشید.

6. به علایق و سلایق یکدیگر اهمیت دهید

خیلی واضح و روشن به علایق و سلایق همسرتان اهمیت دهید. بگذارید او متوجه توجه شما به ریزترین جزییات شود و بداند که همه چیز را درباره او به یاد دارید. برای صحبت کردن و نگاه کردن به یکدیگر مانند اویل دوران آشنایی ذوق داشته باشید و احساسات خود را سرکوب نکنید.

منبع: هاف پست

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1707

به "چگونه با همسر خود صمیمی تر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با همسر خود صمیمی تر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید