کتاب هایی به قلم کارآفرینان؛ از رالف لورن تا اپرا وینفری

به گزارش مجله تار و سه تار، وب سایت روزیاتو - علی زمانی: کارآفرینان بزرگ دنیا بعضا زندگی نامه خود را به صورت اتوبیوگرافی منتشر نموده اند. گزارش امروز، شما را با شماری از این کتاب ها آشنا می نماید. کتاب هایی برای شناسایی ایده های مجذوب کننده از فکر های خلاق.

کتاب هایی به قلم کارآفرینان؛ از رالف لورن تا اپرا وینفری

کتاب از صفر ساختن نوشته برنی مارکوس و آرتور بلنک

مارکوس و بلنک در کتاب از صفر ساختن، در خصوص تاریخچه شرکتشان و اینکه چگونه سرنوشت خودشان را تغییر دادند و رویا را بدل به واقعیت کردند شرح داده اند. این دو نفر پس از اینکه در سال 1978 از یک شرکت خانه سازی به نام هندی دن اخراج شدند، تصمیم گرفتند ایده خودشان را برای راه اندازی یک فروشگاه عرضه کالای با تخفیف دنبال نمایند. شرکتی که تاسیس کردند هوم دیپات نام داشت و حالا یکی از شناخته شده ترین برندهای کسب و کار در آمریکا است.

سایت این 2 کارآفرین میلیونر فعال در حوزه خرده فروشی و خدمات ساختمانی

این کتاب در خصوص جزییات تاسیس و رشد شرکت شرح می دهد و نویسندگانش با استفاده از تجربه خود درس های مهمی می دهند که برای هر مدیری در حوزه کسب و کار مفید است. درس هایی از قبیل اینکه چگونه باید مشتریان خود را بشناسید و دین خود را به جامعه ادا کنید. سایت آن ها را در این لینک دیدن کنید. ایده خوبی برای استارت آپ های ایرانی.

کتاب آنچه به یقین می دانم - نوشته اپرا وینفری

آدم های کمی هستند که به خوبی اپرا وینفری، معنای اشتیاق و تعهد را بدانند. او که در فقر به دنیا آمد و زندگی کرد، توانست بعدها حرفه اش را به عنوان میزبان یک برنامه تلوزیونی گفت و گو محور تعریف کند و بعد تبدیل به بازیگر و اسطوره ای رسانه ای گردد. دختری که با مشقت زندگی کرد و به جایی رسید که همه دنیا او را به نام کوچک می شناسند.

آنچه به یقین می دانم مجموعه ای است از ستون های یادداشت که او در نشریه O، نشریه اپرا وینفری به چاپ رسانده بود. هر یک از این یادداشت ها درس های مختلفی در خصوص زندگی ارائه می دهند و موضوعات مختلفی از جمله لذت، حق شناسی و قدرت را در بر می گیرد. درس هایی که بر مبنای تجربیات شخصی خود او تعریف شده اند.

کتاب رالف لورن از زبان رالف لورن

نام واقعی رالف لورن، طراح مد و لباس سرشناس آمریکایی، رالف لیپسچیتز است. پسر یک خانواده یهودی مهاجر که دوران کودکی خودش را در محله برانکس (جنوب شهر) نیویورک گذراند. ایده طراحی لباس های پولو رالف لورن زمانی شکل گرفت که او در جوانی به دیدنی یک مسابقه چوگان رفت و شیفته سبک زندگی مجلل طبقه اعیان شد. در این کتاب، خود زندگی نامه اش را می گوید و الهاماتی که در پس کارهای او واقع شده است.

رالف لورن، فقط به عنوان یک طراح مد شناخته نمی گردد. بلکه سبک لباس های طراحی شده به وسیله او و کاری که شرکتش ادامهدار به نوعی سبک زندگی و لباس پوشیدن به شیوه آمریکایی را توصیف می نماید. در این کتاب، او در خصوص چگونگی رسیدن به این جایگاه و طراحی و فراوری محصولاتش شرح می دهد و در کنارش می توان سری به بخش های خصوصی زندگی او کشید. رالف لارن را کوکو شانل (بنیانگذار CHANEL) مد مردانه می دانند.

کتاب اصول: زندگی و کار- نوشته ری دالیو

ری دالیو، یکی از پیروز ترین سرمایه گذاران و کارآفرینان دنیا است. او در کتاب اصول: زندگیو کار، در خصوص اصول غیر متعارفی صحبت می نماید که در چند دهه گذشته برای خلق نتایج منحصر به فرد در کار و زندگی اش از انها پیروی نموده است. اصولی که هر فرد یا سازمانی می تواند به یاری آنها به اهدافش دست پیدا کند.

ری دالیو، در سال 1975 میلادی شرکت سرمایه گذاری بریچ واتر را در آپارتمان دو خوابه اش در نیویورک تاسیس کرد. 40 سال بعد این شرکت بیشتر از هر شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر دیگری به مشتریانش سود می رساند. این شرکت به عنوان پنجمین شرکت مهم بخش خصوصی در آمریکا شناخته می گردد. دالیو در این کتاب نشان می دهد که زندگی، مدیریت، اقتصاد و سرمایه گذاری می توانند تبدیل به یک سری از قوانین شوند تا به وسیله بهتر از آن ها سر در اوریم.

ری دالیو میلیاردر آمریکایی و موسس شرکت بریج واتر است که با ثروت 4 میلیارد دلاری خود در بین دوازدهمین ثروتمند دنیا در سال 2010 به شمار می رود. شرکت بریج واتر در حال حاضر بزرگ ترین صندوق تامین سرمایه در دنیا است. ریموند تی. دالیو در سال 1950 در آمریکا به دنیا آمد. پدر او یک موزیسین در سبک موسیقی جاز بود. ری اولین سهم خود را در سن 12 سالگی خرید.

صفحه توییتر ری دالیو از سال 2009 تا کنون قریب به 900 توییت منتشر نموده است

کتاب هایی که از زندگی کارآفرینان بزرگ ایران و دنیا خوانده اید را در کامنت ذکر کنید و الهامی که از ان دریافت کردید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1403 بروزرسانی: 14 مهر 1403 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2259

به "کتاب هایی به قلم کارآفرینان؛ از رالف لورن تا اپرا وینفری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب هایی به قلم کارآفرینان؛ از رالف لورن تا اپرا وینفری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید