نگاهی با وضوح بالا به کوه معروف شده به وسیله ارباب حلقه ها

به گزارش مجله تار و سه تار، فضانوردی در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) این عکس خیره کننده را مستقیماً بر فراز کوه رواپهو در نیوزیلند گرفته است که بیشتر به عنوان کوه Doom در سه گانه فیلم اربابان حلقه ها شناخته می گردد.

نگاهی با وضوح بالا به کوه معروف شده به وسیله ارباب حلقه ها

در این منظره واقعاً منحصر به فرد، این فضانورد در ISS از دوربین Nikon D5 و لنز 1150 میلی متری استفاده کرد تا در لحظه ای که فضاپیما مستقیماً بالای کوه Ruapehu قرار داشت، عکسی زیبا بگیرد.

در زمان گرفته شدن عکسِ، فضانورد فاصله 264 مایلی از زمین داشت.

کوه رواپهو، بلندترین کوه جزیره شمالی نیوزلند با ارتفاع 2197 متر و یک آتشفشان فعال دارد. این عکس در سال 2021 گرفته شده است اما در 18 سپتامبر منتشر شده است.

در نزدیکی قله، دریاچه ای معروف به Te Wai a-moe در زبان بومی مائوری، قرار گرفته است که به وسیله یک سیستم گرمابی در آتشفشان گرم می شود.

پس از دوره ای از خواب که به سال 2011 بازمی شود، فعالیت های آتشفشانی در رواپهو در سال 2022 با رسیدن دمای آب در حدود 40 درجه سانتیگراد به اوج خود رسید.

ناسا دومین عکس از آتشفشان زیر آب را منتشر کرد

تصویر دیگری از یک آتشفشان، آن هم در منطقه اقیانوس آرام، این هفته به وسیله ناسا منتشر شد، اما این بار در واقع بخار آب از آن خارج می شود. این آتشفشان زیر آب، نزدیک به کوه دریایی هوم رید در جزایر مرکزی تونگا، قرار گرفته است که دارای بالاترین تراکم آتشفشان های زیر آب در دنیا است و در 10 سپتامبر یکی از آن ها از خواب بیدار شد.

پس از فوران آتشفشان زیر آب، جزیره جدیدی تشکیل شد. تخمین زده می شود که این جزیره بیش از 24000 متر مربع پیشرفته باشد و در جنوب غربی لایت آیلند، در شمال شرقی واقع شده است.

جزایر ایجاد شده به وسیله آتشفشان های زیردریایی اغلب کوتاه مدت هستند، اگرچه گاهی اوقات برای سال ها باقی می مانند. Home Reef چهار دوره فوران ثبت شده داشته است، از جمله رویداد های 1852 و 1857. جزایر کوچک به طور موقت پس از هر دو رویداد شکل گرفتند، و فوران های سال 1984 و 2006 جزایر زودگذر با صخره هایی با ارتفاع 50 تا 70 متر را ایجاد کردند.

مقصد فرودو

هواداران ارباب حلقه ها کوه رواپهو را بیشتر به عنوان کوه موردورز Doom بشناسند، مکانی که فرودو و ساموایز برای رسیدن به آن سفری سخت را طی کردند تا بتوانند حلقه را نابود نمایند.

صخره های دندانه دار و آتشفشان فعال، پس زمینه وهم آلودی را برای سه گانه اربابان حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون ایجاد کردند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2074

به "نگاهی با وضوح بالا به کوه معروف شده به وسیله ارباب حلقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی با وضوح بالا به کوه معروف شده به وسیله ارباب حلقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید