کارشناسان: سرکوب مهاجران اشتغال و دستمزد آمریکا را تهدید می کند

به گزارش مجله تار و سه تار، نتیجه حذف مهاجران از کاهش اشتغال، کاهش دستمزد، لغو سرمایه گذاری و حذف خدمات ارزان برای جامعه و آمریکایی هاست.

کارشناسان: سرکوب مهاجران اشتغال و دستمزد آمریکا را تهدید می کند

بسیاری کارشناسان و اقتصاددانان آمریکایی سرکوب مهاجران را به ضرر اقتصاد و اشتغال در آمریکا می دانند.

مقامات آمریکایی یک مهاجر غیرقانونی 20 ساله در کافه و شیرینی پزی کن پن روستیک سن دیه گو را پیدا کرده و او را اخراج کردند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ماه آوریل نیز یک کارخانه در نزدیکی نبراسکا خط تولید پروسس سیب زمینی خود را به دلیل دیپورت بسیاری از کارگران مهاجر خود از دست داد. این فرایند باعث کاهش تولید و افزایش درآمدهای این کارخانه شد. یک رستوران در نیویورک نیز در ماه آگوست به سرنوشت مشابهی مبتلا شد.

کشاورزان نیز می گویند محصولات کمتری را می کارند، آنها این روزها از دستگاه های اتومات و مکانیزه بیشتری استفاده می کنند که باعث تخریب بخش بیشتری از محصولات زراعی می شود. از طرفی بخش بیشتری از محصولات زراعی در مزارع در زمین های کشاورزی می پوسند. از طرفی بسیاری از آنها در فروش محصولات مشکل دارند و دلیل آن را کمبود کارگر مهاجر می دانند.

نرخ رشد تولد در آمریکا رو به کاهش است و این موضوع شرایط نیروی کار را بدتر می کند. از طرفی سیاست های دونالد ترامپ در سرکوب مهاجران اوضاع را برای بسیاری از حرفه ها بدتر خواهد کرد.

گروهی از مهاجران هندوراس در پشت دیوار مرزی آمریکا- مکزیک- سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ برای اشتغالزایی در آمریکا ضرر دارد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

ترامپ و دیگر طرفداران سیاست های سختگیرانه مهاجرت بر این باورند که کارگران ساده و بی مهارت مهاجر با دستمزد کم به رقابت با کارگران آمریکایی پرداخته و باعث کاهش دستمزد و مزایای آنها می شوند.

تحلیل های یک موسسه تحقیقاتی معتبر به نام پیو Pew در آمریکا نشان می دهد که حذف کارگران مهاجر می تواند مخرب باشد. نتیجه چنین سیاستی از دست رفتن شغل ، کاهش دستمزد، لغو سرمایه گذاری و حذف خدمات ارزان برای جامعه و آمریکایی هاست.

طبق تحقیقات مرکز تحقیقات پیو حدود 7.6 میلیون دلار مهاجر غیرقانونی در آمریکا کار می کنند که حدود 4.6 درصد از مجموع نیروی کار را تشکیل می دهند. این گروه به دلیل سیاست های ضد مهاجرتی و با وجود افزایش تقاضای کار از سوی مهاجران در حال کاهش است.

مهاجران معمولا وارد صنایع بزرگ شده و در کارخانه های پردازش مواد غذایی، بخش کشاورزی و هتل ها مشغول می شوند. تعداد زیادی از آنها نیز وارد بخش های کوچک تر مانند ساخت و ساز، رستوران ها، پرستاری کودک یا نظافت می شوند.

پس از سرکوب مهاجران متقاضی ورود به آمریکا از اواخر سال 2018 تا به امروز ، هزینه خدمات کشاورزی و باغبانی 3 تا 5 برابر شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

براساس نتایج به دست آمده از تحلیل های موسسه علوم و آکادمی ملی آمریکا در در سال 2016، شواهد کمی در رابطه با کار مهاجران روی فرصت های شغلی بومیان اصلی آمریکا وجود دارد.

جولی هاچکیس یک اقتصاددان در فدرال ریزرو آتلانتای آمریکا پس از وارسی سوابق کاری و دستمزدی یک شرکت در ایالت جورجیا گفت: کارگران غیر قانونی دستمزد کمتری نسبت به کارگران قانونی دریافت می کنند و بیش از همکاران قانونی خودا در محیط کاری ماندگارند.

مهاجران شبکه مثبت

این اقتصاددان در این باره گفت: هر چه بیشتر مطالعه و تحقیق می کنم، بیشتر به اثرات مثبت مهاجران پی می برم.

براساس نتایج منتشر شده از سوی اساتید دانشگاه کلرادو و کالیفرنیا در ماه دسامبر گذشته، میزان اشتغال برای شهفرایندان اصلی آمریکا بین سال های 2008 تا 2015 و پس از تبعید بیش از نیم میلیون مهاجر لاتین تبار حدود 0.7 درصد کاهش یافت.

آنها گفتند که کارگران مهاجر با مهارت های کم در کنار کارگران آمریکایی ماهر تکامل می یابند. این ترکیب باعث به کارگیری نیروی کار بیشتر و تولید بیشتر خواهد شد. بسیاری از اقتصاددانان اعلام کرده اند: نبود مهاجران باعث می شود برخی از بومیان نیز کار خود را از دست دهند.

به عنوان مثال یک مسئول انگلیسی زبان و آمریکایی در یک رستوران کار خود را از دست می دهد اگر آشپز و ظرفشور مهاجر آن رستوران مجبور به بازگشت به کشور خود شوند.

یک پیمانکار باتجربه و ماهر در بخش ساخت و ساز نیز احتمالا نمی تواند فرایند اولیه تخریب کار خود را بدون چند کارگر مهاجر تمام کند.

رندی کپس مدیر موسسه سیاست های مهاجرت در آمریکا در این باره گفت: در مکزیک نیز نرخ تولد در حال کاهش است. دلیل این موضوع این است که کشورهای جنوبی آمریکا دیگر نمی توانند روی آمریکا به عنوان مرکز اصلی مهاجرت حساب کنند.

--

بیشتر بخوانید:

10 شهر آمریکا که برای مهاجرت پول می دهند

مکزیک ما را نمی خواهد/ مهاجران آمریکا در مرزهای مکزیک گیر کرده اند (+عکس)

سازمان ملل: مرگ مهاجران در قاره آمریکا از مرز 500 نفر گذشت

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 701

به "کارشناسان: سرکوب مهاجران اشتغال و دستمزد آمریکا را تهدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان: سرکوب مهاجران اشتغال و دستمزد آمریکا را تهدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید